- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

\”Oferta soc! 2 la pret de 1!\” \’Fite\’ de mall cu reduceri de criza (FOTO)

12 Jun, 13:33 • andra.gheorghe
Criza s-a transformat in cel mai eficient instrument de marketing pentru retailerii de haine, produse cosmetice, incaltaminte sau accesorii. Doamnele si domnisoarele impatimite de shopping sunt ademenite de reduceri care merg si pana la 80%, si oferte promotionale care mai de care, toate in numele crizei.
\Oferta soc! 2 la pret de 1!\ \'Fite\' de mall cu reduceri de criza (FOTO)

„Campaniile promotionale sunt, cu siguranta, mult mai agresive anul acesta, chiar si comparativ cu 2009. Motivul este contextul economic actual”, spune angajata unui important brand de haine prezent in mall-ul Sun Plaza. Si reprezentantii retailerilor din Unirea Shopping Center sau Bucuresti Mall au o viziune asemanatoare.

Promotia, de altfel, este o forma de a te „strecura” pe langa legea care iti permite doar doua campanii de reduceri anual, recunosc sub protectia anonimatului reprezentantii retailerilor din mall-uri.

Sub titulatura „promotie”, retailerii pot oferi, in orice perioada a anului, de la clasica varianta „la un produs cumparat, primesti unul gratis”, pana la discounturi de pret, in mod normal mai mici fata de cele 2 sesiuni de reduceri sezoniere. Nu si in prezent, cand discount-urile s-au dilatat.
[gallery:95]
Fenomenul cel mai evident provocat de criza sunt discounturile ridicate, de 70%-80% introduse in luna iunie, care, in mod normal, anii trecuti, erau introduse abia la final de sezon, in august, spun reprezentanti ai magazinelor prezente in centre comerciale.

„Ar fi imposibil sa existi daca ai face reduceri doar de doua ori pe an. Toata lumea se bate pe clienti acum”, spune reprezentantul unui important retailer de haine.

Care este oferta retailerilor pentru doamnele si domnisoarele care prefera shoppingul in mall?

Daca doriti o rochie casual de la Mango sau Koton, retailerii practica discounturi intre 30% si 50%.

Incaltamintea de la Office nu are neaparat pret redus, insa retailerul vine cu un alt „beneficiu pentru fiecare client”, dupa cum suna cea mai recenta campanie. La fiecare produs cumparat primesti un cupon valoric, care variaza intre 20 lei si 200 lei, in functie de pretul produsului achizitionat.

Cum nicio doamna care se respecta nu iese in soarele de vara fara o pereche de ochelari de protectie, Optinova vine la randul sau cu un „pret de criza”: cumperi 3 perechi la pret de una.

Brandul de cosmetice Yves Rocher practica o politica de pret similara, la un produs cumparat oferind un altul gratis.

La House of Art se gasesc haine si accesorii cu pana la 70% mai ieftine, la Fox reducerile merg pana la 80%, iar Levi’s vinde cu pana la 60% mai ieftin.

La Benvenutti si Florangelo, reducerile sunt mai putin consistente, preturile la incaltamite mergand cu 20% -30% in jos. La fel si pentru accesoriile de la Parfois.

Mirano are o oferta speciala: la o geanta de voiaj cumparata, vine una gratis la pachet.

Motivi ofera discounturi de 20%-30%, in functie de numarul de produse cumparate.

Pe langa reducerile mai mult sau mai putin substantiale oferite de majoritatea retailerilor prezenti in shopping centere, parteneriatele incheiate cu diferite banci, printre care Credit Europe Bank, Banc Post sau BCR, faciliteaza plata in rate, la care se adauga si o reducere intre 5% si 15%.