FINANTE-BANCI

Posta vrea sa faca bani si din asigurari. Nu sta destula lume la coada?

05 noiembrie 2013, ora 00:07, autor(i): Andreea Radu   | 6 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Asigurari-bunuri.jpg
Compania Nationala “Posta Romana” (CNPR) va deveni broker de asigurari la inceputul anului viitor, in incercarea de a atrage noi venituri. Astfel, compania va incheia parteneriate cu asiguratori pentru a vinde clientilor si diverse polite, pentru care va primi anumite comisioane de intermediere. Vezi ce investitii necesita acest business.

„In etapa initiala Posta Romana va intermedia asigurari din segmentul non-life, urmarind obtinerea unui volum semnificativ in segmentul politelor de asigurare obligatorie (RCA, de locuinte – n.r.)”, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficialii companiei.

„In cadrul reorganizarii activitatii la nivelul oficiilor postale se urmareste crearea unor fluxuri dedicate tipurilor principlae de servicii oferite. In acest sens strategia comerciala are ca obiectiv separarea fluxurilor de activitate pentru persoane fizice si persoane juridice cat si crearea unui flux dedicat serviciilor de asigurari si serviciilor financiar bancare. Aceasta, impreuna cu mobilitatea fortei de vanzari va asigura incheierea rapida de polite de asigurare pentru clientii Postei Romane”, au adaugat acestia.

Acest business are atat avantaje, cat si dezavataje pentru companie, potrivit specialistilor din piata.

Marea problema a Postei sunt cozile foarte mari, in special din orase, la care trebuie sa astepti de obicei. Acest lucru i-ar putea descuraja pe romani sa astepte pentru a-si asigura bunurile intr-o agentie a Postei. Mai degraba, ei ar putea alege sa incheie aceste polite la oricare agent sau broker de asigurare care ar avea o disponibilitate mai mare.

Viorel Vasile, CEO-ul Safety Broker, nu vede o idee foarte buna in faptul ca Posta Romana va vinde asigurari, in conditiile in care societatea este pe pierdere.



“Fiecare trebuie sa faca ceea ce stie sa faca. Posta Romana ar trebui sa livreze plicuri si colete. Este complicat sa lipesti doua business-uri fara sa aiba legatura intre ele (servicii postale si asigurari, n.r.)”, a spus Viorel Vasile.

Avantajul Postei Romane este faptul ca are o retea nationala extinsa de unitati, inclusiv in mediul rural, unde ar putea promova mai bine asigurarile.

Compania Nationala “Posta Romana” (CNPR) opereaza printr-o retea de peste 5.600 de oficii postale cu acoperire nationala.

Ion Smeeianu, directorul general al CNPR, a mentionat luni ca noua societate care e SC Broker Posta Romana, va oferi servicii strict de brokeraj in asigurari.

“Cu SC Broker Posta Romana suntem in faza de acreditare la Autoritatea de Supraveghere Financiara. Am obtinut deja de la OSIM si de la Guvernul Romaniei titulatura. Actele pot fi inaintate la Registrul Comertului si la Autoritatea care se ocupa de autorizari, urmand ca echipa sa se constituie. Avem si hotararea Consiliului de Administratie. Societatea va fi broker, nu societate de asigurari. Noi vom asigura serviciile altor societati de asigurari, depinde de ce doreste clientul”, a explicat acesta.

Posta Romana a anuntat inca din iunie 2011 ca isi va infiinta o banca si un broker de asigurari, societati care vor permite operatorului sa utilizeze mai bine reteaua si sa aduca venituri suplimentare.

Primii pasi in ceea ce priveste brokerajul din asigurari a fost facut, inca proiectul legat de infiintarea bancii nu a mai fost facut public.

Intrarea Postei Romane pe piata brokerajului din domeniul asigurarilor se inscrie in strategia conducerii operatorului de crestere a veniturilor din alte activitati. Inca de la inceputul lunii aprilie 2011, actionarii Posta Romana au hotarat modificarea actului constitutiv prin introducerea in obiectul de activitate secundar a codului CAEN 6622 - "activitati ale agentilor si brokerilor de asigurari (asistenta in brokeraj)".

Investitii necesare pentru formarea personalului

In acelasi timp, Posta trebuie sa faca investitii importante pe partea logistica si pentru formarea personalului necesar pe acest segment de business.

„Forta de vanzari implicata va fi acreditata in conformitate cu prevederile legale in vigoare”, au spus reprezentantii Postei Romane.

Ei au adaugat ca imbinarea capilaritatii retelei cu mobilitatea fortei de vanzari creeaza premisele unei evolutii ascendente a veniturilor generate de aceasta directie de activitate, parte a strategiei Postei Romana de diversificare a serviciilor oferite si crestere a veniturilor companiei.

“Angajatii Postei care vor vinde asigurari vor fi nevoiti, conform legislatiei, sa detina cursuri in domeniu”, a spus seful Safety Broker.

Si Bogdan Andriescu, presedinte al Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR), a subliniat ca Posta va trebui sa aiba in fiecare punct de lucru cel putin un angajat licentiat in domeniul intermedierii in asigurari.

Conform acestuia, pentru un asistent in brokeraj se plateste circa 300 de lei pentru un curs si 250 lei la examinare catre Institutul de Management in Asigurari (IMA). Deci, costul pentru o singura persoana este de 550 lei.

Astfel, daca luam in calcul cate un curs de 550 de lei pentru fiecare oficiul postal (5.600 in total), Posta ar trebui sa faca o investitie de minim 3 milioane de lei (690.000 euro) numai in trainingurile asistentilor in brokeraj, fara partea de management, care necesita cursuri separate.

Sistemul de franciza, lansat peste o luna

Un alt mod de a atrage venituri suplimentare este sistemul de fra
nciza. Primul oficiu postal in regim franciza din reteaua Postei Romane va fi deschis in cel mult luna, a declarat, luni, directorul general al Companiei Nationale “Posta Romana” (CNPR), Ion Smeeianu.

"Intr-o luna de zile, vom deschide si primul oficiu franciza - un oficiu in care Posta Romana introduce know-how-ul, brandul si isi presteaza anumite servicii in colaborare cu un alt partener care, la randul sau, isi presteaza serviciile lui. Prin conjunctura celor doua tipuri de servicii, se doreste o sporire a veniturilor atat in ceea ce priveste serviciile postale, cat si serviciile partenerului”, a spus Smeeianu.

Potrivit sefului CNPR, in prezent se poarta discutii cu o serie de parteneri, gen farmacii sau retaileri.

Compania avea la sfarsitul anului 2012 datorii totale de 568,2 milioane de lei, in crestere cu 2,9% fata de 2011. De asemenea, Posta avea 32.887 salariati la 31 decembrie 2012, fata de numar mediu de 35.576 in 2008.

In aceasta toamna, Posta Romana a anuntat ca un numar de 3.650 de angajati sunt disponibilizati, reprezentand 11% din total, ca parte a procesului de restructurare a companiei care vizeaza restabilirea echilibrului intre volumul de prestatii postale si numarul de salariati ai operatorului postal. Vezi ce salarii compensatorii primesc.

Actionarii CNPR sunt Ministerul pentru Societatea Informationala - 75% si Fondul Proprietatea - 25%.

Piata de brokeraj in asigurari a crescut cu 15% in primele 6 luni din acest an fata de perioada simila a anului trecut. Astfel, valoarea primelor intermediate de brokeri a fost de 1,95 miliarde lei.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Gicu Pop a spus:
05/11/2013 09:01
Sa-i explice cineva domnului Zmeu(ianu) cum functioneaza un broker de asigurare din punct de vedere al fortei de vanzare, a relatiilor de munca, a repartitiei comisionului intre broker si forta de vanzare. Sau are impresia ca toti postasii si lucratorii de la ghiseu vor deveni obligatoriu peste noapte si asistenti in brokeraj cu sarcina de serviciu sa vanda asigurari, tot pe acelasi venit iar posta va incasa tot comisionul. Sa o vad eu pe postasita mea terminand liceul, apoi facand cursul obligatoriu si inregistrata la ASF cu cod RAF. Zmeu(ianu) chiar se crede zmeu.
 
Daniel a spus:
05/11/2013 10:38
In link-ul din semnatura am scris despre o tripla experienta nefericita cu Posta Romana. Daca cititi comentariile, impresia este ca dupa reorganizare este dezastru generalizat. Parerea mea este ca Posta Romana isi va pierde si clientii pe care-i avea pana acum, nu ca va mai castiga altii noi. Din pacate :(
 
Adrian Popescu a spus:
05/11/2013 12:03
Cel putin la mine in localitate posta e de tot risul . Or fi vrind ei sa faca bani acum din .....piatra seaca , dar e prea tirziu .
 
ADM a spus:
05/11/2013 18:16
Posta bate joc si de clienti si de angajati de la ghiseie si de POSTASI!!!!!!!!!!Dl Zmeu habar nu are ce inseamna sa fii posta!!!!
 
Mihai Dinescu a spus:
06/11/2013 11:57
Dupa ce a exterminat salariatii acum vrea asigurari .Cine sa le mai faca si pe acestea ca prin oficii bate vantul.Nu sunt salariati fa faca nici strictul necesar al postei damite si altele. Cei care nu au fost disponibilizati pleac de buna voie. Nu mai pot face fata .Salariile au crectut doar pentru sefi si atat. Vreti venituri ? Platiti munca mai intai.
 
Pagini: 12
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 20 Octombrie 2020, 03:24
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter