- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Blue Air se muta la Otopeni pe 25 martie. Ce planuri are operatorul low-cost pentru 2012

08 Feb, 13:23 • valentin..nicolae
Oficialii operatorului aerian low-cost Blue Air au anuntat miercuri ca incepand cu data de 25 martie, odata cu intrarea in vigoare a orarului de vara, isi vor muta operatiunile pe Aeroportul Henri Coanda (Otopeni) de pe aeroportul Baneasa.
Blue Air se muta la Otopeni pe 25 martie. Ce planuri are operatorul low-cost pentru 2012

Pasagerii urmeaza sa fie anuntati prin SMS si e-mail, mutarea urmand sa fie anuntata si pe site-ul propriu.

Potrivit CEO-ului companiei, Sherif Ussama, preturile biletelor nu vor fi afectate de aceasta mutare.

„Mutarea pe Otopeni a fost gandita din timp de administratia celor doua aeroporturi (Baneasa si Otopeni).Nu e mutare foarte brusca. In Baneasa pana acum doi ani existau tarife diferentiate, existau multe reduceri in functie de numarul de aterizari, de numarul de pasageri imbarcati, etc. Toate aceste facilitati au fost scoase din contractele de operare cu liniile aeriene. Mai mult, taxele de navigatie aeriana terminala in momentul de fata, incepand cu 2010, sunt cu 60-70% mai mari decat pe Otopeni. Deci tot procesul acesta a fost gandit din timp, astfel incat nu exista nici un fel de beneficiu in momentul de fata din punct de vedere al costurilor sa ramanem pe Baneasa, decat ca este un aeroport in Bucuresti, in contextul in care sunt anuntate noi mariri de taxe pe Baneasa incepand cu 1 aprilie”, a spus Cristian Buciu, directorul operational al Blue Air.

Acesta a precizat ca verificarile tehnice ale aeronavelor (in ceea ce priveste serviciile de mentenanta externalizate) se vor face in continuare in Baneasa, cu cei de la Romaero, intrucat in Otopeni exista un monopol al Tarom adupra hangarelor.

„Mutarea unei baze de pe un aeroport pe altul este o chestiune delicata
care a inceput cu cateva luni in urma. In afara de Tarom, Blue Air va fi
a doua companie care va avea baza de operare pe Otopeni
„, a precizat Sherif Ussama, directorul
general al Blue Air.

Sherif
Ussama a spus ca mutarea pe Otopeni era necesara mai ales in contextul
in care si Blue Air si Wizz Air au de gand sa-si mareasca flota si
frecventa de zboruri pe orarul de vara.

„Ganditi-va ca acum
operam la un interval destul de mic unul fata de celalalt, mai ales ca
orarul de zbor pe Baneasa este foarte restrans (intre orele 6-22). Avand
in vedere ca si noi si ei (Wizz Air, n.r.) vom mari flota si
frecventele, atunci ne-am incurca unii pe altii”, a adaugat seful Blue
Air.

Compania aeriana low-cost Blue Air va avea in Otopeni propria agentie de ticketing.

Planuri de dezvoltare pentru 2012

In ceea ce priveste planurile companiei pentru 2012, Blue Air vrea sa-si mareasca flota cu inca doua aeronave Boeing 737-400. Unul dintre cele doua avioane noi va opera zboruri incepand cu 15 februarie, urmand ca celalalt sa fie operational din aprilie-mai.

Cifra de afaceri a Blue Air s-a redus in 2011 cu 9% fata de anul anterior, pana la 149,5 milioane de euro, insa scaderea trebuie corelata si cu diminuarea capacitatii de operare a companiei, conform reprezentantilor operatorului aerian.

Astfel, in 2011 capacitatea de operare a fost diminuata cu 20% fata de 2010, intrucat anul trecut compania a operat cu 6 avioane, cu 3 mai putin decat in 2010.

La inceputul anului 2011, directorul de strategie al companiei Gheorghe Racaru spunea ca Blue Air se asteapta in
2011 la o cifra de afaceri de 160 milioane de euro, in crestere cu 5%
fata de 2009, cand a inregistrat un business de 150 milioane de euro.

Acum oficialii estimeaza ca in 2012 business-ul se va majora cu 3-4%, bazandu-se pe cresterea flotei si marirea frecventei de zboruri.

„Am demarat inca din octombrie anul trecut negocierile pentru cresterea capacitatii de transport. In acest sens, saptamana trecuta am introdus o noua aeronava Boeing 737-400, iar cam intr-o saptamana vom introduce inca o aeronava pentru a aduce flota la 8 avioane, asta pentru a satisface cererea clientilor atat pentru cei care vor folosi baza de la Otopeni, cat si pentru cei de la Bacau”, a declarat Adrian Ionascu, directorul general adjunct al companiei, care a precizat totodata ca operatorul va mai adauga o aeronava in aprilie-mai tot pe Otopeni.

In aceasta privinta, CEO-ul a spus ca in urma cresterii flotei, unul dintre avioanele cu o capacitate mai mica va fi mutat pe cursele charter.

„Avem o cerere buna pentru chartere in vara asta”, a precizat Ussama.

In ceea ce priveste noile destinatii de vara, Blue Air a anuntat inca de anul trecut ca va introduce zboruri catre Venetia (aeroport Marco Polo), din
Bucuresti si Bacau, pe toata perioada orarului de vara.

Practic, incepand cu orarul de vara Blue Air va avea sase aeronave pe Otopeni pentru circa 80-85 de zboruri pe saptamana. Trei aeronave vor opera zborurile de pe Bacau.

Anul trecut, operatorul low-cost a inregistrat un grad mediu de incarcare de 91%, in crestere fata de anul 2010, cand a fost de 72%.

„In Bacau chiar am avut o surpriza. Acolo gradul mediu de incarcare a fost in 2011 de peste 95% si chiar pe curse mai putin obisnuite precum Dublin si Londra”, a spus directorul general adjunct, Adrian Ionascu.

Potrivit oficialilor Blue Air, compania a transportat in 2011 intre 1,4 si 1,5 milioane de pasageri.

Spre noi orizonturi?

De asemenea, Sherif Ussama a anuntat ca in prezent compania se afla in negocieri pentru extinderea operatiunilor intr-o tara straina „din Uniunea Europeana, foarte aproape de Romania”.

„Nu va putem da acum mai multe detalii, decat ca speram sa devenim operationali acolo din aceasta vara”, a spus Ussama.

In ceea ce priveste aeroportul de la Adunatii Copaceni, oficialii Blue Air au spus ca pana in 2013 infrastructura acestei baze va fi gata.

Competitorul direct al Blue Air, operatorul aerian low-cost Wizz Air a transportat in 2011 peste 11 milioane
de pasageri in total, in crestere cu 15% fata de anul trecut, dintre care aproape un
sfert au fost din si spre Romania.

Referitor la mutarea zborurilor low-cost pe aeroportul Henri Coanda (Otopeni)
oficialii Wizz Air au spus ca pozitia pe care o au pe piata le va permite sa se
mute daca vor fi fortati sa faca acest lucru, dar ca mutarea nu se va face fara revizuirea
capacitatii sau cresterea preturilor la bilete.