Știri interne

Producătorul ”Lăptăria cu Caimac” pierderi masive în 2022 din cauza majorării prețurilor la energie

25 Nov, 12:15 • Cornel Ghimeșan
Producătorul de lactate Agroserv, care deține Lăptăria cu Caimac, suportă pierderi mari în primele nouă luni ale anului 2022, în principal din cauza majorării prețurilor la energie, dar și din cauza inflației.
Producătorul ”Lăptăria cu Caimac” pierderi masive în 2022 din cauza majorării prețurilor la energie

Pierderi de aproximativ 960.000 de lei au fost înregistrate de producătorul de lactate Agroserv Măriuţa (simbol bursier MILK), companie care deţine brandul Lăptăria cu Caimac. Producătorul a înregistrat un profit net de 3,4 milioane de lei în ianuarie-septembrie 2021.

Citește și: Urmează să plătim prețuri exorbitante pentru 1kg de carne. Avertismentul producătorilor: „Prețul furajelor s-a dublat! Prețurile la carne vor fi draconice”

Rezultatul a venit în contextul „majorării preţurilor la energie, combustibil, dar şi al inflaţiei, care a condus la majorarea costurilor cu materiile prime şi consumabile, peste rata de creştere a veniturilor din exploatare”, reiese din raportul trimestrial al Agroserv, unde compania a estimat o pierdere netă de 1,6 milioane de lei pentru 2022.

CUm arată datele transmise de producătorul din spatele brandului „Lăptăria cu Caimac”

Veniturile din exploatare s-au ridicat la 81,4 milioane de lei, un avans de 6% prin comparaţie cu primele nouă luni de anul trecut. Pe de altă parte, cheltuielile de exploatare au urcat într-un ritm mai rapid, fiind mai mari cu 12% faţă de perioada similară din 2021, ajungând la 78,6 milioane de lei. Principala contribuţie a fost adusă de materiile prime şi materiale consumabile, plus 23% la 46,3 milioane de lei.

Producătorul ”Lăptăria cu Caimac” pierderi masive în 2022 din cauza majorării prețurilor la energie
Producătorul ”Lăptăria cu Caimac” pierderi masive în 2022 din cauza majorării prețurilor la energie

Rezultatul operaţional al producătorului a scăzut cu 57%, până la 3 milioane de lei, pe fondul creşterii rapide a costurilor, determinată de inflaţie şi imposibilitatea transpunerii tuturor costurilor către clientul final în perioada analizată.

Conducerea Agroserv argumentează că, pentru a transpune costurile în preţul de vânzare, compania are mai multe constrângeri: acceptarea acestuia de către clienţii IKA (Mega Image, Auchan, Cora, , Carrefour, Profi, Selgros, Metro Cash & Carry – n.r.) în cazul lactatelor (negocierea dintr-o poziţie inferioară faţă de aceştia datorită dimensiunii companiei) şi a faptului că pe piaţa de cereale există cotaţii internaţionale.

„Declanşarea războiului a condus într-o manieră extrem de rapidă către un lanţ de evenimente nefericite care şi-au pus şi îşi pun încă amprenta asupra multor afaceri din România, inclusiv a noastră. Astfel, în loc să ne axăm doar pe aspectele de dezvoltare ale afacerii, a trebuit să avem în vedere doar cum să atenuăm cât mai multe dintre provocările pe care le-am avut şi le avem de înfruntat, precum majorarea preţurilor la energie, combustibil”, conform documentului prezent la Bursă.

Alte articole: Nestle a început să vândă foie gras vegan în Elveția și Spania. La presiunea organizaţiilor pentru drepturile animalelor, producătorul înlocuiește ficatul de gâscă cu…soia

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult