- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

RCS&RDS, cel mai „reclamat” operator telecom. Afla ce nemultumiri au clientii

05 Apr, 00:02 • traian.badulescu
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat in primele trei luni ale anului circa 1.950 de reclamatii impotriva principalilor operatori telecom, cele mai multe, respectiv 514, fiind impotriva RCS&RDS.
RCS&RDS, cel mai reclamat operator telecom. Afla ce nemultumiri au clientii

In topul operatorilor telecom cu cele mai multe reclamatii urmeaza Romtelecom, impotriva caruia s-au depus 511 plangeri in perioada mentionata, potrivit datelor ANPC, furnizate DailyBusiness.ro.

Podiumul clasamentului a fost ocupat de Orange, cu 498 de reclamatii. La mare distanta s-a situat Vodafone, cu 201 reclamatii, urmat de Cosmote (148) si UPC (74).
[img=1361][/img]
Raportat la numarul de utilizatori, rezulta insa un top usor diferit.

Astfel, Romtelecom trece pe primul loc, dupa ce 11 clienti din 100.000 au reclamat compania in perioada mentionata, in vreme ce RCS&RDS coboara pe locul al doilea, cu 7 reclamatii la suta de mii de abonati.

Orange si UPC urmeaza in clasament, cu cate 5 reclamatii la suta de mii de utilizatori, in vreme ce Vodafone si Cosmote au inregistrat cate 2 reclamatii la 100.000 de utilizatori.

Orange numara la finele lui 2010 circa 10,5 milioane utilizatori, Vodafone avea 9,8 milioane, iar Cosmote – 6,9 milioane.

RCS&RDS numara peste 7 milioane de abonati, Romtelecom – 4,74 milioane iar UPC – 1,5 milioane.

Lipsa semnalului, clauze abuzive si facturare eronata, in topul nemultumirilor

Cazuistica reclamatiilor inregistrate la ANPC cuprinde neconformitati aparute atat in furnizarea serviciului, cat si in legatura cu aspecte legate de contract sau de facturare servicii, au spus reprezentantii Autoritatii.

Cele mai multe reclamatii au fost legate de intreruperea furnizarii de servicii, lipsa semnalului, bruiaj frecvent al posturilor TV, calitatea necorespunzatoare a semnalului receptionat si imposibilitatea identificarii codul de activare a cartelei.

Clientii s-au mai plans si de nereceptionarea de programe, reducerea numarului de canale, nefunctionarea echipamentelor instalate, defectiunea decodorului si nerespectarea termenului de montaj a echipamentelor.

Lipsa de informare sau informarea incompleta, clauzele abuzive in contracte si practicile comerciale incorecte au generat de asemenea nemultumiri in randul clientilor.

De asemenea, acestia au reclamat operatorii telecom si din motive de facturare eronata, nerespectarea clauzelor contractuale, informarea gresita cu privire la pretul si durata contractului, includerea unor sume suplimentare la rubrica ajustari si modificarea tarifelor la abonamente fara notificare.

Clientii au mai fost nemultumiti si din cauza ca nu au primit raspuns la solicitarile lor de reziliere unilaterala a contractului, pentru ca operatorii telecom nu au respectat oferta promotionala din pliant sau termenul de instalare.