- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Softurile contra cost din mobile sunt folosite de putini utilizatori

23 Mar, 14:30 • Redactia DailyBusiness
Utilizatorii de telefoane mobile din Europa si America achizitioneaza constant telefoane de ultima generatie, dar surprinzator de putini dintre ei folosesc la capacitate maxima optiunile acestora.
Softurile contra cost din mobile sunt folosite de putini utilizatori

Un studiu realizat de compania de cercetare a pietei Media Screen-Consulting (MSC) arata ca, in SUA, 60% din telefoanele in folosinta au posibilitatea de conectare la internet. Doar cinci procente dintre utilizatori folosesc insa internetul pe telefon in mod frecvent, a aratat studiul MSC.

Utilizatorii prefera sa nu foloseasca internetul pe telefonul mobil din cauza costurilor ridicate, conexiunii slabe sau a displayului redus, a spus Josh Crandall, director la Media-Screen pentru cotidianul IDG News Market.

De asemenea, din ce in ce mai multe telefoane au integrata posiblitatea de a asculta fisiere audio. Cele mai noi telefoane au integrat si software-ul care permite descarcarea melodiilor de pe internet, contra cost. Insa, doar o mica parte dintre utilizatori folosesc aceasta posibilitate, restul utilizatorilor preferand sa asculte muzica obtinuta din alte surse.

Conform studiului MSC, in Marea Britanie, doar 2,7% dintre posesorii de telefoane descarca muzica folosind direct mobilul, in America procentul fiind de 2,9%.

Cumpararea tonurilor de apel de la compania producatoare a mobilului este de asemenea in continuare scazuta, desi in luna ianuarie a acestui an s-a inregistrat o crestere fata de luna decembrie a anului 2006.

Acest raport a venit in asteptarea unei intruniri a companiilor de telefonie, intrunire ce va avea loc saptamana viitoare la Orlando, sub numele �CTIA Wireless Show�. Companiile prezente la eveniment sunt asteptate sa prezinte noi solutii software, noi aplicatii video ce pot fi cumparate prin intermediul mobilului, sau noi posibilitati de plata on-line de pe acest suport.

Obtinerea de profituri din activitati adiacente (servicii de date, servicii aditionale telefoniei, descarcarea de continut etc) este un obiectiv important pentru companiile de telefonie mobila, confruntate cu scaderea continua a tarifelor pentru convorbiri.