- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cum se conduce corect noaptea. Titi Aur a dezvăluit un truc pe care puțini șoferi îl știu

11 Jun, 21:28 • stefan.vlad
Cum se conduce corect noaptea. Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a dezvăluit un truc, care te ajută să nu ai parte de evenimente neplăcute, mai ales în situaţiile când te intersectezi cu o maşină care vine pe contrasens. 
Cum se conduce corect noaptea. Titi Aur a dezvăluit un truc pe care puțini șoferi îl știu

Cum se conduce corect noaptea. Titi Aur explică faptul că trebuie să mergi cu aceeași viteză cu care merge cel din fața ta, ca să eviți un eveniment nefericit.

Când mergi noaptea pe un drum întunecat, fără vizibilitate, şi îţi vine o maşină din faţă, viteza ta trebuie să fie aproximativ egală cu cea a celui care îţi vine din faţă. Dacă cel din faţă merge foarte încet, şi tu trebuie să mergi mai încet. De ce? Pentru că în momentul în care se intersectează cele două maşini, ai vizibilitate zero. Nu mai vezi nimic din cauza farurilor celui care vine din faţă. 

Şi în momentul ăla, dacă aveţi o viteză aproximativ egală, ultimii metri i-ai văzut când încă nu te-ai intersectat cu celălalt. 

Dacă vreţi să ducem chestia asta la extrem, mai e un exemplu. Dacă o maşină stă pe loc, cu faza scurtă aprinsă, şi tu vii din contrasens, eşti obligat să opreşti aproape la zero, pentru că nu mai vezi nimic. Farurile lui fac aproape un zid.  Deci vitezele trebuie să fie aproximativ egale pentru a se circula în siguranţă„, a declarat Titi Aur la DC Conducem.

Citește și: Titi Aur, despre teama de autostradă a românilor: „Merg doar cu 30 km/h în şcoala de şoferi şi se urcă pe autostradă la 130 km/h fără să ştie”

Cum se conduce corect noaptea

Pilotul de raliuri mai spune că șofatul în siguranță nu înseamnă doar să mergi cu viteză mică, ci să știi să aplici și regulile de siguranță rutieră.

Nu ai de ce să faci asta. Dacă ai maşină în faţă, nu ai motive să aprinzi faza lungă, pentru că ea deschide drumul. Nu aprinzi faza lungă, şi pentru că nu ai nevoie, şi pentru că îl orbeşti sau încurci pe şoferul din faţa ta. Şi nu ai nici de ce să dai flashuri. Doar dacă are cel din faţa ta probleme, şi vrei să îl atenţionezi. Dacă dai flash-uri noaptea, să fie scurt, ca să nu orbească şoferii ceilalţi.

Lumina de întâlnire este faza scurtă (n.r. a farurilor). Sau, la maşinile moderne, sunt acele lumini de zi. Acele leduri speciale. Dacă nu sunt acele leduri, vorbim de faza scurtă. 

Văd de multe ori pe şosea maşini care merg doar cu poziţiile aprinse. Dacă vezi o maşină pe şosea doar cu poziţiile aprinse, o să te apropii de maşina respectivă şi o să vezi că prima dată vezi maşina şi abia apoi că are poziţia aprinsă. Deci e inutil să învârţi de acel buton doar până la jumătate.

La maşinile cu faza scurtă aprinsă, prima dată se observă lumina farurilor, şi abia apoi maşina.  Asta înseamnă să înţelegi şi să aplici reguli de siguranţă rutieră. Ca să fii în siguranţă nu înseamnă doar să mergi încet. Sunt mulţi care spun că nu sunt interesaţi de cursuri de defensivă, petnru că îi învaţă să meargă încet. Absolut greşit. Un curs de defensivă înseamnă să înveţi sau să îţi aduci aminte multe lucruri care te pot face să fii în siguranţă. Aparent banale!„, a mai spus Titi Aur.