- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Aspirantii la domeniul HR: Nu \”vanam\” joburi, vrem sa cunoastem piata

15 Jul, 00:01 • andra.gheorghe
Desi un job "de multinationala" este idealul majoritatii tinerilor romani, participantii de anul acesta al proiectului HR Club, care ii va pune in contact cu profesionistii in resurse umane al unor companii ca Vodafone sau PricewaterhouseCoopers, sustin ca nu urmaresc neaparat angajarea in cadrul acestor corporatii, cat asimilarea de cunostinte, pe o piata perceputa de ei ca subdezvoltata si deficitara.
Aspirantii la domeniul HR: Nu \vanam\ joburi, vrem sa cunoastem piata

Scoala de vara HR Club, ajunsa la a doua editie, va pregati timp de doua saptamani 18 studenti si absolventi de studii superioare din Bucuresti, Iasi sau Cluj, in cele mai importante arii ale resurselor umane.

Cum vad tinerii HR-ul practicat in Romania

Cristi Citu, student la marketing in Iasi, descrie segmentul de resurse umane din Romania ca unul „la inceput de drum” care nu ofera suficiente oportunitati de crestere tinerilor care-si doresc o cariera in acest domeniu.

„Doar multinationalele dezvolta programe de resurse umane eficiente, sustinand o comunicare stransa intre managementul de top si restul angajatilor. Companiile locale abia acum au inceput sa arate ca au auzit de HR”, a declarat Citu.

Participantii la editia de anul acesta al HR Club spun ca nu s-au inscris in program in ideea in ca vor pleca angajati de una dintre companiile cu care vor intra in contact, ci pentru a-si dezvolta abilitatile pe termen lung.

Peste 30 de profesionisti in resurse umane din companii multinationale si locale vor fi traineri si tutori pentru cei 18 studenti selectati din trei centre univeritare din tara: Bucuresti, Iasi si Cluj. Tinerii vor participa la traininguri de comunicare, leadership, dezvoltare personala, planificare de cariera si abilitati de dezvoltare. Seminariile sunt impartite in cinci module care acopera arii din HR ca recrutare si selectie, training, relatii de munca si legislatia muncii, compansatii si beneficii/recompense totale, design si dezvoltare organizationala.

„E greu de afirmat ca dupa doua saptamani de pregatire, tinerii pe care i-am selectat vor iesi specialisti in HR. Dar vor avea de invatat destule, de la profesionisti importanti. Ideea e foarte simpla. Cat de multe intrebari stupide vor pune, atatea raspunsuri interesante vor afla”, a afirmat referitor la program si participanti Csaba Gergely, senior manager al departamentului de HR PricewaterhouseCoopers, si presedintele HR Club.

Cei 18 participanti au fost alesi pe baza CV-urilor depuse si a unui eseu prin care si-au motivat orientarea spre resurse umane. Printre criteriile de selectie s-a numarat si un minim de experienta cumulat in acest domeniu.

La finalul celor doua saptamani de cursuri, participantii, impartiti in trei echipe, vor sustine o prezentare pe studiu de caz in fata juriului, care va acorda certificatele de absolvire.

Vodafone nu exclude posibile angajari

Vodafone este principalul sponsor al editiei HR Club 2008, iar Anca Podoleanu, directorul de HR al operatorului telecom, afirma ca nu va ezita sa angajeze tinerii care se vor distinge prin abilitati speciale.

„In principiu am vrut sa investim in talente, acesta fiind scopul principal al implicarii noastre in program. Insa nu vom ezita sa-i angajam pe cei care se vor dovedi cu adevarat buni in acest domeniu. Dupa aceste 2 saptamani ale scolii de vara, se pot inscrie in programul de internship dezvoltat de Vodafone, care dureaza in medie doua luni, si care se poate finaliza cu un contract pe termen lung”, a explicat Podoleanu.

In editia din 2007 a scolii de vara HR Club, din cei 20 de participanti, cel putin cinci s-au angajat in urma colaborarii cu tutorii.

HR Club este o asociatie a specialistilor de resurse umane, care numara in prezent 300 de membri din circa 250 de companii multinationale si locale cu peste 150.000 de angajati. Printre membrii HR Club se numara Vodafone Romania, PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, Rompetrol, Romtelecom, Coca Cola HBC, Romstal sau Kraft Foods.