COMPANII, AUTO

Supermarketurile, ingrijorate de greva transportatorilor (Update 1)

09 decembrie 2013, ora 12:38, autor(i): Andreea Radu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
supermarket-interior-mare.jpg
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) si-a exprimat ingrijorarea in legatura cu efectele pe care le-ar putea avea recenta greva declansata a transportatorilor, preconizand ca prelungirea acesteia va avea un impact atat asupra operatiunilor marilor retele comerciale, cat si asupra consumatorilor, care nu se vor mai putea aproviziona in conditii de normalitate.

“In prezent, retelelele de magazine membre ale AMRCR au stocurile asigurate, insa daca greva va dura mai mult de doua zile putem anticipa ca vor aparea probleme in primul rand la produsele proaspete – legume, fructe, lapte, carne si peste, dar ulterior si stocurile celorlalte marfuri vor avea de suferit”, a declarat Delia Nica, director executiv al AMRCR.

Asociatia isi exprima inca o data ingrijorarea referitoare la marirea accizelor la carburanti, unul dintre subiectele principale pentru care transportatorii au recurs la greva.

AMRCR spera ca partile implicate sa identifice cat mai curand o solutie pentru aceasta problema si doreste sa isi asigure clientii ca va depune toate eforturile ca eventualele efecte negative sa fie resimtite cat mai putin de catre acestia.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) este o asociatie profesionala din care fac parte cei mai mari jucatori care opereaza pe piata de retail din Romania. Aceasta a fost constituita in anul 2003 si are in acest moment urmatorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.



Transportatorii de marfa sunt decisi ca incepand din data de 9 decembrie sa-si inceteze activitatea, din cauza unor neintelegeri cu Ministerul Transporturilor si ameninta sa lase magazinele goale de sarbatori.

Greva in transporturile de marfuri: Masinile nu au mai fost trimise in curse (Articol initial)

09 decembrie 2013, ora 10:05   | 1 comentariu publicat
Camion-mare.jpg
Transportatorii rutieri de marfuri au comunicat ca au oprit, luni, activitatea si nu au mai trimis masini in curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se vor duce in parcari, a declarat Augustin Hagiu, reprezentantul Confederatiei Nationale Rutiere (CNR).

Augustin Hagiu a spus pentru Mediafax ca transportatorii rutieri de marfuri asteapta, in primul rand, ca Ministerul Transporturilor sa isi respecte promisiunile asumate prin minuta semnata in luna mai, in urma carora protestele anuntate atunci au fost suspendate. Hagiu a precizat ca dupa ce vor fi rezolvate solicitarile mentionate in minuta incheiata in luna mai, se poate intra intr-un dialog cu reprezentantii Ministerului Transporturilor.

In cadrul protestului, unii dintre soferii de autocamioane aflati pe trasee intentioneaza sa mearga in coloana, cu viteze reduse.

Peste 86.000 de camioane ar putea ramane pe loc, incepand de luni, 9 decembrie, in urma deciziei transportatorilor de a-si opri activitatea pe termen nelimitat, nemultumiti de atitudinea recenta a ministerului de resort, a declarat pentru Agerpres Augustin Hagiu, consultant in transporturi si presedinte al Confederatiei Nationale Rutiere (CNR).



“Ministerul Transportatorilor nu si-a respectat, in ultima perioada, angajamentele in ceea ce priveste imbunatatirea contextului legislativ in care transportatorii isi desfasoara activitatea. Tocmai de aceea, noi speram ca incepand de luni, 9 decembrie, peste 86.000 de camioane vor ramane pe loc la nivelul intregii tari, actiunea urmand sa continue pe termen nelimitat”, a afirmat Augustin Hagiu.

Trafic reluat partial pe centura Sibiului

Traficul rutier a fost reluat luni dimineata dupa aproximativ o ora pe centura ocolitoare a Sibiului, care face parte din Autostrada A1, insa se circula cu greutate din cauza protestului transportatorilor, a anuntat politia locala.

Sase echipaje de politie dirijeaza circulatia pe centura Sibiului, in asa fel incat sa se poata circula in pofida celor 120 de TIR-uri care participa la protest, conform Agerpres.

Confederatia Nationala Rutiera a anuntat, in 5 noiembrie, ca din 9 decembrie transportatorii rutieri de marfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, sustinand ca "au epuizat toate caile diplomatice" in relatia cu autoritatile, care nu isi respecta angajamentele, si ca cea mai recenta "lovitura" din partea Guvernului este cresterea accizelor la carburanti.

Transportatorii de marfa sunt decisi ca incepand din data de 9 decembrie sa-si inceteze activitatea, din cauza unor neintelegeri cu Ministerul Transporturilor si ameninta sa lase magazinele goale de sarbatori.

Potrivit CNR, actualul ministru al Transporturilor nu a raspuns la niciuna din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluarii mandatului, "intelegand sa se intalneasca, dupa modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiati” ai ministerului cu care dealtfel, in ultimele saptamani, se 'aranjeaza' pe sest legislatia".

"Transportatorii autohtoni nu pot intelege si nici nu pot accepta explicatiile lipsite de logica prin care Guvernul incearca sa justifice abuzul comis. Astfel 'amortizarea' celor 7 centi pe fondul presupuselor predictii privind scaderea cotatiei internationale a barilului este o aberatie si un nonsens atata timp cat, intr-o asemenea situatie, in tarile europene pretul carburantilor va fi mai mic decat in Romania, fapt ce arunca si mai mult transportatorii romani in afara competitiei din piata europeana si regionala", au spus anterior reprezentantii Confederatiei.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) atragea atentia luna trecuta ca prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenti la litrul de carburant "este total nepotrivita in acest moment" si reprezinta "o amenintare grava si permanenta" pentru sectorul transporturilor.

Proteste si la Botosani si Cluj

Cateva zeci de soferi de pe masini de transport marfa au protestat, luni dimineata, la iesirea din municipiul Botosani spre Suceava, fata de intentia Guvernului de a introduce acciza suplimentara de 0,7 euro la carburanti.


Transportatorii considera ca introducerea accizei le va creste costurile si le va scadea competitivitatea pe piata.
Ei sustin ca greva declansata luni este pe termen nelimitat.

Camioanele care au stationat pe drumul european E 58 Botosani-Suceava au blocat doar cate o banda pe fiecare sens de mers, circulatia rutiera nefiind afectata, noteaza Agerpres.

Transportatorii din Botosani au aderat la actiunile organizate la nivel national de Confederatia Nationala Rutiera.
De asemenea, Transportatorii Clujeni au ales doua zone pentru proteste, au anuntat luni organizatorii.

Astfel, peste 35 de soferi de TIR si camioane au parcat autovehiculele la intrarea pe Autostrada Trasilvania, in apropierea localitatii clujene Gilau, blocand o singura banda de mers. A doua zona vizata de soferi a fost cea a Aeroportului International 'Avram Iancu', insa politistii i-au redirectionat pe protestatari catre iesirea din oras, spre centura de ocolire Dej-Apahida.

Potrivit reprezentantului Asociatiei Micilor Transportatori Cluj, Ioan Muncaciu, protestul a fost declansat de introducerea accizei de 7 eurocenti pe litru la motorina precum si fata de amenzile mari percepute soferilor de camioane si TIR-uri de catre Politia Rutiera.

“La un camion sub 7 tone, care inregistreaza 150.000 de km parcursi anual, noua acciza va duce la o crestere cu 2.700 de euro pe an la factura de alimentare cu combustibil. O firma care are zece camioane va trebui sa plateasca in plus 27.000 de euro anual. Asta inseamna ca se inchid afacerile transportatorilor, din cauza costurilor prea mari. De asemenea, protestam si fata de amenzile prea mari aplicate de Politia Rutiera”, a spus Muncaciu, citat de Agerpres.

La randul sau, liderul filialei clujene a Sindicatului Nationala al conducatorilor auto, a declarat ca, in afara de protestele legate de marirea accizelor, soferii ar avea foarte multe lucruri de reclamat fata de conditiile in care muncesc.

“Eu am trait si experienta grevei in Franta, dar acolo nu este asa. Aici la noi oamenii se tem. Este nevoie de coalizare intre patronate si sindicatele soferilor pentru ca numai impreuna putem reusi”, a declarat Marius Bruchental, vicepresedintele filialei Cluj a Sindicatului National al Conducatorilor Auto.

Acesta a explicat ca soferii care au vrut sa formeze o coloana in zona aeroportului au fost trimisi inapoi de politisti, care le-au spus ca manifestarea lor nu are autorizatie.

“Desi aveau voie sa intre in oras, nu i-au lasat. Pana la urma, vom face o coloana pe Bulevardul Muncii”, a mai spus Bruchental.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
09/12/2013 13:35
Pe cei care inteleg sa duca un trai firesc si isi cistiga hrana din truda palmelor lucrind pamintul greva asta cred ca ii doare in basca lui Brukner . Dar pentru cei care inteleg sa duca un trai comod si fudul , care maninca din mina supermarketurilor ei neproducind ceva concret , nu am decit compatimire . Ce s-ar intimpla daca toata lumea ar fugi la oras sa lucreze in marketing , publicitate , moda , asigurari , banci , avocatura si multe altele ??? Nu ar mai produce nimeni mincarea si am importa-o din occidentul nenorocit . Astfel am fi 1005 la mina unor nemernici care ar specula situatiile . Daca ne-am asigura hrana ( cel putin ) singuri atunci ne-ar durea pe toti in basca mai sus numita cind ne-ar santaja oricine pe tema asta .
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 18 Septembrie 2019, 17:18
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter