- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Alertă în sistemul bancar: Clienții unei bănci de top din România, ținte ale unei noi scheme de fraudă

24 Apr, 22:16 • Bumbeneci Diana
Clienții unei mari bănci din România, vizați de o nouă metodă de fraudă. Mesajul alarmant al conducerii.
Alertă în sistemul bancar: Clienții unei bănci de top din România, ținte ale unei noi scheme de fraudă

Conducerea unei importante bănci din România a emis o avertizare cu privire la o tactică frauduloasă nouă care vizează în special clienții săi.

Alertă în sistemul bancar

Potrivit informațiilor furnizate de CEC Bank, clienții ar putea primi e-mailuri sau mesaje SMS de la indivizi care pretind că reprezintă departamentele antifraudă ale băncilor. Aceștia solicită date personale sau bancare sub pretextul unor tranzacții suspecte, inclusiv informații despre card și coduri de securitate.

Deși CEC Bank a implementat măsuri de securitate și mecanisme antifraudă pentru a proteja clienții și infrastructura sa digitală, infractorii continuă să găsească modalități de atac. Cel mai frecvent, aceste atacuri sunt sub formă de phishing, o tactică prin care infractorii încearcă să înșele victimele pentru a obține informații confidențiale sau bani ilegal.

„Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare.

Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, este mesajul de ultim moment transmis de CEC Bank.

Banca CEC Bank
Banca CEC Bank

Spoofin, o metodă întâlnită de fraudă

Tehnicile de fraudă cunoscute sub numele de spoofing implică contactarea clienților în numele unor companii, utilizând numere de telefon care par să fie identice cu cele oficiale. Utilizând tehnologia Voice over IP (VoIP), atacatorii își ascund numărul real de telefon, făcându-l să pară legitim.

În timpul convorbirii telefonice, aceștia se prezintă ca reprezentanți ai companiei respective și solicită informații personale și/sau bancare pentru a accesa conturile.

„Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal.

Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, a conchis CEC Bank.

Vezi și: Alertă alimentară! A fost descoperită GRIPĂ AVIARĂ în laptele din magazine

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult