- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Canicula afectează mersul trenurilor. 13 intervale de cale ferată sunt afectate. Anunțul făcut de CFR: „Temperatura la nivelul șinei ajunge la 50 de grade Celsius”

24 Jul, 20:00 • Toma Anca
Canicula afectează mersul trenurilor. CFR a anunțat că trenurile circulă cu viteză limitată pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov. Compania susține că traficul feroviar se desfășoară în conditii speciale din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul șinei.
Canicula afectează mersul trenurilor. 13 intervale de cale ferată sunt afectate. Anunțul făcut de CFR: Temperatura la nivelul șinei ajunge la 50 de grade Celsius

Canicula afectează mersul trenurilor. Compania națională de transport feroviar informează că limitările de viteză au loc în contextul în care la nivelul șinei s-au înregistrat temperaturi de peste 50 de grade Celsius.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la această oră, traficul feroviar pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov se desfășoară în conditii speciale, cu limitarea vitezei de circulație a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul șinei, această măsură fiind necesară pentru circulația trenurilor în condiții de siguranţă”, au transmis reprezentanții CFR.

Citește și: Pierderi uriașe la CFR Călători. Compania estimează o pierdere cu 351% mai mare decât anul trecut

Canicula afectează mersul trenurilor

De asemenea, CFR a precizat că trenurile circulă în condiții normale, fără limitări de viteză, pe raza Regionalelor Galați, Constanța și Craiova. Limitările de viteză au loc pe următoarele intervale:

Regionala CF București:

  • București Sud – PO Valea Roșie
  • Giurgiu Nord – Giurgiu
  • Chiajna – Vârteju (fir I)

Regionala CF Timișoara:

  • Timișora Nord – Timișoara Est
  • Caransebeș – Reșița Nord
  • Căvăran – Caransebeș
  • Sântana – Gurahonț

Regionala CF Cluj:

  • Valea Florilor – Cojocna
  • Oradea – Oradea Vest
  • Oradea – Episcopia Bihor – Carei
  • Aleșd – Oradea

Regionala CF Iași:

  • Tecuci – Buhăiești
  • Nicolina – Buhăiești

CFR a menționat că în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei.

De asemenea, se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. „Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulație, în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei deja ajunge la 50 de grade Celsius, este aplicată de toate companiile de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale.

Vă asigurăm că, personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va adoptă această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic”, au mai spus reprezentanții CFR.

Totodată, CFR le recomandă călătorilor să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet, înainte de efectuarea călătoriei.

Rugăm călătorii ca în această perioadă să consulte inclusiv site-urile sau paginile de social-media ale operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație.

Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condițiile optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, au conchis reprezentanții CFR.