- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

CNA pune stop campaniei pentru exploatarea Rosia Montana: „Reclamele induc publicul in eroare”

15 Oct, 15:00 • Redactia DailyBusiness
Consiliul National al Audiovizualui (CNA) interzice reclamele pentru exploatarea Rosia Montana, precizand ca acestea induc publicul in eroare, promoveaza un interes politic, sunt agresive si nicidecum comerciale.
CNA pune stop campaniei pentru exploatarea Rosia Montana: Reclamele induc publicul in eroare


CNA a decis oprirea
campaniei ce promoveaza mineritul la Rosia Montana pana la intrarea
in legalitate.

Membrii CNA au
considerat ca spoturile incalca, printre altele, articolul din lege
care spune ca spoturile nu trebuie „sa stimuleze comportamente
daunatoare sanatatii sau sigurantei populatie
”.

Propunerea de intrare in legalitate a
spotului echivaleaza cu interzicerea difuzarii
lui pe TV, scrie paginademedia.ro.

Consiliul spune ca este o campanie agresiva, sociala si politica si nicidecum una comerciala. De asemenea, membrii CNA reclama si faptul ca spoturile au continut nereal, potrivit realitatea.net.

Iata mai jos cateva
din declaratiile de astazi ale membrilor CNA, citati de Hotnews.ro:

Lorand Turos: Care
e scopul acestei campanii? Nu se vinde un produs, un serviciu… De
ce aceasta companie da bani gramada? Pentru a promova ce?
E
vorba de o problema care sta acum pe masa parlamentului. E o problema
politica deja. Necesita o decizie politica. Parerea mea este ca
aceasta companie are interesul bine stabilit de a obtine un vot
pozitiv la parlament si, ca atare, promoveaza un interes politic.
„Locurile de munca in Rosia Montana sunt bune pentru Romania”
este, in opinia mea, un mesaj politic. Iar promovarea mesajelor
politice prin spoturi publicitare e interezisa in afara campaniei
electorale.

Christian Mititelu: Nu e o
campanie comerciala, ci una politica sau sociala. Ni se spune ca e
nevoie de locuri de munca, dar nu si cum apar aceste locuri de munca.
In opinia mea e vorba despre o publicitate inselatoare. Noi suntem in
situatia in care unele posturi de televiziune practic traiesc din
promovarea acestui proiect. Daca ai peste 1.000 de reclame generate
de aceeasi firma, firma aceea practic devine ca un actionar
important


Urmariti mai jos unul dintre spoturile publicitare din campania RMGC.

[dbvideo=1186]

CNA a primit peste 2.000 de reclamatii privind modul in care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare miniera de la Rosia Montana si al protestelor celor care se opun acestui proiect.

„S-au primit peste 2.000 de sesizari. Sesizarile fac referire in primul rand la spoturile pe care toti radiodifuzorii le-au difuzat – spoturi pro RMGC. Alte reclamatii se refera la emisiuni de dezbateri si stiri care ar fi sponsorizate de RMGC, suntem intrebati de ce acceptam sa fie doar un punct de vedere difuzat de radiodifuzor si nu ii obligam sa vina cu toate partile implicate”, a spus luna trecuta Laura Georgescu.

Ea a mai spus ca alte reclamatii se refera la faptul ca televiziunea publica, timp de noua zile, nu ar fi reflectat protestele din strada.

Valentin Jucan, membru al Consiliului, a declarat ca subiectul Rosia Montana este una din cele mai mari manipulari din spatiul audiovizual.

Seful SIE, Teodor Melescanu, a declarat, la finalul audierii in Comisia parlamentara de control ca in subiectul privind Rosia Montana au fost implicate atat guverne straine, cat si „entitati”, „mijloace de presa” sau cetateni straini care au facut lobby pentru sau impotriva proiectului.

Rosia Montana Gold Corporation a difuzat pe posturile TV, numai in acest an, peste 3.000 de spoturi si insertii publicitare. Dupa numarul de reclame difuzate, doua posturi sunt la distanta in capul listei: Romania TV (1.382 reclame) si B1 (1.174 reclame). Chiar si principala statie publica, TVR 1, a avut reclame de la RMGC. Pe locul 3 se afla Giga TV (191), apoi, vin, in ordine, Realitatea TV (149), Antena 3 (70), TVR1 (68), Kanal D (42), Pro TV (31), Antena 1 (31), Prima TV (28), National TV (10). Digi 24 nu apare cu nicio reclama.  

Potrivit unor surse din piata media, suma investita de RMGC in campaniile de promovare a proiectului de la Rosia Montana este de ordinul zecilor de milioane de euro.

„Am intrebat mai multi redactori-sefi si editori care mi-au spus ca au avut de ales intre a da afara un ziarist si a accepta publicitate de la RMGC, pentru a-i salva locul de munca”, a spus anterior pentru DailyBusiness.ro Mircea Toma, presedintele Active Watch.

Citeste si
Cine sunt cei 80 de
mineri pe care RMGC ii scoate in fata televiziunilor


Cele 5 gafe de PR
facute de RMGC. Cum sa NU iti faci lobby in Romania