- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Al treilea cel mai mare pod construit peste Dunăre este inaugurat mâine! Este prima etapă a drumurile care va face legătura Brăila-Tulcea

05 Jul, 08:54 • Constantin Cristina
Unul dintre cele mai mari poduri suspendate din România care traversează Dunărea și va face legătura dintre Brăila-Tulcea va fi inaugurat mâine.
Al treilea cel mai mare pod construit peste Dunăre este inaugurat mâine! Este prima etapă a drumurile care va face legătura Brăila-Tulcea

Mâine este ziua cea mare! 6 iulie este ziua în care cea mai mare și complexă lucrare de infrastructură realizată după Revoluție va fi inaugurată, după un an întârziere, a precizat zf.ro.

Al treilea pod construit peste fluviu se situează pe teritoriul României, după Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii. Podul este suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați spre Tulcea și prima etapă a drumurilor de legătură.

Citește și: Investiție de aproape 4 milioane de euro într-o comună din România. Primăria a construit un port de la zero. Mii de oameni au fost prezenți la inaugurare

Al treilea cel mai mare pod construit peste Dunăre este inaugurat, mâine! Este prima etapă a drumurile care va face legătura Brăila-Tulcea

„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila şi primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede”, a scris pe contul său de Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Ordinul de începere pentru etapa de proiectare a podului a fost emis în primul trimestru din 2018 și în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.

Podul are denumirea de „Golden Gate de România” și include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km. Construcția intră în top cinci poduri din Europa, având o deschidere de 1,12 km.

pod suspendat peste Dunăre
pod suspendat peste Dunăre

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv po­dul) este de 23,413 km şi cuprinde două sec­ţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lun­gime 19,095, km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

De asemenea, testările pentru acest pod au fost efectuate în iunie, moment în care mai multe camioane care au mers cu o viteză de 80 km/h au încercat să treacă peste obstacolele amplasate.

„Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj şi turnuri, prin poziţionarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex şi avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc şi două sisteme de măsurare şi observare a evoluţiei podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie şi sistemul format din cei 50 senzori montaţi permanent pe pod, în puncte sensibile“, a explicat Irinel Ionel Scrioşteanu.

Compania italiană WeBuild, fosta Salini Impregilo, este constructorul podului și a preluat în 2020 și Astaldi. Compania s-a dezvoltat și a ajuns la 70.000 de angajați la nivel mondial.

Anul trecut în noiembrie „constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an (2022 – n.red.) se va putea circula pe pod între județele Brăila şi Tulcea“, comunica CNAIR în noiembrie 2022.

Alte articole: Inaugurarea podului de la Brăila, amânată. Sorin Grindeanu a anunțat data la care a fost reprogramată: „Sunt mulți oameni care vor folosi acest pod”