Cumpărarea
programatică de spații publicitare în online a reprezentat în
2015 aproximativ 53% din bugetul investit în publicitatea online
bazată pe afişare și în 2016 va ajunge la o cotă de piață de
60%, conform studiului „Programmatic Marketing Forecasts“,
realizat de ZenithOptimedia.
Astfel,
în doar patru ani, ponderea cumpărării programatice de spațiu
publicitar a crescut de aproape cinci ori de la 12% în 2012.
RTB
House, unul dintre jucătorii importanţi activi în zona de
cumpărare programatică la nivel global, identifică o serie de
tendinţe ce se vor manifesta în 2016.
Modele
financiare
sau eficienţa reală a campaniei
ÃŽn
aceasta perioadă, când se discută tot mai mult despre
vizibilitatea redusă a bannerelor şi în care programele de tip
adblock
încep să fie din ce în ce mai populare, clienţii de publicitate
caută să identifice abordări noi în promovarea online, pentru
care să fie alocate bugete și atenția se mută spre modele bazate
pe performanţă. În momentul în care un client are o campanie cu
model financiar şi de optimizare bazat pe performanţă, nu mai este
responsabilitatea lui dacă bannerele au fost servite sau au fost
vizibile pentru utilizatori.
Din
punct de vedere al optimizării, modelele finaciare CPM, CPC sau
CPA/S sunt doar un mod de a privi lucrurile și nu contează în
determinarea eficienţei campaniei. Ceea ce este relevant face
referire la calcularea costului efectiv al conversiilor pentru
fiecare sursă de trafic, prin compararea directă a numerelor (prin
orice instrument de analiză independent, cum ar fi Google
Analytics), pentru a maximiza rezultatele generale.
Scenarii
complexe, obiective pe termen mediu ÅŸi lung
O
resursă importantă pentru publicitatea programatică e reprezentată
de date, care sunt esențiale pentru o segmentare cât mai detaliată.
Până acum, interesul a fost concentrat în obiective pe termen
scurt. Acum, activități de retargeting
vor fi derulate mai des în strategii complexe de abordare a
clienților, care sa ofere suport pentru atingerea scopurilor pe
termen mediu ÅŸi lung.
Cumpărare
în timp real, Analytics în timp real
Promisiunea
programaticului nu este doar eficienţa, ci şi flexibilitatea.
Totuşi, pentru a putea să ajustezi campania din mers, ai nevoie de
evaluarea rezultatelor în timp real. Astfel, creşterea de bugete
din programatic înseamnă şi o dezvoltare pe zona de analytics
pentru calitatea datelor şi acţionabilitatea lor.
CreÅŸterea
ponderii mobilului
Dacă
inițial programaticul era folosit pentru cumpărarea
eficientă de bannere pe desktop, odată cu creşterea utilizării
dispozitivelor mobile şi programaticul a ţinut pasul. În 2016,
oamenii vor fi mai înclinați să facă achiziții pe mobil şi
acesta creşte în importanţă printre canalele de vânzare.
Conform
predicțiilor eMarketer, în 2016 vor fi atinse două puncte cheie în
publicitatea pe mobile:
bugetul total investit va ajunge la 100 de miliarde de dolari și va
reprezenta mai mult de 50% din cheltuielile pentru promovare
digitală. Aici intră în scenă cumpărarea automată, deoarece mai
mulți clienți vor dori să sporească eficiența campaniilor lor și
să profite de creșterea rapidă a acestui segment de utilizatori.
ÃŽn
acest context, creșterea numărului clienţilor de publicitate care
folosesc instrumente programatice nu mai este o veste nouă. Acum,
întrebarea nu mai e dacă ar trebui folosită automatizarea, ci cum
ar trebui utilizată la adevăratul potențial. Anul 2016 va fi unul
al optimizării și unul potrivit pentru a pune in pratica sfaturi
utile și exemple de management pentru a maximiza activitățile
generale în
online.
MEDIA & MARKETING
Tendințele în publicitate programatică pentru anul 2016
19 aprilie 2016, ora 10:18
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
18 ianuarie 2021, ora 13:35 in Media & Marketing |
49 vizualizari |
0 comentarii
18 noiembrie 2020, ora 15:56 in |
25 vizualizari |
0 comentarii
13 noiembrie 2020, ora 16:02 in |
34 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Cisco: 6 tendinte in tehnologie pentru 2019
- Schimbare de tendinte in piata asigurarilor: ce segment a avut cea mai mare crestere in 2017
- Mega-tendintele pietei auto. La ce ne putem astepta in 2030?
- Piata de e-commerce din Romania inregistreaza cea mai mare crestere din Europa. Tedintele din 2018
- Cisco: Top 6 tendinte in tehnologie pentru 2018
Ultima ora