- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Publicitarii online detaliaza planurile pe 2008: In cel mai rau caz, ne dublam afacerile

19 May, 14:10 • emanuel.ceciu
Cei mai importanti jucatori din piata de publicitate online din Romania au estimat pentru DailyBusiness ca in 2008 vor realiza cel putin dublarea afacerilor fata de anul precedent, pe fondul cresterii numarului de clienti, a unei stabilitati mai mari a afacerilor proprii si a cresterii activitatilor de Internet, in general.
Publicitarii online detaliaza planurile pe 2008: In cel mai rau caz, ne dublam afacerile

Astfel, Boom Advertising a realizat afaceri de 2,6 mil. euro in 2007, in crestere usoara fata de 2006, dar pentru anul in curs oficialii companiei au declarat pentru DailyBusiness ca tintesc „cel putin o dublare” a veniturilor.

„Anul 2007 a fost unul mai agitat, in care clientii nostri veneau si plecau. De aceea nici nu am crescut foarte mult. Acum insa, Boom are o baza stabila de circa 160 de clienti, cu 30 mai multi decat anul trecut, si vrem afaceri cel putin duble fata de anul trecut”, a declarat Cristian Petriceanu, general manager al Boom Advertising.

Acesta a precizat ca piata publicitatii online a inceput sa creasca puternic, ducand la o crestere continua a veniturilor. Oficialii companiei nu au oferit informatii despre profitul realizat de Boom in 2007.

AdEvolution, companie de publicitate online condusa de Val Voicu, a realizat in 2007 afaceri de 2,5 mil. euro si un profit de 240.000 euro, dublu fata de 2006, conform lui Voicu.

„Numarul de site-uri client a crescut, astfel incat la finele lui 2007 aveam 151 de site-uri. Datorita cresterii pietei online, a numarului de clienti precum si a produselor noi pe care le pregatim, estimez ca in 2008 ne vom dubla veniturile, pana la circa 5 mil. euro„, a declarat Voicu.

Agentia Ad Target tinteste de asemenea dublarea afacerilor din publicitate online in 2008, de la circa 600.000 euro in 2007 (adica 80% din veniturile totale), pana la circa 1,5 mil. euro anul acesta. Oficialii companiei au precizat ca per total, incluzand serviciile de hosting si vanzare bilete de avion, Ad Target a realizat afaceri de 740.000 euro, tintind in 2008 afaceri de 1,7 mil. euro.

„Pe langa faptul ca, intr-adevar, piata de publicitate online creste destul de puternic in prezent, Ad Target isi va extinde anul acesta departamentul de publicitate, vom face noi angajari. De asemenea, traficul din reteaua proprie (Rol.ro – n.r.) creste continuu, ceea ce va genera venituri in plus”, a declarat la randul sau Daciana Paraschiv, executive manager al Ad Target. In prezent, Ad Target are 50 de site-uri client.

Internet Corp. a realizat de asemenea o crestere importanta anul trecut, de la 150.000 euro cu un an inainte, la 820.000 euro in 2007, confom general managerului Mihai Seceleanu. „Noi nu facem niciodata estimari pentru anul in curs, dar vedem o crestere importanta si pentru 2008”, a declarat Seceleanu.

Media Cafe, agentie care are unic client portaluri ale Yahoo, a realizat in 2007 afaceri de 500.000 euro si un profit dublu fata de anul precedent, de 100.000 euro.

„Avem in portofoliu un singur client, dar cu un trafic foarte mare. Este vorba de circa 60 de canale operate de Yahoo”, a declarat Mihai Fanache, manager al Media Cafe.

Oficialii MediaPro Interactiv, companie ce a realizat in 2006 afaceri de 390.000 euro, nu au oferit informatii despre veniturile realizate in 2007. MediaPro Interactiv (MPI) vinde publicitate pe 36 de site-uri ale Media Pro, grup din care face parte si MPI.

Arbomedia avea in ianuarie 153 de site-uri client, conform informatiilor de pe propriul site. Oficialii companiei nu au oferit informatii suplimentare despre veniturile realizate.

La randul lor, nici reprezentantii Splendid Media Interactive nu au oferit informatii despre afacerile companiei si numarul de site-uri detinute in portofoliu.

Pe langa acesti jucatori, reteaua internationala de publicitate interactiva full service HttPool Internet Marketing s-a extins saptamana trecuta in Romania cu o filiala ce va asigura servicii atat pentru clientii de publicitate, cat si pentru editorii de site-uri. Reteaua activeaza in sapte tari din Europa Centrala si de Est.

Investitia initiala pentru lansarea pe plan local se ridica la 250.000 de euro. Oficialii companiei au declarat ca tinta HttPool reprezinta 10% din piata de marketing online in 2009.

Piata publicitatii online va creste cu peste 50% in 2008, pana la circa 15 mil. euro, conform studiului Previziuni Media 2008, elaborat de Deloitte Romania. Estimarile Deloitte Romania sunt in linie cu cele publicate intr-o analiza DailyBusiness, in noiembrie 2007.

Resurse suplimentare:

– Vizualizati Topul Agentiilor Online de Publicitate actualizat cu date pe 2007, publicat in cadrul serviciului DailyBusiness Top Players.