- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Bucharest City Challenge n-aduce prea multi bani hotelierilor, dar face bine la imagine

23 Aug, 00:01 • elena.olteanu
Cea de-a doua editie a raliului Bucharest City Challenge aduce Capitalei atat avantaje, cat si dezavantaje, insa reclama pe care o creeaza orasului pare sa detroneze orice inconvenient creeat de traficul restrictionat, spun reprezentantii industriei de turism.
Bucharest City Challenge n-aduce prea multi bani hotelierilor, dar face bine la imagine

„Daca punem intr-o balanta avantajele si dezavantajele acestui raliu, cu siguranta va inclina spre avantaje, deoarece creeaza popularitate Capitalei”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

„Dezavantajele sunt circulatia incurcata, poate si cativa pomi taiati”, a adaugat el.

Pentru hotelierii din Bucuresti aceasta nu este o afacere care sa le creeze venituri foarte mari, nefiind cotata drept o actiune turistica, a mai spus presedintele FPTR.

Reprezentantii hotelului Howard Johnson Grand Plaza sustin ca raliul este un avantaj datorita cresterii volumului de cazari pe segmentul de leisure (agrement – n.r.), mai putin dezvoltat pana acum in Bucuresti.

„Organizarea acestui eveniment este, incontestabil, un mare beneficiu de imagine pentru Bucuresti”, a remarcat si Dina Litzica, marketing manager in cadrul hotelului JW Marriott.

In privinta afacerilor insa, cursa nu este un „hit”. Pentru hotelul Intercontinental din Bucuresti, de exemplu, raliul creeaza venituri mai mici fata de ce ar incasa de pe urma unei conferinte internationale.

„Cand vorbim de conferintele internationale, de obicei, venitul generat este de peste 1.000 euro pe persoana (cazata – n.r.), dar cum Bucharest City Challenge nu este chiar genul acesta de eveniment, venitul generat este putin sub 1.000 euro pe persoana”, a spus Cristina Mihalache, marketing & PR coordinator la Intercontinental.

Numarul turistilor veniti special pentru Bucharest City Challenge si cazati la hotelul Intercontinental este aproximativ egal cu cel de la editia trecuta.

„Pentru acest eveniment avem ocupate aproximativ 50 de camere, iar toti turistii sunt straini”, a mai spus Mihalache.

Pentru hotelul Howard Johnson numarul persoanelor cazate pe perioada raliului este putin mai mic fata de editia din anul trecut.

„Grupul care se refera la evenimentul Bucharest City Challenge consta in jur de 50 de camere ocupate pe durata a trei zile. Fata de editia de anul trecut, numarul de oaspeti pentru acest eveniment este usor mai mic”, a declarat Gratiela Badicu, director vanzari si marketing al Howard Johnson.

Acestia genereaza, in afara de veniturile stricte de cazare si veniturile din servicii conexe – restaurante, room-service, curatatorie, conform lui Badicu.

„Trebuie sa tinem cont si ca editia de anul trecut a raliului s-a petrecut in mai, luna in mod traditional cu un grad mult mai mare de ocupare a hotelurilor (evenimente de business, conferinte)”, a spus si marketing managerul JW Marriott.

August este luna de vacanta, iar gradul de ocupare a hotelurilor de business e mult mai scazut, pentru ca Bucurestiul nu este inca o destinatie de vacanta.

La aceste lucruri se mai adauga si traficul ingreunat din jurul Palatului Parlamentului, care descurajeaza organizarea de evenimente in hotel si reduce numarul vizitatorilor din restaurante, a mai spus Dina Litzica.

„Acest gen de eveniment este totusi un avantaj, tinand cont de faptul ca se desfasoara intr-o luna de vara, cand gradul de ocupare este scazut. Ne-am bucura daca astfel de evenimente internationale s-ar organiza mai des”, a mai spus Mihalache, care a adaugat ca 20% din cifra de afaceri a hotelului Intercontinental este reprezentata de persoanele care se cazeaza in vederea participarii la evenimente in Bucuresti.

De asemenea, evenimentele speciale organizate in Bucuresti (fie ca sunt conferinte, seminarii internationale sau targuri, expozitii si evenimente pentru publicul larg de genul concertelor sau al raliurilor) reprezinta anual pana la 20% din volumul de afaceri al hotelului Howard Johnson.

Conform organizatorilor, circa 40.000 de persoane isi cumparasera bilete la Bucharest City Challenge, la o valoare cuprinsa intre 20 si 115 lei pe zi. Promotorii se asteapta insa la un numar total de spectatori de pana la 100.000.

In 2007, investitia totala in eveniment a fost de 13 milioane de euro, suma din care 4,5 milioane de euro a reprezentat reasfaltarea zonei, in timp ce anul acesta cheltuielie cu amenajarea vor fi cuprinse intre 3 si 5 milioane de euro, potrivit reprezentantilor Bucharest Ring, organizatorii evenimentului.