- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Au început forările la magistrala M6, care va lega 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă. Grindeanu: Undeva în 2027-2028 vom avea această magistrală

09 Apr, 14:17 • Andrei Alina
Primul TBM a început să foreze la viitoarea staţie de metrou Tokyo, iar undeva în 2027 - 2028, de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe şantier.
Au început forările la magistrala M6, care va lega 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă. Grindeanu: Undeva în 2027-2028 vom avea această magistrală

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, miercuri, că încep lucrările de foraj pe secţiunea sud a magistralei de metrou M6 şi a precizat că proiectul se va încheia în 2027 – 2028, atunci când va exista această linie de metrou de la 1 Mai la Aeroportul Henri Coandă.

„Avem două tronsoane de aproape 15 kilometri. Suntem aici, la staţia Tokyo, e un nume special ales, care va face legătura cu 1 Mai într-o parte şi cu Henri Coandă în partea cealaltă. Aici vorbim, pe acest tronson de 6,6 km, de şase staţii. Astăzi, primul TBM va începe să foreze. Într-un final, pe întreg tronsonul vor fi patru TBM-uri, două pe această secţiune, două pe cealaltă, iar undeva în 2027 – 2028, de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6”, a afirmat ministrul Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a amintit că proiectul Magistralei 6 există din anii ’90, când preşedinte al României era Emil Constantinescu, iar la finalul anului 2021 acesta fusese blocat de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pe motiv că linia de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă nu este rentabilă.

„Practic, prima oară s-a discutat de construcţia acestei magistrale pe vremea când domnul Emil Constantinescu era preşedinte, deci undeva la sfârşitul anilor ’90, când s-a semnat prima înţelegere cu Guvernul japonez şi azi, venind aici, i-am mulţumit Excelenţei Sale domnului ambasador al Japoniei pentru răbdarea pe care au avut-o cu noi ca să continue să finanţeze această magistrală. N-aş trece peste a vă spune că undeva la finalul anului 2021, când am venit ministru la Transporturi, am găsit proiectul anulat, pentru că ministrul dinainte (Cătălin Drulă – n. r.) spusese că nu e rentabil să facem această linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă. Printre primele întâlniri pe care le-am avut au fost cu ambasadorul Japoniei, exprimându-ne dorinţa de a relua acest proiect şi de a continua să finanţeze prin JICA tot ce au finanţat. Le-am spus că acele nouă luni de ministeriat ale unora au fost o greşeală a istoriei şi că noi începem să lucrăm la acest proiect, dovadă că s-au făcut licitaţii şi avem un câştigător”, a precizat Grindeanu.

Citește și: Noul Terminal al Aeroportului „Henri Coandă”, lansat în licitaţie. Cum va arăta

El a adăugat că, după finalizarea M6, vrea să transfere compania Metrorex în subordinea primăriei, cu tot cu subvenţii, pentru că nu se poate vorbi despre transport integrat în Capitală „cu unele lucruri care se află la Primăria Bucureştiului şi altele care se află la Ministerul Transporturilor”.

„Închei prin a spune că da, îmi doresc, măcar după ce facem această magistrală M6, să o dăm către Primăria Generală – cu tot cu subvenţii, ca să fiu foarte bine înţeles -, că dacă vrem să discutăm de sistem integrat de transport în municipiul Bucureşti nu putem discuta de unele lucruri care se află la Primăria Bucureştiului şi altele care se află la Ministerul Transporturilor. Şi ca să fiu clar, cu tot cu subvenţia care vine de la stat, fiindcă am văzut că unii spun alte lucruri”, a adăugat ministrul Sorin Grindeanu.

Citește și: UMB-ul lui Umbrărescu a adus aproape 400 de muncitori pe șantierul Autostrăzii Moldovei pentru primul nod rutier turbion din România

 

Au început forările la magistrala M6, care va lega 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a participat, miercuri, la lansarea primului utilaj de foraj TBM pe şantierul viitoarei magistrale de metrou M6, care va fi operaţional pe secţiunea de sud 1 Mai – Tokyo.

Potrivit unui comunicat al Metrorex, la această lansare capul de foraj al utilajului gigantic a făcut prima rotire, marcând începerea activităţilor de foraj de la viitoarea staţie de metrou Tokyo până la staţia de metrou existentă 1 Mai.

„Aşa cum se obişnuieşte, utilajele TBM poartă nume de sfinţi. TBM-ul care se află astăzi la start în cadrul ceremoniei de lansare care marchează acest moment important se numeşte Sfânta Maria – simbolul protecţiei divine şi al îngrijirii întregii umanităţi. Alături, va fi activ şi cel de-al doilea scut, denumit Sfânta Ana, o altă figură emblematică a spiritualităţii ortodoxe, care reprezintă înţelepciunea, răbdarea şi credinţa neclintită. Utilajul care poartă numele Sfânta Maria a fost adus în România în apropierea zilei de 8 septembrie, ziua în care este sărbătorită Naşterea Maicii Domnului. Cel de-al doilea TBM se numeşte Sfânta Ana, aşa cum şi sărbătorile se succed în calendar. Cele două utilaje vor excava tunelurile subterane cu lungime de 6,6 km, pe care se vor construi cele şase staţii şi şase interstaţii ale aliniamentului Magistralei 6, Secţiunea Sud 1 Mai – Tokyo”, se arată în comunicatul Metrorex.

TBM-ul „Sfânta Maria” are o lungime de 97 de metri, cântăreşte aproximativ 600 de tone, iar capul de foraj are 6,60 metri. Viteza medie de înaintare a TBM este de 1,5 m pe oră, parcurs în care excavează circa 60 de metri cubi de pământ. Pe măsură ce excavează şi îndepărtează solul excavat, TBM-ul montează inelele de tunel. Transportul inelelor de tunel se realizează prin MSV (Multi Service Vehicle), vehicul special de transport care poate transporta până la 50 de tone. Media de montaj este de 13 – 14 inele per tunel, în 24 de ore, iar personalul care operează TBM-ul lucrează 24 de ore, în trei schimburi.

În perioada următoare punerii în funcţiune a TBM-ului „Sfânta Maria”, va deveni operaţional şi TBM-ul „Sfânta Ana”. Acesta va porni tot de la viitoarea staţie de metrou Tokyo către 1 Mai, excavând cel de-al doilea tunel de pe Secţiunea Sud.

Urmărește Daily Business pe Google News