Lifestyle

Romanii fac tot mai mult sport. Investitiile in salile de fitness nu tin cont de criza.

15 Dec, 00:03 • valentin..nicolae
Operatorul de sali de fitness World Class Romania va deschide anul viitor doua noi centre in Bucuresti, in urma unei investitii de circa 3, 4 milioane de euro, iar la inceputul lui 2013 vrea sa inaugureze cel mai mare complex al retelei, respectiv un club de lux, in care va investi peste 3 milioane de euro.
Romanii fac tot mai mult sport. Investitiile in salile de fitness nu tin cont de criza.

Astfel, in 2012 World Class va deschide un club de fitness in cladirea America House din zona Piata Victoriei, unde investitia se va ridica la nivelul de 800.000 de euro, si altul la Auchan Titan Mall, unde investitia va fi de 2,6 milioane de euro. Clubul din Titan se va adresa clientilor din zona middle class.

Tot anul viitor, in februarie-martie, World Class va demara lucrarile pentru construirea unui complex exclusivist, care va avea un numar limitat de membri si care va presupune o investitie de peste 3 milioane de euro.

„Romania este inca o piata imatura din punct de vedere al fitness-ului. Noi estimam ca in Romania cam 0,5% din populatie face fitness, o rata foarte mica. De exemplu, in Suedia rata este de 22%. De ce o asa mare diferenta? Pentru ca aici oamenii inca au obiceiuri nesanatoase: mananca prost, fumeaza, nu fac exercitii fizice”, a declarat
Investitiile in cele trei cluburi nu apartin in totalitate World Class.

„Noi obisnuim sa lucram cu un dezvoltator. Acesta construieste spatiul, dupa care noi in inchiriem, intr-un fel, respectiv il amenajam si aducem toate echipamentele”, a declarat Mikael Fredholm, CEO World Class International.

Cu toate acestea, Romania este a doua cea mai dinamica piata a grupului. Salile de fitness operate de World Class la nivel local contribuie in proportie de 30% la veniturile totale ale companiei, care are circa 36 de cluburi in 9 tari. In 2010, compania a inregistrat la nivel global venituri de 25 milioane de euro, cu perspective de crestere la 30 milioane de euro in 2011.

„Suedia (piata mama a operatorului-n.r.) si Romania au fost cele mai bune si mai dinamice piete, in pofida crizei. In Romania chiar ne-am depasit targetul. In 2011, numarul de abonati a crescut cu 24% fata de anul 2010, pana la circa 15.500. Pentru 2012 ne asteptam la un numar de circa 20.000 de membri”, a spus Fredholm.

Cum se explica aceasta evolutie? Prin dinamica pietei.

„In Romania exista un mare potential de crestere. Fitness-ul incepe sa faca parte din viata oamenilor. A devenit o activitate sociala, o modalitate de a scapa de stresul cotidian, de a te elibera, mai ales in actualul context economic”, a precizat CEO-ul World Class.

El estimeaza piata locala la circa 12 milioane de euro.

In acelasi timp, reprezentantii operatorului de cluburi de fitness spun ca din totalul abonamentelor din reteaua locala, circa 40% sunt de tip corporate.

„Companiile incep sa se preocupe tot mai mult de starea angajatilor, vor sa reduca nivelul de stres„, a adaugat Fredholm.

Ca si comparatie, in Suedia 80-85% din abonamente sunt de tip corporate.

World Class se adreseaza in principal unui public cu varste intre 30 si 45 de ani. Compania opereaza in Romania 8 cluburi, dintre care 6 in Bucuresti si cate unul in Timisoara si Cluj. Cel mai profitabil centru este, potrivit reprezentantilor firmei, clubul din cadul hotelului Radisson, Health Academy Downtown, care are 3.500 de membri.

„Centrul din Upgroud, cea de-a sasea locatie din Capitala, va depasi celelalte cluburi. Deja este peste asteptari. Am deschis de doua luni si avem 600 de abonati, iar in ritmul acesta ne asteptam la 3.000 de abonati pana la sfarsitul anului viitor”, a declarat Fredholm.

Clubul Upground, cel mai recent din retea, s-a deschis in urma cu doua luni, dupa o investitie de 2,6 milioane de euro, dintre care 600.000 de euro au fost investiti in echipamente.

„Investitia a fost facuta de dezvoltatorul complexului rezidential Upground si de noi. Noi am contribuit cu circa 1 milion de euro”, a spus reprezentantul World Class International.

Principalii competitori ai World Class pe piata locala sunt Pescariu Sport&Spa, club
detinut de tenismanul Dinu Pescariu, IDM Club Wellness, Orhideea Fitness &Spa, Atlantis Fitness & Lifestyle si Alexandreea
Club Fitness&Spa.

World Class International opereaza si in tari ca Franta, Croatia, Serbia, Polonia si Ungaria.