- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Seful Romtelecom: Nu cred in proiecte guvernamentale gigant. 99% dintre acestea sunt sortite esecului

08 Jun, 15:25 • emanuel.ceciu
Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom, considera ca Guvernul Romaniei nu ar trebui sa mizeze pe proiecte gigant pentru relansarea economiei, intrucat, vorbind din propria experienta, "99% dintre acestea sunt sortite esecului". Seful Romtelecom nu a oferit exemple concrete. Unul dintre "proiectele gigant" de care s-a discutat in ultimul timp a fost eRomania, un portal in care ar urma sa fie investiti 0,5 mld. euro.
Seful Romtelecom: Nu cred in proiecte guvernamentale gigant. 99% dintre acestea sunt sortite esecului

Intrebat de DailyBusiness.ro care sunt, din perspectiva proprie, greselile pe care le-a facut Guvernul in ultimul an, si in special Ministerul Comunicatiilor, Ioannidis a evitat un raspuns direct spunand doar ca „m-as astepta ca unele proiecte sa se concretizeze mai repede”.

„De asemenea, din experienta mea de 30 de ani in telecom, consider ca un proiect gigant nu poate repara totul. In 99% din cazuri, acesta esueaza. In locul unui proiect strategic de acest fel, mai bine se porneste cu idei mici, apoi strategii pe termen mediu si lung. Totul trebuie sa fie construit ca intr-un puzzle, incet, nu din prima. Nu se poate rezolva tot cu o investitie masiva, intr-un proiect gigant. Eu nu as paria pe asa ceva”, spune Ioannidis.

Declaratiile au fost facute in cadrul unei conferinte la care a fost prezent si seful Cosmote Romania, Stefanos Theocharopoulos.

Recent, Cosmote si Romtelecom, filiale locale detinute de compania greceasca OTE, au lansat o oferta convergenta in urma careia clientii Romtelecom de telefonie fixa vor putea apela clientii mobili ai Cosmote folosind din minutele incluse in abonamentele Romtelecom. . In aproximativ o luna, acelasi lucru va fi valabil si pentru clientii Cosmote, atunci cand apeleaza clienti Romtelecom.

„Aceasta oferta nu va duce la reducerea veniturilor Romtelecom si Cosmote”, subliniaza Ioannidis. „Din contra, vazand aceasta oferta, clientii se vor orienta catre planuri tarifare superioare, cu mai multe minute incluse. In acest fel, acestia sunt castigati, intrucat vorbesc mai mult in ambele retele gratuit, iar noi castigam, intrucat acele pachete au ARPU mai ridicat”, explica seful Romtelecom.

Un efect secundar pe care conteaza seful Romtelecom este ca telefonia fixa sa nu fie, in timp, abandonata de utilizatori in favoarea terminalelor mobile. „Oferta arata ca telefonia fixa inca este foarte utila si pentru clienti rezidentiali”.

93% dintre clientii Romtelecom au oferte cu minute incluse. Ofertele variaza de la 100 de minute incluse in retea pana la un numar nelimitat de minute.

La randul sau, Stefanos Theocharopoulos, CEO Cosmote Romania, a fost intrebat cand ar putea ajunge Cosmote jucatorul numarul 2 pe piata telefoniei mobile, avand in vedere ca acesta sustine ca ratele de crestere la nivelul clientilor nu vor slabi in viitor.

„Nu ne intereseaza cand vom ajunge, nu ne concentram pe asa ceva. Este ca la scoala: daca iti faci treaba si studiezi, ai toate sansele sa ajungi cel mai bun din clasa. Daca insa te gandesti tot timpul ‘cand voi ajunge cel mai bun’, este posibil sa nu ajungi niciodata”, spune Theocharopoulos.

In prezent, dupa numarul de clienti, Cosmote ocupa locul 3 pe piata locala, dupa Orange Romania si Vodafone Romania.

In contextul reducerilor salariilor bugetarilor, seful Romtelecom spune ca, desi o masura negativa pentru majoritatea, aceasta este si un challenge pentru operatorul telecom, detinut in parte si de statul roman. „Reducerile de salarii ne vor obliga sa fim si mai flexibili, maleabili si eficienti, sa facem si mai multe economii”, spune Ioannidis.
[quote=Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom]In perioada de criza, oamenii ajung sa calculeze cheltuielile la cent[/quote]
Stefanos Theocharopoulos subliniaza ca „a venit momentul ca managerii sa se uite foarte atenti si la ce se intampla in interiorul companiilor pe care le conduc, nu doar in afara, dupa oportunitati, cote de piata, asa cum se facea inainte de criza”.

Seful Romtelecom ofera un exemplu practic privind o modalitate prin care a redus cheltuielile in companie. „Am fost nevoiti sa reducem numarul oamenilor din echipele de teren, de la doi oameni la unul singur, pe echipa. A trebuit, in acest context, sa gasim noi tehnici de intindere a cablurilor pe stalpi”, a spus Ioannidis.

„Daca acum cativa ani erau necesari 3-4 oameni pentru acest procedeu, acum este suficient unul singur. Inainte unul statea, de exemplu, sa tina scara celuilalt. Acum scarile sunt mult mai sigure. Tehnologia ne-a ajutat sa facem economii chiar si la acest nivel”, a mentionat seful Romtelecom.

Oficialii celor doua companii care, cumulat, au cei mai multi clienti si cele mai mari venituri de pe piata locala telecom, nu au oferit perspective clare privind perioada in care s-ar putea incheia criza economica in Romania.

„E dificil de spus. Lumea este afectata regional, acum este randul Europei sa sufere. Trebuie sa invatam sa traim in vremuri turbulente. Nu te poti relaxa si sa lasi pe maine ce poti face azi, intrucat criza ar mai putea dura cativa ani”, spune Ioannidis.

Intrebat daca vom vedea in curand brandul Deutsche Telekom pe piata locala, oficialul Romteleocm a spus ca „suntem in stransa legatura cu germanii, actionari la OTE. Chiar acum 4 dintre top managerii mei sunt acolo, facand schimb de experienta. Nu conteaza deci daca vom vedea pe strada brandul Deutsche Telekom, nu asta influenteaza calitatea serviciilor noastre. Mai mult de atat, investitia intr-un potential rebranding costa mult”.

Ce isi doresc sefii Romtelecom si Cosmote pentru acest an? „In primul rand, pe plan personal, sanatate. Este cea mai importanta”, spun, la unison, cei doi.

Pe plan business, oficialul Romtelecom vrea sa lanseze cat mai multe oferte, „pe care piata sa le inteleaga si adopte”.

„Pe plan profesional, le spun sa fie prudenti si sa continue sa munceasca din greu. Concurenta este benefica – uitati-va la companiile monopol, din Romania si din lume. Nu se adapteaza, nu inoveaza repede, nu ii intereseaza. Parca si oamenii de acolo sunt mai tristi”, incheie Ioannidis.

Concurentii Romtelecom si Cosmote pe piata locala sunt Orange Romania, Vodafone Romania, precum si RCS&RDS si UPC Romania.