- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Începe construirea pasajului suprateran de la Baia Mare-Italsofa. Finanțare de 18 milioane de lei, bani din PNRR

17 Apr, 17:01 • Fundeanu Madalina
Strabag va construi pasajul de la Baia Mare-Italsofa. Va avea 650 de metri și este finanțat cu bani din PNRR.
Începe construirea pasajului suprateran de la Baia Mare-Italsofa. Finanțare de 18 milioane de lei, bani din PNRR

Consiliul Județean Maramureș a semnat cu Strabag – ARL Cluj contractul în valoare de 52 milioane lei pentru construirea pasajului suprateran de la Baia Mare-Italsofa. Contractul a fost semnat după ce concurentul Freyrom și-a retras contestația de la CNSC, potrivit datelor publicate în SEAP, analizate de Economedia. CJ Maramureș va anunța curând și câștigătorul contractului pentru pasajul Baia Mare-Recea (Clubul Văcarilor).

S-a realizat primul pas în construirea pasajului suprateran de la Baia Mare-Italsofa

Pasajul suprateran ce va avea o lungime de 650 de metri, va construit în sudul municipiului Baia Mare la „Italsofa-Groși” va beneficia de finanțare prin PNRR, după cum anunță și Compania de Drumuri care a primit 18 milioane de lei, finanțare din PNRR.

„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul National de Redresare si Rezilienta, au convenit în data de 29.03.2024, încheierea Contractului de Finanțare nr. 52 pentru proiectul “Pasaj Italsofa (Baia Mare-Grosi)” în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta,Componenta 4. Transport sustenabil; Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investitia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta:

  • asigurarea unei circulații în deplină siguranță și confort;

  • asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului;

  • desfăşurarea traficului de mic gabarit şi de mare tonaj în condiţii optime; încurajarea dezvoltării economice zonale,

  • dezvoltare bazată pe creşterea turismului şi a investiţiilor la nivel de județ;

  • deplasarea în condiţii normale a posibililor turişti;

  • stabilizarea socială a zonei prin contribuția la reîntoarcerea locuitorilor care au migrat către alte orașe sau zone;posibilitatea de acces în condiții optime a mijloacelor de intervenție rapidă în caz de nevoie (pompieri, ambulanță, poliție etc.), precum și a mijloacelor auto pentru transportul școlar și cel public;

  • reducerea factorilor poluanți de mediu. Valoarea totală a proiectului este de 77,225,706.83 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 18,318,692.41 lei, cofinantarea nationala reprezinta 46,673,698.29 lei, iar TVA aferent reprezinta 12,233,316.13 lei.”, transmite CNAIR.

Citește și: O comună din România atrage peste un milion de turiști în fiecare an. Este un loc special, cunoscut ca și „Raiul din România”

pasajul de la Baia Mare-Italsofa
pasajul de la Baia Mare-Italsofa

Obiectivul general ale proiectului este creșterea mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T, asigurând creșterea gradului de siguranță rutieră în aria de incidență a orașului Baia Mare, prin scăderea numărului de accidente rutiere și fluidizarea traficului.

În acest moment, intersectia dintre drumul judetean DJ182B si centura Baia Mare se face la nivel, în condiții grele de circulație. Prin realizarea obiectivului propus se dorește ca în această zonă să crească numărul și importanța investițiilor atrase și dezvoltarea celor existente, asigurandu-se totodată și furnizarea unor condiții de viață adecvate.

Valoarea totală a proiectului este de 15.699.792,00 Euro din care sprijin din partea Uniunii Europene este de 3.724.144,10 Euro, contributia publica nationala este de 9.488.645,49 Euro iar TVA aferent reprezinta 2.487.002,41 Euro.” a transmis CNAIR.

Pentru Pasajul Baia Mare -Recea (500 metri lungime ) au fost depuse 6 oferte :

1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ,

2. Asociere : DRUM INSERV (Leader),TEHNODOMUS S.R. L.,CADSIL SRL,

3. Asociere : FREYROM (Leader),PROCONS GROUP,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.,INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL,CONSTRUCTII ERBASU,

4. Asociere : CONREP (Leader),SEBI MARC,CONSTRUCT C.D.P. S.R.L.,DIMEX-2000 COMPANY,CONFERIC,CML.RO S.R.L.,

5. Asociere : DACIA FABER S.R.L. (Leader),PRODEXIMP,

6. Asociere : ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI (Leader),ILGAZ CONSTRUCTION S.R.L.,

Termenul estimat pentru evaluarea financiară este 31 mai 2024.

Vezi și: Zonele din România unde CFR a decis anularea a 14 trenuri în weekend-uri