COMPANII, CARIERE

Cum putem incuraja business-urile creative prin masuri fiscale

19 februarie 2014, ora 00:07, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
startup.jpg
Toata lumea stie ca in Romania e greu sa faci orice. Daca ai „ghinionul“ sa conduci un business creativ, piedicile sunt poate si mai greu de trecut. Totusi, lucrurile ar putea sta altfel, daca statul ar aplica anumite masuri fiscale.

Traian Ispasiu (foto), proprietarul Caffe Tabiet, vede solutia in ajutorul financiar nerambursabil.

Mediul antreprenorial din Romania este foarte impovarat din punct de vedere al taxelor, birocratiei, al libertatii de desfasurare/demarare a unei afaceri si din acest motiv, cred ca ar ajuta foarte mult sa existe AFN-uri dedicate startup-urilor, sa nu plateasca impozit pe profit si alte taxe administrative cu punctul de lucru, in primii doi ani de la infiintare. Si primul an de la infiintare sa plateasca taxele angajatilor la 25% din valoarea lor”, a spus Ispasiu pentru DailyBusiness.ro.

In opinia sa, ceea ce ar putea statul sa faca in plus pentru antreprenori este sa deschida linii de finantare si sa nu mai bugeteze fondurile europene catre directii care nu aduc o crestere economica Romaniei.

In ceea ce priveste noile afaceri care s-ar putea lansa in contextul economic actual, Ispasiu este adeptul incurajarii tinerilor antreprenori in a creea business-uri care sa devina imperii, concepte care sa fie duse peste hotare, produse care sa fie recunoscute mondial.



Putem face acest lucru, romanii sunt foarte creativi, au o capacitate mare de inovatie. Ideea si conditia in acelasi timp este de a lua lucrurile in serios, de a nu sari etape, de a nu se gandi la castiguri colosale imediate, de a pune lucrurile in contextul actual, pragmatic intr-un mod realist”, a mai spus proprietarul Caffe Tabiet.

In opinia acestuia, creativitatea in business nu vine din senin, iti trebuie multa informatie ca sa ajungi sa devii creativ. Astfel, el le recomanda tinerilor antreprenori „sa se informeze mult in domeniul lor, sa testeze, sa testeze, sa testeze ... Creativitatea vine din cumulul de informatii diverse pe care le inmagazinam in creier“.

De asemenea, ca sa se distinga pe piata, tinerii trebuie sa cerceteze concurenta, sa se gandeasca la nevoia consumatorului si sa gandeasca in afara barierelor limitative.


Tinerii antreprenori nu trebuie sa uite de importanta modelelor profesionale, mai sustine Traian Ispasiu.Este foarte sanatos si extrem de motivant, vedem in ceilalti ceea ce suntem noi sau ceea ce ne dorim sa fim. Daca nu esti intr-un anumit fel, cu siguranta gasesti pe cineva care sa fie asa cum iti doresti tu sa fii si din acel moment nu ramane decat sa practici, sa asculti cum a facut el, sa ajunga acolo si sa incepi sa pui si tu in aplicare in felul tau...Atentie, intotdeauna in felul tau!”, explica acesta.

Ispasiu este si unul dintre reprezentantii Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania (APAR). S-a implicat in acest proiect pentru ca a observat ca tinerii care vor sa inceapa o afacere nu au resursele necesare si suportul pentru a spune Da pentru primul pas in antreprenoriat.

“De asemenea, din experienta mea ca antreprenor inca din 2003, am ce sa impartasesc astfel incat sa pot da mai departe catre viitorii antreprenori expemple de asa Da si asa Nu, toate acestea cu scopul de a integra si aplica ce aleg ei, astfel incat sa le fie mai usor decat mi-a fost mie. Tinerii din ziua de azi sunt foarte creativi, cu mare potential si este pacat sa nu existe cai de formare si educare antreprenoriala pentru a le asigura un start intr-un anumit domeniu”, a explicat acesta.

Apar is propune sa organizeze in fiecare an ateliere de lucru specializate Empretec si sa mareasca comunitatea “Empretecilor” in Romania, ca in viitor sa fie facilitata extinderea relatiilor cu comunitatile din celelalte tari in care a fost implementat acest program. 

Empretec este un program international de dezvoltare antreprenoriala si relationare in business, sustinut de Guvernul Romaniei si Natiunile Unite, se desfasoara incepand cu anul 2006 si in Romania. Atelierul de lucru se bazeaza pe o metodologie dezvoltata in cadrul Harvard Business School si axata pe abordarea antreprenoriatului din punct de vedere comportamental.

Traian Ispasiu este unul din speakerii conferintei "Creativitatea in Business – avantajul competitiv pentru performanta companiilor", care are loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti.  

Evenimentul, organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi sustinut de specialisti in programe de formare a echipelor de directori, leadership si management strategic, cum sunt Catalin Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs, Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de genii, Felix Tataru, presedinte si fondator al grupului independent de comunicare GMP Groupexpertul media Bogdan PrajisteanuMalina Chirea, fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan, presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.

Citeste si doua articole realizate pe baza declaratiilor lui Felix Tataru si Bogdan Prajisteanu, cu ocazia acestui eveniment:

Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand
De unde vin banii? Piata publicitatii ar putea creste cu 20% in 2014
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 16 Octombrie 2018, 18:25
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter