- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Advertiserii din pharma stau bine la buget: Un jucator din top 3 investeste anual pana la 3 mil. euro

04 Dec, 00:03 • andra.gheorghe
Industria de pharma se numara printre putinele domenii care au comunicat masiv in 2009 si vor marsa pe vizibilitate si anul viitor. Investitia neta in publicitate a unui advertiser de varf din acest sector s-a ridicat, in 2009, la o medie de 3 mil. euro, iar previziunile pe 2010 indica o crestere de 10-20% a bugetelor, au declarat pentru DailyBusiness.ro surse din piata media.
Advertiserii din pharma stau bine la buget: Un jucator din top 3 investeste anual pana la 3 mil. euro

Pharma va ocupa, alaturi de telecom, un loc fruntas in topul advertiserilor romani din 2010, si vor fi printre putinii care isi vor creste nivelul investitiilor.

Potrivit surselor DailyBusiness.ro, jucatorii din farmaceutice isi vor suplimenta bugetele de anul viitor cu procente cuprinse intre 10% si 20%.

Media investitiei nete in publicitate a unei companii puternice din domeniu s-a ridicat la circa 1,5 milioane euro, in timp ce un producator „de varf” ca GlaxoSmithKline a investit circa 3 milioane euro in promovare in 2009.

Sandoz, divizie a producatorului de medicamente Novartis, si-a bugetat circa 500.000 euro net, anual, pentru servicii de media in Romania.

TV-ul „inghite” 70-80% din banii advertiserilor

Canalul spre care producatorii de medicamente si-au indreptat anul acesta cea mai mare parte a bugetului de media, in jur de 70-80%, a fost TV-ul. Specialistii din piata estimeaza ca nivelul va fi mentinut si in 2010.

Piata pharma din Romania s-a ridicat, in primul trimestru al anului 2009, la 466,5 milioane euro, in crestere cu circa 6% fata de perioada similara a anului anterior.

GlaxoSmithKline a ocupat, in 2008, prima pozitie a celor mai puternice companii de profil, cu vanzari de 133,94 milioane euro si o cota de piata de circa 7%, potrivit companiei de cercetare si studii de piata Cegedim. Vanzarile GlaxoSmithKline in primul trimestru al acestui an s-au ridicat la 32,3 milioane euro.

Potrivit companiei de cercetare Alfacont, GlaxoSmithKline Romania s-a clasat pe pozitia a doua in topul celor mai mari advertiseri romani in T1 2009, cu cheltuieli brute de 32,8 milioane euro, in crestere cu 195% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cele peste 32 milioane euro au fost impartite intre diviziile GSK Pharmaceuticals (medicamente eliberate cu si fara prescriptie medicala) si GSK Consumer Healthcare (medicamente eliberate fara prescriptie si produse de ingrijire).

Cei mai puternici jucatori din pharma – dupa cifra de afaceri din 2008 – sunt, in ordine, GlaxoSmithKline, Hoffmann la Roche si Sanofi-Aventis, urmati de Novartis, Pfizer, Servier, Zentiva, Ranbaxy, Antibiotice, Krka si Astrazeneca.