- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cât de degradată este bateria unui Volkswagen ID4 după doi ani de exploatare și 113.000 km parcurși

18 Jan, 11:14 • Bocioacă Bianca
Încă din anul 2021, de la începuturile perioadelor de exploatare a modelelor Volkswagen din familia ID, apăruseră primele semnalmente că bateriile acestora manifestă un grad sporit de degradare din primii ani.
Cât de degradată este bateria unui Volkswagen ID4 după doi ani de exploatare și 113.000 km parcurși

Un caz raportat în luna decembrie 2021, indica o degradare de 8% în doar un an de exploatare, iar atunci Volkswagen îi spusese proprietarului că e un lucru normal și nu există motive pentru înlocuirea bateriei. Acum, un youtuber norvegian a arătat cât de mult a degradat bateria unui VW ID4, după doar doi ani de exploatare și doar 113.000 km parcurși.

Mașina îi aparține unui norvegian, care spune că a încărcat-o destul de rar la prize fast-charge, și mai mult acasă, deci la puteri mici. Mai mult, în majoritatea cazurilor a limitat încărcarea la 80%, vrând să asigure o durată de viață mai îndelungată bateriei.

Citește și:  O nouă generație Duster va intra în producție la uzina din Mioveni! Directorul Dacia România: ”După Duster va urma Bigster, dar și o nouă generație Spring”

Cum se comportă un Volkswagen ID4 după 2 ani de exploatare

Acest Volkswagen ID 4 e unul cu baterie mare, de 77 kWh, fiind din așa numitele primele ediții. Acum, când bateria e încărcată complet, la 100%, autonomia indică doar 285 km. Un scanner conectat la mașină, însă, arată că de fapt bateria ar indica de facto 95% încărcare, iar capcitatea netă a bateriei ar fi pe undeva pe la 57-59 kWh.

Erau cifre contradictorii, așa că a fost nevoie și de un condus până la epuizarea bateriei, pentru a înțelege câtă energie a fost consumată real și deci care e capacitatea adevărată a bateriei și degradarea acesteia.

Mașina a mers cu 120 km/h pe autostrăzi, iar autorul experimentului a pus 0,5 kWh extra pe seama pierderilor termice, atenuând puțin rezultatul final obținut de baterie. Doar 55,9 kWh rămași în capacitatea bateriei din cei 73 kWh promiși inițial. Asta înseamnă că bateria mai are doar 77% din capacitatea netă inițială, și a degradat cu 23% în doar 2 ani și 113.000 km.

Citește și: Tot mai multe mașini electrice sunt produse în România. Dacia și Ford anunță că anul acesta vor scoate pe piață trei modele full-electric, precum și două hibride

Acest lucru nu este normal pentru niciun model electric. Tesla Model S poate avea o degradare de 12% după 265.000 km parcurși, scrie piauaauto.md.

Pe lângă asta, e clar că mașina nici nu-și protejează bateria prea tare de descărcare completă, indicând 2% din energia rămasă la 0 km autonomie, fără vreun regim de limitare a puterii, chiar și atunci când bateria mai are efectiv zero în ea.