MEDIA & MARKETING

Opinie Sorin Tranca, Friends Advertising: Atentie la criza din 2029

28 septembrie 2009, ora 13:15   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
sorin-mediu.jpg
Societati de investii financiare. Banci si apetit de risc. Actori pe piata de capital. Credite in moneda locala. Praguri de detinere. Mediu economic dificil. An electoral. Absenta la vot. Idei anti-criza. Nicio idee anti-criza. Clasa politica impotenta, poate corupta, poate doar oportunista. Somaj, presiuni sindicale, greva magistrati. Manipularea pietei. Lipsa de coerenta, de viziune, management ineficient. Fond de pensii subred. Bun venit in Romania lui 2009.
Ipoteze pe marginea unei ipoteze a Maturitatii

Inainte de a trece mai departe, haideti sa facem o observatie decisiva: Romania e condusa, in principal, de generatia 1950-1970.

Aceasta e generatia care face legi, isi impune viziunea politica si culturala, detine capitalul autohton, dispune de banii tarii si mai ales, offf, mai ales (!), educa pe cei ce vin dupa: copii, nepoti, ucenici. Respectiv generatiile de azi si de maine.



Aveti, prea-adesea, senzatia ca traiti intr-o societate fara orizont? Lipseste luminita de la capatul tunelului? Vi se pare ca orice-ati face, nu conteaza?

Semi-tizul meu, Soren Kierkegaard, explica anxietatea ca pe o "ameteala a libertatii" si sugera, ca modalitate de a o combate, efortul constient al individului in sensul exercitiului Responsabilitatii si Alegerii.

Responsabilitate si Alegere. Doua concepte care, operationalizate, dau maturitatea unui individ. Si, prin extensie, a unei societati. Daca romanii sunt dominati, azi, de anxietate, e pentru ca ele lipsesc. Daca ele lipsesc, e pentru ca generatia care are datoria de a le operationaliza nu o face.

Teoria mea e simpla: nu avem batrani maturi. Si ca asta e foarte grav.

Avem batrani greu incercati, fara nevoi superioare, oameni necajiti, obisnuiti sa gandeasca succesul intr-o paradigma competitiva prost inteleasa, non-comunitara, a vecinului caruia ii moare, intru satisfactie personala, capra.

Criza economica mondiala naste, pe aceasta baza nefericita, in Romania, o alta: una interioara, mai profunda, psihotica. Fara speranta, e greu sa avem curaj. Fara curaj, e greu sa fim o natie. Fara sa fim o natie, copiii copiilor nostri vor suferi, acum in vecii-vecilor, de lipsa de identitate.

Nu stiu daca randurile mele vor ajunge sa provoace in inima generatiei 1950-1970 altceva decat ura. Intentia mea e sa-i anunt, prin prezenta, ca desi vad pe toate strazile efectele lipsei lor de Responsabilitate, eu continui sa am o Alegere: ma pregatesc, pentru binele celor ce vin dupa mine, sa fiu un batran cumsecade, cat mai apt pentru a fi un model.

Sper sa mai fie macar 12 ca mine, pentru ca in 2029 sa putem sa evitam criza.

Articol scris de Sorin Tranca
Managing Partner, Creative Director Friends Advertising
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Anda Manu a spus:
29/09/2009 11:11
Exceptional. Imi plac enorm articolele Dvs. Chiar daca au uneori un umor usor sarcastic.
Chiar daca se refera prea putin la Advertising.
Chiar daca deranjeaza pe unii.
Teoria expusa este intr-un fel "noua" - este atit de adevarata ca uneori constati ca nu vezi adevarul de linga tine decit daca ti-l spune altul.
Chiar daca e trist.
 
Serban a spus:
30/09/2009 00:43
Extraordinar, formidabil, s.a.m.d.. Amice, sunt nascut in 1944 si am iesit la pensie de aproape 2 ani. Din februarie 1990, cand stiam ca nu voi fi obligat, daca plec fara transfer acceptat, sa merg la nivelul de baza al salariului si sa pierd vechimea in munca, am plecat de la locul de munca unde am lucrat de la absolvirea facultatii. Ca cei de la noul loc de munca, care se considerau a 3-a armata a tarii ( dupa MFA , MAI si CFR), adica 35.000 salariati erau, ca si in prezent, in situatia de a nu-si stapanii costurile sau ca in materie de marketing discutam cu ei. in 1990, limbi straine, iar azi sunt cu 15 in urma realitatii, nu surprinde pe nimeni, pt. ca nu sunmt singurii. Problema lor este ca au mers strict pe ideea: SA PROMOVAM TINERII, ca batranii sunt formati pe sistemul comunist. Am incercat sa fac ceva, dar , daca am vazut ca sunt tratat ca pe vremea cand aveam "dosar prost", adica sa ofer Know-how si sa zic mersi ca am un loc de muca, m-am dat pe tusa si am lasat tinerii sa-si arate valoarea. Partea proasta este ca azi pilele sustin hahalerismul mai rau ca pe vremea PCR! Cand este sa se faca o analiza a cauzelor, cel mai usor este sa se arate cu degetul spre generatiile mai vechi! Au trecut 20 de ani de cand aud treaba asta. Pacat. Sa stii ca tupeul poate fi o conditie necesara , dar nu si suficienta!
Greseala asta a existat si pe vremea comunistilor si persista din traditie! Norocul celor valorosi este ca azi au posibilitatea sa plece, dumneata ai curaj sa te prezinti la un concurs pentru un post in Germania, Franta, Olanda, Marea Britanie, sau similare?
Incearca si daca reusesti - vei avea credibilitate cand emiti formulari cu pretentii de nivelul judecatilor de valoare!
 
alfred dumitrescu a spus:
01/10/2009 12:29
Ai dreptate Sorin, asa este, doar cu un "mic" amendament: Romania e condusa, in principal, de RESTURILE generatiei 1950-1970. Fac parte din "aripa batrina" a acestei generatii si, din nefericire, foarte multi dintre colegii si prietenii mei care chiar aveau ceva valoros de dat fie il dau...prin alte locuri fie au fost atit de "hartaniti" de viata incit au uitat pina si ei ce aveau de oferit lumii. In orice generatie existe elite potentiale si , prin definitie, ele sunt numeric fragile; pentru a se dezvolta au intotdeauna nevoie, precum copiii mai inteligenti sau mai talentati decit media , de recunoasterea si sprijinul elitei generatiilor precedente. Asadar, problema pare sa fie: cind vom lasa , in sfirsit, sa creasca o elita?
 
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 20 Noiembrie 2018, 22:25
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter