NEW MEDIA

Cojocariu, co-fondator HappyFish.ro: Am gresit crezand ca o televiziune online trebuie sa produca 2-3 emisiuni pe zi

25 iunie 2009, ora 00:01, autor(i): Irina Crudu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Sursa foto: VictorKapra.ro
Sursa foto: VictorKapra.ro
Florin Cojocariu, unul dintre fondatorii televiziunii online HappyFish.ro, retras la sfarsitul lunii aprilie din actionariat, explica pentru DailyBusiness.ro motivele plecarii sale, proiectele personale si cum vede el strategia care poate folosi unei televiziuni online la momentul actual.
HappyFish.ro, un proiect al societatii Green New Media, unde Florin Cojocariu a detinut functia de presedinte al consiliului de administratie, a fost lansat in varianta beta la sfarsitul anului 2007, in urma unei investitii de 200.000 de euro.

DailyBusiness.ro: Ce faceti acum, dupa retragerea de la Happyfish.ro?
Florin Cojocariu: Deocamdata ma ocup de proiecte personale, indelung amanate, printre care cel mai important e mutatul la tara, la Gurbanesti. Mai am citeva mici proiecte online cu care progresez fara graba, e vorba mai mult de un hobby decit de un business, deocamdata. Din toamna voi fi disponibil sa ma implic in proiecte mai mari. Astept oferte :)

DB: Veti investi in alte proiecte online?
FC: Voi investi doar in proiecte in care am si pot pastra controlul, acesta este unul din lucrurile importante pe care le-am invatat dupa HappyFish.ro. Avind insa vedere capitalul de care dispun e vorba de proiecte foarte mici.



DB: De ce ati luat decizia de a pleca de la Happyfish.ro?
FC: Nu am decis sa plec. Diferentele de viziune intre mine si actionarul majoritar devenisera foarte importante. In pofida faptului ca la inceputul anului ma hotarisem sa cedez controlul lui Sorin Marin (actionar principal al Green New Media - n.r.) si Razvan Balasa (fostul partener al lui Florin Cojocariu, actualmente director general al HappyFish.ro - n.r.), aceasta a fost hotararea mea, nu aveam de gind sa plec din pozitia de actionar.

DB: Si totusi, ce s-a intamplat?
FC:Actionarul majoritar a decis insa altfel si mi-a facut o oferta de rascumparare a actiunilor in urma unei discutii in contradictoriu. Am acceptat, desi actiunile mi-au fost cumparate la valoarea nominala de la inceputul formarii Green Media Channel SA, mult mai putin decit cred eu ca valoreaza compania. Am acceptat pentru ca in acel moment dificil un razboi intern ar fi pus proiectul pe butuci. As fi aruncat si copilul cu tot cu apa murdara din covata. Pe de alta parte a intervenit si oboseala, nivelul de tensiune inutila era prea ridicat de prea multa vreme.

DB: Si ce s-a intamplat dupa plecarea dumneavoastra?
FC}: Ironia face ca traficul a inceput sa creasca imediat dupa plecarea mea, desi Sorin Marin a invocat in propunerea pretului la valoarea nominala tocmai traficul scazut. Happy Fish aplica acum strategia "tabloidului inteligent", a grupului comic si a regulii "Profitabil sau memorabil" pe care le-am stabilit impreuna cu Dragos si Ducu (Dragos Musat, director creativ si Ducu Hancu, coordonator de programe - n.r.) intre decembrie 2008 si februarie 2009 si incepe sa aiba cresteri sesizabile de trafic si notorietate.

Despartirea fost un moment dificil insa nu am nici un fel de resentimente, acum privesc in viitor. Cei care au lucrat cu mine stiu care sunt si care nu sunt meritele mele. Le doresc fostilor mei parteneri maximum de succes si acum e ultima oara cind vorbesc despre acest subiect.

DB: Cat ati investit pana la momentul retragerii in HappyFish.ro?
FC: Nu am discutat si nu voi discuta despre sume de bani. Pot preciza ca o buna parte a investitiei in echipamente si cheltuielile integral au fost suportate exclusiv de Sorin Marin incepind din aprilie 2008, asta facand parte din intelegerea noastra la inceputul lui 2008.

DB: Cand credeti ca televiziunile online de pe piata autohtona vor incepe sa prinda mai bine la public?
FC: Cred ca folosirea termenului "televiziune" nu e corecta. Paralelele intre ce e Happy Fish acum si ce e Antena 1, sa zicem, se opresc la faptul ca e vorba de continut video. Continutul in sine, formatele, freceventele, modul de consum, segmentarea, mecanismele de monetizare si targetul sunt foarte diferite. Cred ca subiectul merita discutat pe larg si asta voi face in saptamanile si lunile urmatoare pe unul din bloguri: fisheye.aathanor.net. Acolo voi incerca sa pun la dispozitia tuturor lucrurile pe care le-am invatat despre video pe net in doi ani de zile de Happy Fish. Raspunzind foarte scurt aici - sunt convins ca Happy Fish va avea un trafic semnificativ pina la sfirsitul anului; de ordinul sutelor de mii de unici lunar.

DB: Unii jucatori din piata de online spuneau ca este destul de dificil in prezent sa lansezi un site video cu continut propriu, mai ales din cauza costurilor. Cum poate o companie de acest gen sa faca fata cu bine costurilor aferente?
FC: Nu stiu la ce fel de costuri se refera jucatorii din piata de online despre care vorbiti. Eu pot insa sa va spun citeva lucruri de care sint ferm convins. Costurile cu echipamentele sunt mici, insa nu nesemnificative. Cind vorbesti de continut vorbesti de oameni, acolo sunt, asadar, (sau ar trebui sa fie) costurile principale. Continut foarte bun se poate face cu o echipa de 3 oameni la creatie, unul dintre ei si regizor, un operator si un editor. Mai trebuie eventual sprijin comercial si administrativ, insa e vorba de o echipa de mai putin de zece oameni care poate produce cel putin doua materiale de foarte buna calitate pe saptamina.

DB: Ce greseli considerati ca a facut HappyFish.ro de la lansare, pe care nu ar trebui sa le repete si altii?
FC: Greseala pe care noi am facut-o, si cu noi si evoTV si brainTV, a fost legata de frecventele de difuzare. Am trait multa vreme cu impresia ca e nevoie de regularitate si cel putin 2-3 emisiuni pe zi. Am irosit multe resurse si am avut costuri importante legate de volumul productiei. In realitate daca ne uitam la ce face Happy Fish acum, vedem ca e vorba de 3-4 emisiuni pe saptamina. Focusul trebuie sa fie pe calitate nu pe cantitate si frecventa. E unul din motivele pentru care nu e vorba, de fapt, de o "televiziune". HappyFish.ro produce acum de 5 ori mai putine emisiuni pe luna si are un trafic de 5 ori mai mare. Pentru cineva care vrea sa inceapa, nu costurile sint problema, ci oamenii talentati si creativitatea.

E si acesta unul din subiectele despre care am sa scriu pe fisheye.aathanor.net. De pilda, nu costurile au impiedicat cinema-ul romanesc sa faca filme de succes pina acum citiva ani, desi toata lumea se plingea de lipsa banilor.Peste tot unde e vorba de continut, problema e dificultatea de a gasi oamenii talentati care sa vina cu ideile proaspete pentru continut. Le sugerez celor interesati sa nu se lanseze in proiecte bazate pe volum, cu infrastructura complicata ci in proiecte mici, flexibile, construite in jurul unor creatori autentici.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Joi, 19 Octombrie 2017, 22:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter