- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cum vrea un producator german sa cucereasca gospodinele de lux din Romania: Pe podiumurile de fashion ale designerilor locali

21 Sep, 18:17 • andra.gheorghe
Faptul ca ai in portofoliu doar produse foarte scumpe poate fi un mare dezavantaj, mai ales in aceasta perioada in care criza se adanceste. Pentru a-l contracara, este nevoie sa fii prezent acolo unde se gasesc clientii tai, care si asa sunt, probabil, tot mai greu de identificat si de convins. Care este solutia neasteptata gasita de un producator german de echipamente casnice premium, prezent in Romania?
Cum vrea un producator german sa cucereasca gospodinele de lux din Romania: Pe podiumurile de fashion ale designerilor locali

Compania Miele este prezenta din 2007 in Romania, insa abia anul acesta va incepe sa investeasca in marketing. Unde vrea sa-si directioneze compania banii pentru advertising? In prezentari de moda ale designerilor romani.

In 2007, compania a deschis o fabrica la Brasov cu o investitie de 24 milioane euro. Doi ani mai tarziu a raportat o cifra de afaceri de 1,95 milioane euro pe piata locala, suma care, sustine Ioana Balogianni, directorul de marketing, va fi cel putin similara si in 2010.

„Nu as putea da niste pronosticuri exacte, insa cu siguranta veniturile din 2010 nu vor fi mai mici fata de cele de anul trecut. In cel mai bun caz, vom reusi sa le crestem putin”, a declarat Balogianni.

Miele nu si-a definit pana in 2010 o strategie de marketing in Romania. In luna mai, Ioana Balogianni, responsabila de marketingul Miele in regiune, a preluat si conducerea departamentului de aici. Prima agentie contractata pentru servicii de comunicare a fost Smart Point, responsabila de PR-ul companiei.

„Urmeaza sa trasam o strategie clara de promovare. Inca nu am bugetat nicio suma exacta pentru marketing. Ne vom concentra pe evenimente in show-room, vom fi prezenti in online, mediul cel mai promitator in momentul de fata, si reviste de specialitate. Pe TV inca nu stiu exact daca vom intra. Urmeza sa analizam posibilitatea asta”, a declarat Ioana Balogianni.

O alta modalitate de promovare, testata de Miele cu succes in Grecia, este prezenta brandului in prezentari de moda, spune Balogianni.

„In Grecia a fost primita foarte bine si vreau sa o facem si in Romania. Vom incepe sa testam piata, sa cunoastem designerii locali si sa ne alaturam prezentarilor in calitate de sponsori”, a explicat directorul de marketing Miele pe regiune.
[gallery:170]
Piata locala de electrocasnice incorporabile, pe care activeaza si Miele, este estimata in 2010, la peste 29 milioane euro, pe care si-i impart jucatori ca Baumatic, Electrolux, Franke sau Whirlpool.

Fondata in 1899, compania Miele este o afacere de familie, detinuta de familiile Miele si Zinkann, aflate acum la a patra generatie.

Gama de produse Miele include aspiratoare, echipamente de intretinere a rufelor, masini de spalat vase, plite, cafetiere, cuptoare de microunde, dar si mobilier de bucatarie si aparatura pentru sterilizarea instrumentelor medicale si de laborator.