Știri interne

Când este corect să bei cafeaua. Sfatul dat specialiști

04 Feb, 18:22 • Bumbeneci Diana
Cafeaua este cea cu care mulți dintre oameni își încep dimineața, însă puțini știu când este corect să o bea. Iată ce sfat au nutriționiștii.
Când este corect să bei cafeaua. Sfatul dat specialiști

Cafeaua este băutura cea mai consumată de către oameni, însă trebuie să se știe că aceasta devine o problemă dacă este băută la orice oră a zilei. Experții sunt de părere că cel mai bun moment pentru a bea cafeaua este între 9.30 și 11.00 dimineața.

Studiile realizate de specialiști scot în evidență faptul că hormonul stresului, cortizolul, atinge niveluri ridicate atunci când corpul reintră în activitate după somn, așa că o cafea luată mai devreme îl stimulează și mai mult și ne face să ne simțim mai agitați. Despre acest lucru a vorbit Amanda Maucere, nutriționist sportiv din Florida (SUA).

„Well and Good“: „Deși nu s-au făcut prea multe cercetări la om cu privire la interacțiunea dintre cafea, cortizol și ritmul circadian, știm destule despre fiecare în parte pentru a sugera că a aștepta puțin înainte de a bea prima ceașcă de cafea de dimineață este o idee bună”. Potrivit acesteia, cafeaua este dăunătoare în perioadele de stres.

Citește și: 100 de milioane de euro au fost cheltuiți de România pe cazarea și hrana ucrainenilor fugiți din calea războiului. Cine va deconta banii

cafea
cafea

Cu toate acestea însă, consumul de cafea cu o jumătate de oră înainte de a face exerciții fizice este cel mai bun moment pentru a obține rezultate bune de la adrenalină. Acesta este rezultatul reieșit dintr-o serie de analize a zeci de studii realizate de Societatea Internațională de Nutriție Sportivă cu sediul în Statele Unite ale Americii.

Cine trebuie să evite cafeaua și când

Oamenii sunt sfătuiți să evite consumul de cafea cu șase ore înainte de culcare, potrivit US Food and Drug Administration (FDA). Motivul pentru care trebuie să țină cont de această recomandare este faptul că în organismul uman cofeina blochează receptorii pentru hormonul adenozină și melatonină, ceea ce poate face ca somnul să fie mai dificil și chiar să apară mult mai greu.

Tot în acest context, dr. Dierdre Conroy, expert în somn de la Universitatea Michigan, recomandă să nu mai bei cafea cu opt ore înainte de culcare:

„Oamenii au sensibilități foarte diferite la cofeină, iar persoanele care consumă cofeină mai des ar putea răspunde diferit față de cele care nu o beau deloc. Dar, în general, ghidul nostru este că, cu opt ore înainte de a merge la culcare, ar trebui să eliminați toate produsele cu cofeină”.

Ai mai putea citi: Inflația din România ar fi mult mai mare decât se credea! Florin Cîțu iese la rampă cu noi detalii

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult