- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Valul de concerte incurajeaza piata biletelor online: mai bine 2-3 click-uri decat 2-3 kilometri

23 Aug, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Veniturile site-urilor ce comercializeaza bilete online sunt in crestere, pe o piata estimata, in primele sase luni ale anului, la aproximativ 1,5 - 2 mil. euro, au spus pentru DailyBusiness oficiali ai principalelor companii de profil.
Valul de concerte incurajeaza piata biletelor online: mai bine 2-3 click-uri decat 2-3 kilometri

Veniturile site-urilor de vanzari de bilete provin preponderent din comisioanele la vanzare, publicitatea nefiind insa o sursa de neglijat, au spus reprezentantii Bilete.ro.

„In 2006, jumatate din cifra de afaceri inregistrata de site a provenit din publicitate si jumatate din vanzarea de bilete. Anul acesta insa, avand in vedere numarul mai mare de formatii care vin in Romania precum si faptul ca pretul biletelor este in crestere, consider ca vom castiga mai mult din comisioane decat din publicitate, care ramane relativ constanta”, a spus Andreea Petrescu, managing director.

In cazul BLT.ro, sursele de venit provin doar din comisioanele acordate de organizatorii evenimentelor precum si din taxele de livrare, a spus Radu Stroescu, director executiv al companiei, subliniind ca in momentul de fata nu posteaza inca publicitate pe site.

Mai bine pe Internet?

Piata vanzarilor de bilete online este in continua crestere, iar nevoia oamenilor de rapiditate, combinata cu siguranta ca in 2-3 click-uri au asigurat un bilet la concertul dorit, duce la cresterea constanta a vanzarilor de bilete pe Internet.

„Daca la inceput era mai mult o chestiune de imagine, acum deja nu se mai poate concepe un concert cu un target de peste 10 000 de spectatori fara vanzare online. Aderarea in 2007 la Uniunea Europeana a deschis calea sistemelor de ticketing prin aplicarea legislatiei europene, ceea ce permite utilizarea unui sistem online care sa faca loc unui numar virtual nelimitat de puncte de vanzare”, a spus Stroescu.

„Biletele reprezinta un produs pretabil pentru comertul online intrucat in timp ce clientul se informeaza asupra concertelor preferate, el are si optiunea imediata de a achizitiona biletele pe internet, livrarea efectuandu-se la domiciliu”, a spus Andrei Tuturuga, coordonator departament evenimente in cadrul TicketPoint.ro.

In anul 2007 au aparut peste 10 site-uri noi de vanzari bilete, in paralel cu multitudinea de evenimente a ultimului an. „Evolutia biletelor vandute online va creste in urmatorii 3 ani intr-un ritm alert pana la o stabilizare la un nivel comparabil cu cel din occident”, crede Tuturuga.

Ponderea de vanzari online din totalul comercializarilor de bilete in Romania este de 15-20%, a spus si George Weiner, director executiv al Bilet.ro.

„In Europa de Vest, procentul este exact invers. 80% din bilete la evenimente se comercializeaza online, si doar 20% direct in magazine sau de la organizatori. Romanii insa sunt in continuare sceptici in a comanda pe Internet. Adaugand aici renumele global al romanilor in a comite fraude pe Internet, poate ne vom apropia de nivelul international in 3-4 ani”, a spus Weiner.

Reticenta oamenilor in a comanda online, contracarata de plata la livrare

Persoanele care doresc sa achizitioneze bilete prin intermediul unui site au mai multe modalitati de plata, printre care plata online cu cardul, plata prin transfer bancar-mandat, plata la curier sau plata la sediul direct al site-ului.

„Sunt inca persoane in Romania care sunt reticente la achizitionarea de bilete online insa, printr-o comunicare buna si prin alegerea unei modalitati de plata care nu presupune bani in avans, reusim sa eliminam reticenta acestora si sa castigam clienti noi”, a spus Petrescu.

Unele site-uri, precum Bilet.ro, ofera posibilitatea clientilor de a achizitiona in cazul unor evenimente bilete electronice (e-bilet), care sunt de fapt documente PDF ce pot fi scoase la imprimanta de catre cumparator. Foaia trebuie ulterior prezentata la portile de acces in locatia unde are loc evenimentul. Codul de bare de pe e-bilet va fi scanat, iar daca codul este valid posesorul e-biletului va putea sa intre la eveniment.

Rolling Stones, Julio Iglesias si RBD au generat cele mai mari volume de vanzari pentru Bilete.ro

Cel mai mare volum de vanzari in 2007 pentru Bilete.ro a fost inregistrat pentru concertele sustinute de Rolling Stones, Julio Iglesias si RBD, pentru fiecare dintre ele comercializandu-se „mii de bilete”.

„Cel mai des primim dreptul de a vinde un numar nelimitat de bilete la un concert. Exista insa situatii cand organizatorii ofera site-urilor un numar limitat de bilete pe care le pot comercializa. Acest caz este cel mai adesea intalnit la concertele foarte mari, care se desfasoara pe stadioane, in genul celui sustinut de Rolling Stones, unde au avut dreptul sa comercializeze cateva mii de bilete online doar doua site-uri de pe piata”, a spus Petrescu.

Site-ul Bilete.ro a tranzactionat in 2006 bilete in valoare de circa 226.628 euro, volumul de vanzare inregistrat in prima jumatate a lui 2007 crescand cu aproximativ 170% fata de perioada similara a anului precedent.

Site-ul BLT.ro a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 100.000 euro, in prima jumatate a lui 2007 inregistrand o suma putin sub 300.000 euro.

TicketPoint.ro a fost infiintata in acest an, estimand ca pana la finele lui 2007 compania va realiza o cifra de afaceri de aproximativ 1 mil. euro, iar pentru 2008 oficialii preconizand dublarea acesteia. TicketPoint.ro si Bilet.ro sunt unicele companii din Romania care tiparesc si vand bilete online, celelalte jucatoare de pe piata primind biletele de la organizatori.

Bilet.ro, infiintata in martie 2007, a investit pana acum 500.000 de euro in 33 de puncte de tiparire a biletelor in tara si in 4 servere care sustin o capacitate de 10.000 de tranzactii pe minut.

Pana la finele anului, investitiile se vor ridica pana la suma de aproximativ 700.000 de euro, veniturile companiei la finele lui 2008 fiind estimate in jurul cifrei de 1 milion de euro. De la 1 martie, Bilet.ro a tiparit si a vandut aproximativ 40.000 de bilete.