- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Cel mai scump bulevard din Romania lupta cu criza: Retailerii inlocuiesc manechinele din vitrine cu afise cu promotii (Galerie FOTO)

04 Aug, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Bulevardul Magheru din Capitala isi mentine inca titlul de cea mai scumpa artera comerciala din Romania, chiar daca valorile chiriilor sunt la jumatate fata de 2008. Criza nu si-a pus amprenta doar pe chirii, ci si pe vitrinele magazinelor, care sunt acoperite uneori in totalitate de anunturile unor discount-uri demne de nivelul unui outlet (magazin cu stocuri de marfa mai vechi si preturi mult mai reduse, amplasat de regula in afara orasului).
Cel mai scump bulevard din Romania lupta cu criza: Retailerii inlocuiesc manechinele din vitrine cu afise cu promotii (Galerie FOTO)

Artera comerciala nu are multe spatii comerciale goale, rata de neocupare fiind de 5%.

In afara de inchiderea unitatii Everest, de pe bulevardul Magheru nu au iesit retaileri importanti. „Este un bulevard mic, care nu are puncte moarte in ceea ce priveste comertul, asa ca sinergia intre magazine este mare. In plus, este o zona cu un trafic foarte mare”, explica Alexandru Preda, directorul departamentului high street al Colliers, interesul retailerilor pentru marele bulevard bucurestean.


60 si 80 de euro pe metrul patrat

De altfel, bulevardul a coborat, in 2009, 13 pozitii intr-un clasament al celor mai scumpe 60 de artere comerciale din lume, chiria medie lunara pe mp scazand de la 125 euro, la 80 euro. Bulevardul Magheru s-a situat pe locul 39 in acest top realizat de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield.

Chiar daca retailerii de aici nu isi inchid unitatile, ei resimt la fel de acut criza. Prin urmare, promotiile sunt mult mai agresive si mai frecvente decat in anii trecuti.

Intreg bulevardul Magheru este intesat de anunturile discount-urilor practicate de retaileri, iar in unele cazuri s-a renuntat complet la vitrinele cu manechine frumos imbracate, in favoarea unor bannere care anunta reducerile si care au fost postate pe intreaga suprafata a vitrinei.

Aceasta perioada este in mod traditional una a reducerilor, insa marimea discount-urilor este apropiata de zona outlet-urilor. De altfel, acest concept a inceput sa fie din ce in ce mai utilizat de nume importante din retailul romanesc, un exemplu fiind grupul Elmec, distribuitorul Nike in Romania. Elmec a deschis pe parcursul lunii iunie, in Sibiu, un bazar de articole sportive Nike, pe o perioada limitata, in care se comercializau la preturi reduse produse ale brandului.

Majoritatea retailerilor nu se mai incurca cu procente de pana la 30-35% pentru reducerile de vara, frecvente in anii anteriori, ci merg pe ideea „la jumatate de pret”, ducandu-se chiar pana la -70%. Imaginea este cea a unui rai al outlet-urilor, iar unii chiar au speculat acest lucru si langa valoarea reducerilor au adaugat pe vitrina si cuvantul „outlet”.

Sistemul reducerilor agresive de vara continua si pe bulevardele Nicolae Balcescu (intre Universitate si cinema Scala) si I.C. Bratianu (intre Unirii si Universitate).

Pe bulevardul I.C. Bratianu sunt si ceva mai multe spatii goale decat pe Balcescu si Magheru. Spre exemplu, fostul spatiu al Sheriff’s, restaurant inchis inca de la finalul anului trecut, nu a fost complet reinchiriat, insa langa spatiul ramas inca gol s-a deschis un nou local.

Chiar daca principale artere comerciale ale Capitalei au inca spatii goale, anul curent a adus o crestere a interesului fata de aceste spatii, iar analistii imobiliari estimeaza ca gradul de neocupare va scadea in a doua parte a acestui an.