Când vine vorba de cei mai căutaÈ›i termeni pe motorul de căutare Google, lista acestora începe în felul următor: cadouri pentru el sau cadouri pentru ea È™i continuă astfel cadouri ziua indragostitilor, cadouri pentru iubit, cadouri pentru iubita, cadouri personalizate, cadouri ziua indragostitilor pentru el È™i cadouri ziua indragostitilor pentru ea. ÃŽn comparaÈ›ie cu aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, popularitatea dispozitivelor mobile - cele mai populare fiind smartphone-urile - a crescut cu până la 14%. Â
S-a observat o creștere a căutărilor pentru cadou pentru ea, de la aproximativ 124.000 în 2015 la aproape 135.000 în 2016. În ceea ce privește căutarea cadou pentru el, aici diferența este similară, doar că volumul total se apropie de 120.000 de căutări.
Este interesant un alt aspect al căutării online: bărbații se bazează mai mult pe Internet pentru a găsi cadoul potrivit, în timp ce femeile preferă shopping clasic, prin magazine.
Când vine vorba de promovare prin anunÈ›uri plătite pe motorul de căutare Google, costul per click începe de la 0,87 lei până la 1,47 lei. Â
Conform datelor Google Trends, Today's a remarcat că tendințele de interes general pentru cadouri au anual câteva vârfuri. Cel mai mare este în luna decembrie, urmată de februarie, iar pe locul trei este martie. Acestea două din urmă sunt foarte bune pentru florăriile online, căutările online crescând foarte mult.
Cele mai puține căutări referitoare la cadouri sunt în lunile mai - iunie.
Analizând aceleași statistici, analiza Today’s mai arată că în ultimii 10 ani, între 2005 - 2015 căutarea generală „cadouri" pe Google a înregistrat o scădere de aproximativ 30-40%.
Totuși, căutările specifice de tip „cadouri pentru ea“ sau „cadouri personalizate“ înregistrează o creștere.
Acest detaliu relevă cum se schimbă comportamentul de căutare în mediul online, utilizatorii devenind din ce în ce mai „nișați“ și mai siguri de ceea ce vor să cumpere și despre ce vor să se informeze.