- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

\”Banii pentru PR nu au disparut. Dar clientii vor motive de 10 ori mai serioase pentru a-i cheltui\”

05 Mar, 13:41 • andra.gheorghe
O parte dintre clientii agentiilor de relatii publice au incredere in planurile prevazute pentru 2009 si le pun in aplicare, in timp ce altii prefera sa astepte. "Banii nu au disparut, doar ca acum clientii vor motive de 10 ori mai serioase pentru a ii cheltui", a descris situatia din piata de PR Mircea Tomescu (foto), managing director-ul agentiei Pleon Graffiti.
\Banii pentru PR nu au disparut. Dar clientii vor motive de 10 ori mai serioase pentru a-i cheltui\

„Cred ca in anul asta nu mai vindem PR, ci solutii ca publicurile si companiile sa se readapteze unele cu altele. Intr-o economie care se contracta, e un mare sentiment de neincredere reciproca. Asa ca e anul in care ii invatam pe oameni nu sa vorbeasca, ci sa asculte si sa accepte ceea ce aud”, a declarat Tomescu pentru DailyBusiness.ro.

Potrivit acestuia, primul pas care ar trebui facut de catre oamenii de PR este sa priveasca dincolo de media relations.

„Cand vorbesti de neincredere, nu sunt de ajuns trei socializari dragute si doua discursuri perfecte intr-un ballroom. Daca vrem ca relatia intre corporatie si public sa functioneze, poate ca e momentul sa iesim in strada dupa el (public – n.r.) sau sa-l urmarim in magazin, sa il cautam la metrou sau cand iese in parc sa plimbe catelul”, a afirmat Tomescu.

Pe piata locala de PR, estimata in 2008 la circa 30 de milioane euro, activeaza agentii ca The Practice, BDR Associates Communication Group, Premium PR, Lowe PR, Millenium Communications, DC Communication, GMP PR, Prais, McCann PR, Ogilvy PR, 4 Ace sau Saatchi&Saatchi.

Prioritatile Pleon in 2009

Dupa afaceri de 1,2 milioane euro in 2008 , pentru 2009 seful agentiei estimeaza o valoare similara, dar cu o structura diferita de portofoliu, care, sustine el, „ne va permite sa vindem mult mai multa consultanta, idei, strategie”.

Desi una din prioritatile agentiei este consolidarea si mentinerea relatiei cu clientii actuali, Tomescu nu neaga intentia de atrage nume noi in portofoliul Pleon.

„Orice business sanatos face bine doua lucruri: exploateaza oportunitatile si produce profit. In momentul de fata, suntem profitabili pentru ca avem grija de clientii din portofoliu, cu unii dintre ei trecand prin bune si rele in ultimii 4-5 ani. Dar asta nu inseamna ca vom lasa sa treaca pe langa noi vreo sansa de a creste si mai mult”.

Ce fel de clienti isi doreste agentia?

„Clienti pentru care putem face proiecte de care sa fim mandri. Proiecte care se vad, care nu doar genereaza interes, ci lasa in urma lucruri memorabile. Nu suntem mandri ca punem o stire la pagina 27 dintr-un ziar, ci in momentul in care convingem un brand sa nu mai ceara sa fie „supremul absolut pe lantul trofic”, ci sa fie onest si sa recunoasca faptul ca poate astazi nu e perfect. Ca domeniu, singurul loc major neacoperit din portofoliu este un client in zona de banking. Dar muncim la asta si speram sa se vada”, a declarat Tomescu.

Pleon Graffiti este parte a Pleon, una dintre cele mai importante retele de comunicare si relatii publice din Europa.

Agentia numara 14 specialisti in PR, care furnizeaza clientilor agentiei servicii de corporate PR, brand PR, managementul situatiilor de criza, servicii de comunicare pentru managementul schimbarii si public affairs. Printre clientii agentiei se numara Accessorize, Arval, Automobile Dacia, Blue Air, Comisia Europeana, Egger, IEMA, Imation, Novo Nordisk, Pagini Aurii, Pepsi, Renault, Salvati Copiii, Scandia Sibiu, Staer, Wrigley.