- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Digitalizarea a ajuns și la ANAF. Fiscul va avea o platformă online pe care va scoate la licitație bunurile confiscate

24 May, 22:06 • Adrian Popovici
ANAF a anunțat că din 2025 va pune la dispoziția publicului o platformă pe care va scoate la licitație bunurile pe care le-a confiscat. Proiectul costă, în primă fază, 12,82 milioane de lei.
Digitalizarea a ajuns și la ANAF. Fiscul va avea o platformă online pe care va scoate la licitație bunurile confiscate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că în 2025, persoanele fizice și juridice din România vor putea să participe la licitațiile pe care le organizează printr-o platformă online care costă 12,82 milioane de lei. În general, instituția scoate la vânzare mașini, terenuri, apartamente, dar și diverse bunuri ajunse în depozitele sale, arată Profit.ro.

Noua platformă ANAF, a cărei dezvoltare software va costa 12,82 milioane de lei, va oferi informații despre fiecare bun scos la licitație, utilizatorii urmând să aibă acces la fotografii și videoclipuri cu acestea. Platforma va fi capabilă să gestioneze simultan cel puțin 10.000 de utilizatori, având și o versiune în limba engleză pentru a acomoda utilizatori internaționali. Pentru a accesa platforma ANAF, utilizatorii care nu au deja conturi pe SPV sau ghișeul.ro vor trece printr-o procedură de înscriere cu identificare la distanță.

În plus, platforma ANAF va integra facilități avansate de traducere manuală și automată a conținutului, asigurându-se că toate meniurile și butoanele sunt disponibile în ambele limbi, română și engleză.

ANAF
ANAF

Te-ar putea interesa și: Ce trebuie să știi dacă vrei să îți deschizi un salon de înfrumusețare. ANAF îți explică pas cu pas

ANAF a mai încercat să-și construiască platforme pentru licitațiile online

Trebuie precizat că acest proiect al Fisculuiar urma să fie operațional în decursul anului viitor și că aceasta nu este prima dată când instituția demarează un astfel de program.

Pentru a asigura eficiența și funcționalitatea platformei, instituția a estimat un număr minim de 300 de utilizatori interni concurenți și 10.000 de utilizatori externi care să participe simultan la licitațiile online.

Un alt aspect important al platformei este secțiunea de pre-promovare și publicitate, care va oferi informații detaliate despre bunurile licitate, cum ar fi categoria, descrierea, gradul de uzură, fotografii, prezentări video și starea juridică. Această transparență este esențială pentru a atrage și a informa corect participanții la licitații.

ANAF va implementa o taxă de participare la licitație, care va putea fi plătită direct prin platformă. Secțiunea de licitare a platformei va include funcționalități pentru crearea unui cont, înregistrarea participanților, încărcarea documentelor necesare, licitarea efectivă, alerte și notificări, precum și arhivarea electronică a dosarelor de licitație. Astfel, instituția își modernizează procesele și oferă o soluție complet digitală și accesibilă pentru toate părțile interesate.

Citește și: ANAF scoate la vânzare apartamente la prețuri de nimic. Cum poți cumpăra ieftin chiar și în centrul Bucureștiului

Tags: