- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Ce companii aeriene se lupta pentru locul lasat liber de Malev

06 Feb, 13:16 • valentin..nicolae
Wizz Air, Ryanair, EasyJet, Tarom, Air Berlin si Lufthansa sunt printre companiile aeriene care au reactionat aproape imediat la iesirea de pe piata a operatorului aerian Malev, fiecare lansand noi investitii si rute pe piata ungara.
Ce companii aeriene se lupta pentru locul lasat liber de Malev

Wizz Air

a anuntat ca va investi circa 100
milioane de dolari pentru extinderea operatiunilor din Budapesta, astfel ca va
adauga doua noi aeronave Airbus A320 pentru a creste capacitatea de transport
cu peste 60%. In urma investitiei, compania estimeaza ca va crea aproximativ 700 locuri de munca (directe si indirecte) in Ungaria.
 

Wizz Air va creste frecventele pe rutele existente, numarul de zboruri saptamanale aproape dublandu-se, de la 67 la
129. 

De asemenea, operatorul aerian va relua zborul Budapesta – Bucuresti, care va fi operat initial de 3
ori pe saptamana, iar zborurile catre Eindhoven si Bruxelles Charleroi se vor
dubla, fiind operate de doua ori pe zi.

Frecventa zborurilor catre
Madrid, Barcelona, Roma, Milano si Malmo se va dubla si vor fi operate
cel putin o data pe zi, iar prin adaugarea a trei noi zboruri catre Londra Luton, Wizz
Air va tripla serviciile oferite zilnic pe aceasta destinatie.

Ryanair vrea sa aduca pe aeroportul Liszt Ferenc din Budapesta patru aeronave Boeing 737 800 si va recruta 700 de angajati, pentru a sustine 31 de noi rute. Compania si-a sistat zborurile spre si din Budapesta in urma cu doi ani.

CEO-ul companiei, Michael Cawley, a inceput deja sa negocieze cu autoritatile ungare conditiile unei noi investitii, care se vrea a fi cea mai mare din istoria aviatiei locale, scrie presa internationala.

Pe de alta parte, analistul Chris Tarry a declarat ca Ungaria trebuie sa se decida daca se poate baza in totalitate pe operatori ca Ryanair si Wizz pentru a asigura legaturile de transport vitale pentru economia nationala.

„Este o competitie foarte mare in Budapesta, dar daca te bazezi pe operatori straini, trebuie sa stii ca ei pot oricand sa isi ia avioanele si sa plece”, a spus Chris Tarry.

De asemenea, in ceea ce priveste legatura Budapesta-Bucuresti, si Tarom a anuntat ca va dubla frecventa zborurilor la 12 pe saptamana. Astfel, Tarom va opera pe zi cate doua curse din Bucuresti spre Budapeste si altele doua pe retur.

Lufthansa va suplimenta cu un zbor zilnic cursele de la Berlin si
Hamburg spre Budapesta, iar Air Berlin va adauga zboruri pe cursa
Berlin-Budapesta.

Compania SmartWings din Cehia va lansa zboruri
de la Budapesta la Tel Aviv.

Malev a transportat in 2011 peste 3 milioane de pasageri, acelasi nivel ca in 2010. In 2009 compania a inregistrat 3,3 milioane de pasageri.
Malev asigura curse spre 35 de destinatii, avea o flota de 22 de aeronave si 2.600 de angajati.

Compania aeriana ungara Malev si-a intrerupt toate operatiunile vineri
incepand cu ora locala 06:00
, dupa circa 66 de ani de activitatea continua. Boardul conducator al operatorului aerian a decis sistarea activitatii pentru a reduce pierderile financiare, dupa ce Comisia Europeana a cerut Malev sa returneze statului
ungar circa 38 miliarde de forinti
(130 milioane euro), considerati a fi
ajutoare ilegale. Suma este echivalenta cu veniturile companiei pe 2010.

Cota de piata a Malev a stagnat in ultimii ani, din cauza cresterii concurentei pe rutele europene, mai ales din partea operatorilor low-cost.

De exemplu, Wizz Air a transportat anul trecut 1,4 milioane de pasageri din si spre Budapesta, in crestere cu 13%.

EasyJet si-a crescut, de asemenea, traficul pe rutele cu legatura la Budapesta cu 10%, inregistrand un numar de 556.000 pasageri.

Urmărește Daily Business pe Google News