Asul din maneca unui jucator nou-intrat pe piata produselor de curatat: nanotehnologia

22 Jan, 18:00 • andra.gheorghe
MMM Nanoline vrea sa "ia cu asalt" piata produselor de curat. Compania, lansata anul trecut, si-a propus sa termine 2010 cu afaceri de pana la 3 milioane euro, si o cota de piata de 15%-20%, a declarat pentru DailyBusiness.ro Violeta Niculae, directorul de vanzari al companiei.
Asul din maneca unui jucator nou-intrat pe piata produselor de curatat: nanotehnologia

Investitia initiala in MMM Nanoline s-a ridicat la aproximativ 300.000 euro, urmand ca, dupa estimarile managementului companiei, sa se recupereze in maxim un an, in functie de evolutia pietei si de planurile de investitii si dezvoltare a business-ului.

Pentru anul in curs, compania si-a planificat un buget de investitii de peste 200.000 euro, care sa acopere cheltuielile de know-how, spatii cu capacitate mai mare de depozitare, training in angajati si promovare.

Desi MMM Nanoline nu este singura companie de pe piata produselor de curatenie ecologice, pe nisa produselor pe baza de nanotehnologie compania are o concurenta destul de slaba, sustine Violeta Niculae.

Cum „face curat” nanotehnologia?

Dupa procesul clasic de curatare a suprafetelor, nano-particulele din produse se organizeaza pentru a forma un strat de acoperire care adera la suprafata curatata. In cazul in care suprafata este neteda si neabsorbanta, particulele nano se combina cu suprafata, astfel ca pe viitor atat lichidele, cat si orice alte particule vor fi respinse, pentru a proteja suprafata curatata, explica Violeta Niculae.

In cazul suprafetelor poroase, nano-particulele umplu porii din interior, astfel incat agentii contaminanti nu mai pot adera la suprafata spalata.

Potrivit directorului de vanzari al companiei, produsele pe care le comercializeaza sunt biodegradabile si ecologice, nu emana vapori toxici si nu prezinta pericol pentru utilizator, instalatii si mediu.

Pe o piata a produselor de curat estimata la 12-13 milioane euro, MMM Nanoline vrea o cifra de afaceri de pana la 3 milioane euro, insotita si de profit.

Compania si-a propus ca pana la finalul lui 2010 sa atinga o acoperire nationala, atat prin lanturi de retail, cat si prin reteaua proprie de distributie.

MMM Nanoline este o companie multinationala, prezenta in majoritatea tarilor membre UE, care comercializeaza produse de curatenie si protejare, dezvoltate in Austria de Fluna Tec & Research GMBH.

Printre cei mai importanti jucatori din industria produselor de curat, prezenti si in Romania, se numara Unilever, P&G sau Henkel.