- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Companiile, din ce in ce mai „mioape”: Ce puncte slabe are strategia pe termen scurt

07 Jul, 13:48 • cristina.mihai
Din ce in ce mai multe companii isi gandesc strategiile de business pe termen scurt, iar viziunea pe perioade de peste 10 ani ramane parca o amintire in mediul de afaceri extrem de volatil de astazi. Ce se pierde din uitarea viziunii pe decade?
Companiile, din ce in ce mai mioape: Ce puncte slabe are strategia pe termen scurt

Un studiu al firmei de consultanta AT Kearney arata ca doua
treimi din companii au strategii de afaceri pe 3 sau 4 ani, in timp ce 29% isi
fac planurile pe 5-6 ani, si doar 6% pe perioade mai lungi de 7 ani si 9% pe
1-2 ani. Astfel, statistica releva ca majoritatea companiilor considera ca
strategiile pe termen lung au prea multe necunoscute si ca doar cele pe termen
scurt pot avea un impact real asupra afacerii.
 

Totusi, consultantii AT Kearney avertizeaza ca aceasta
gandire atrage dupa sine paradoxul miopiei temporale, situatie in care
schimbarile din industrie, care erodeaza perspectivele pe termen lung, sunt
ratate. Practic, companiile constientizeaza schimbari sau amenintari pe
perioade lungi de timp, insa in loc sa le gestioneze de acum, prefera sa le
ignore si sa se focuseze doar pe chestiunile imediate, desi ceea ce este acum
pe termen lung, va fi prezentul viitorului afacerii.
 

Obsesia gandirii pe termen scurt reflecta insa o problema
importanta, supraestimarea dinamicii schimbarii in lumea de business. AT Kearney
subliniaza ca studiile arata ca ultimii 20 de ani nu au adus schimbari
importante in ceea ce priveste competitia. Doar 20% din industrii trec prin
schimbari majore, dar si aceste schimbari majore au nevoie de o perioada lunga
de timp pentru a se dezvolta cu adevarat.
 

Nu toate companiile sunt insa prinse in gandirea pe termen
scurt, existand si organizatii care vad lucrurile pe perioade de peste 10 ani.
Prin acest timp de gandire, companiile isi pot permite sa aduca cu adevarat o
transformare in business si sa construiasca noi abilitati strategice. De
asemenea, strategia pe termen lung nu o exclude pe cea pe termen scurt, ci din contra,
este un cadru in care se desfasoara activitatea.