- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

O companie olandeza a inceput in Romania construirea unei retele europene de site-uri imobiliare

13 Nov, 00:01 • cristina.mihai
Compania olandeza HomeDirect International, care intentioneaza sa dezvolte in Europa o retea de portaluri web dedicate pietelor rezidentiale, a inaugurat un prim astfel de portal in Romania, printr-o investitie care s-a ridicat, in cei 2 ani in care a fost pregatita lansarea acestui business, la circa 1,5 mil. euro.
O companie olandeza a inceput in Romania construirea unei retele europene de site-uri imobiliare

Compania planuieste sa intre si pe pietele din Polonia si Turcia, a spus, pentru DailyBusiness.ro Auke Douwe Veenstra, managing director al companiei (foto).

Portalul din Romania este deja functional, fiind lansat neoficial din august 2008 si se numeste HomeDirect.ro. Portalul centralizeaza oferte imobiliare postate pe internet si in acelasi timp permite proprietarilor sa posteze direct anunturi pe site-ul HomeDirect.

Investitia mare este justificata de companie prin faptul ca dezvoltarea tehnologiei care sta la baza portalului a durat 2 ani. Aceasta tehnologie permite integrarea intr-un timp foarte scurt, de ordinul orelor, a anunturilor gazduite de orice site de anunturi imobiliare lansat pe piata la un moment dat, au explicat reprezentantii companiei.

De ce au inceput acest business in Romania? Romania este o piata emergenta, in care rata de penetrare a internetului este in crestere. In plus, achizitia unei locuinte este o decizie importanta, iar adunarea informatiilor despre proprietati este foarte importanta, au spus reprezentantii companiei.

Pana in prezent pe site sunt postate peste 270.000 de anunturi imobiliare.

Potrivit reprezentantilor companiei, zilnic intra pe site circa 2.000 de vizitatori, iar fiecare petrece in medie 4 minute pe site.

In primul an de functionare, oficialii HomeDirect se asteapta sa ajunga la 7.500 de vizitatori unici pe zi.

Reprezentantii companiei au spus ca investitia in acest business se ridica la 1,5 mil. euro. „Am lucrat 2 ani la dezvoltarea tehnologiei de cautare”, a detaliat Auke Douwe Veenstra, adaugand ca in proiect au fost implicate 20 de persoane.

Compania asteapta sa obtina venituri de 2 milioane de euro in total pentru 2009 si 2010 pe piata romaneasca. „O mare parte din acesti bani vor fi reinvestiti”, a adaugat Veenstra.

Veenstra a spus ca, pe langa veniturile din publicitate, crede ca vor exista si parteneriate cu companii de servicii financiare si alte companii furnizoare de servicii relationate cu locuintele, cum ar fi firmele de design interior sau arhitectura, care le vor plati o suma pentru fiecare client care va fi atras prin intermediul portalului.