- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Agentia Mercury 360 a crescut usor anul trecut, la 18 mil. euro

03 Feb, 00:01 • andra.gheorghe
Agentia de marketing si comunicare Mercury 360, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din Romania, a raportat venituri de circa 18 milioane euro pentru anul trecut, iar pentru 2009 obiectivul agentiei este stabilizarea veniturilor la acelasi nivel, a declarat pentru DailyBusiness.ro Radu Miu (foto), general manager Mercury 360.
Agentia Mercury 360 a crescut usor anul trecut, la 18 mil. euro

Afacerile pe anul trecut s-au situat in crestere usoara fata de cele din 2007, cand compania a raportat venituri de circa 17 mil. euro.

„Estimam ca 2009 va mentine caracteristicile de business din 2008 ale agentiei. Nu ne propunem o crestere a veniturilor sau modificarea indicatorilor de performanta economica. Urmarim stabilizarea la nivelul la care am ajuns in 2008. Cifra de afaceri Mercury 360 pe 2009 se va situa, asadar, in jurul a 18 milioane de euro”, a afirmat Miu.

Potrivit sefului Mercury, orice companie trebuie sa-si cunoasca operatiunile si afacerea in cele mai mici amanunte. Perioada de criza economica impune un realism strict, iar castigatorii vor fi business-urile bine structurate, cu operatiuni eficiente, cu calculele bine facute care se adapteaza rapid si care sesizeaza si valorifica oportunitati.

Care sunt coordonatele dupa care agentiile de publicitate, in special cele cu un business sub medie, ar trebui sa se ghideze in contextul dificultatilor de pe piata de pubicitate?

Orice agentie trebuie sa-si securizeze clientii de care ii depinde business-ul, sustine Miu. In acelasi timp, agentiile ar trebui sa se orienteze pe acei clienti pe care ii pot deservi mai bine, cei care solicita servicii pe care agentia le poate oferi la un standard de calitate ridicat.

O alta regula este analizarea si reconsiderarea portofoliului de servicii oferite.

„Agentia trebuie sa se concentreze sa vanda acele servicii pe care are o istorie consacrata si care, nu intamplator, sunt si cele mai profitable”, a precizat general managerul Mercury 360.

O alta prioritate de „criza” este, potrivit lui Miu, ajustarea echipei in functie de clientii ramasi si de portofoliul asumat. Pentru ca – subliniaza seful Mercury – nicio agentie nu-si permite sa mentina o echipa care nu da un maxim de randament, divizii, departamente si linii de business neprofitabile.

Mercury360 este una dintre cele mai mari agentii integrate de consultanta de marketing si comunicare din Romania. Mercury360 este una dintre cele mai mari agentii integrate de consultanta de marketing si comunicare din Romania. Agentia a fost lansata in 1993 cu titulatura Mercury, in 1998 a devenit Mercury Promotions, iar in 2007 se repozitioneaza ca Mercury 360.

Printre clientii agentiei se numara companii ca Ursus Breweries, Coca-Cola, Nestle, Metro, Vodafone, Western Union, L’Oreal, Dr. Oetker, SCA Hygene Products sau Albalact.