- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

UE va interzice reparațiile în cazul mașinilor mai vechi de 15 ani. Ce prevede proiectul

29 Feb, 17:22 • Bumbeneci Diana
UE are în plan să denumească mașinile vechi „vehicul rezidual”. Acestea nu vor mai putea fi duse la reparat.
UE va interzice reparațiile în cazul mașinilor mai vechi de 15 ani. Ce prevede proiectul

Uniunea Europeană (UE) a anunțat o mișcare îndrăzneață pentru a combate emisiile de carbon prin intermediul programului său emblematic „Green Deal”. În cadrul pachetului „Fit for 55”, care urmărește să facă Uniunea mai ecologică și mai sustenabilă, se discută introducerea unei măsuri care vizează eliminarea din circulație a mașinilor pe combustie internă, recunoscute ca fiind principalii poluatori.

UE va interzice reparațiile în cazul mașinilor mai vechi de 15 ani

Potrivit acestui viitor regulament, care se află în proces de aprobare din partea Parlamentului European și a Consiliului, se propune introducerea conceptului de „vehicul rezidual”. În prezent, se examinează ideea ca mașinile reziduale să fie definite ca fiind cele cu o vechime de peste 15 ani.

Vezi și: Finanțare de 50.000 de euro GRATIS pentru români. Cum poți obține banii

reparații mașini
reparații mașini

În cadrul acestui sistem, vehiculele reziduale care prezintă defecțiuni majore la componente esențiale precum motorul, transmisia, frânele sau direcția, și care sunt considerate vechi (posibil în jurul vârstei de 15 ani), vor fi incluse în această categorie. Odată ce sunt etichetate ca fiind reziduale, aceste vehicule nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative și este probabil să fie scoase din uz prin casare.

Programul „Fit for 55” este un pas hotărât al UE către o mobilitate mai verde și mai sustenabilă. Prin intermediul acestui program ambițios, UE își propune să elimine emisiile directe din transporturi până în anul 2050, cu obiective intermediare care includ o reducere de 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990.

Un alt punct important al acestui program este interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare pe combustie internă în 2035, cu excepția vehiculelor care utilizează potențiali combustibili sintetici. Cu toate acestea, implementarea unei infrastructuri de vehicule cu emisii reduse sau zero în UE rămâne un punct critic, cu progrese care variază semnificativ între statele membre.

Poți citi: Rabla pentru sobe 2024. Ministerul Mediului anunță când ar putea fi lansat programul

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult