MEDIA & MARKETING

Publicitatea online locala: Ce industrii au investit cel mai mult in reclama

16 decembrie 2013, ora 11:18, autor(i): Andreea Radu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Publicitate-online.jpg
Valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study). Vezi ce industrii au investit in publicitatea online.

Industria Telecom isi mentine suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane lei la o piata de 45,5 mil lei, valoarea totala raportata de participantii la cel mai recent studiu ROADS.

Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanta de sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei).

In privinta formatelor, cele Embedded raman de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de Interruptive Formats, se arata intr-un comunicat transmis luni de IAB Romania.



Legat de dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului - S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta - 23% fata de S2 2012 si 17% fata de S1 2012.

Anul acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media si foreign networks. Astfel, numarul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, in conditiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele in timp util. Acest demers va continua si pentru editiile din anii viitori.

"Publicitatea online continua sa aiba un bun potential de crestere pe termen mediu si lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile economice dificile actuale, a declarat Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management, PwC Romania, firma care deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania.

Inceputul anului a fost unul foarte prudent in ce priveste investitiile in publicitatea online - asa cum ne dam seama din rezultatele primului semestru, este un an de incercare pentru publisherii locali. Ne asteptam, insa, la o revigorare pentru a doua jumatate a anului 2013, o crestere probabil generata si de perioadele de promotii si stimulare a cumparaturilor. Anul acesta, am introdus in studiul ROADS si agentiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social media si foreign networks) cu siguranta ne vor ajuta sa identificam mai clar structura investitiilor in publicitate online si sa sporim relevanta studiului. Asteptam in editiile viitoare si mai multi participanti din aceasta categorie, a declarat Cristi Petriceanu, presedinte, IAB Romania.

Realizat incepand cu anul 2008, ROADS (Romanian Online Advertising Study) ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisherii care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru primul semestru al anului 2013, pe un esantion de 23 de companii, care reprezinta aproximativ 1.280 dintre site-urile existente in Romania.

IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma.

Citeste si:
Ritmul de crestere a cheltuielilor globale cu publicitatea se va stabiliza in 2013
Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari cresteri
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 17 Aprilie 2021, 01:33
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter