- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Comunicarea alegerilor euro-parlamentare are un buget total de 18 mil. euro

18 Mar, 13:41 • andra.gheorghe
Campania de comunicare pan-europeana a alegerilor euro parlamentare din iunie este dezvoltata in Romania de agentiile Scholz & Friends si Lowe & Partners. Intreaga campanie are, la nivel european, un buget estimativ de 18 milioane euro, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Lowe.
Comunicarea alegerilor euro-parlamentare are un buget total de 18 mil. euro

Acestia nu au precizat daca suma este neta sau calculata la rate-card.

Defalcarea bugetului se face in functie de populatia cu drept de vot din fiecare tara. Suma care revine pe cap de locuitor cu drept de vot este de 5 eurocenti.

Avand in vedere ca in Romania existau peste 18 milioane de cetateni cu drept de vot la finalul lui 2007, bugetul pe care il gestioneaza Scholz & Friends si Lowe la nivel local s-ar ridica la circa 900.000 euro.

La nivel pan-european, reteaua internationala Scholz & Friends se va ocupa de strategia si implementarea campaniei.

Directoratul General pentru Comunicare al Parlamentului European a contractat in iunie 2008 Scholz & Friends pentru campania de comunicare a alegerilor EuroParlamentare.

„La cateva luni de la realizarea parteneriatului local dintre Lowe & Partners Romania si reteaua europeana Scholz & Friends, demaram colaborarea printr-o campanie de mare amploare pentru un cont extrem de interesant si provocator in acelasi timp. Campania de incurajare a participarii la vot pentru Alegerile Parlamentului European este complexa si va fi cu siguranta campania institutionala a anului 2009”, a declarat Veronica Savanciuc, presedinte si CEO Lowe & Partners.

„In Romania, Lowe&Partners, care are ca si partener local al Scholz & Friends, va dezvolta impreuna cu celelalte companii din grup intreg spectrul de actiuni specifice unei campanii integrate de proportii: creatie (Lowe & Partners), relatii publice (Lowe PR), online (eLowe) si nu in ultimul rand multa gandire strategica”, a adaugat Savanciuc.

Sub sloganul „tu decizi”, campania din Romania se va derula pe 10 panouri publicitare, instalatii 3D si cabine multimedia. Instalatiile 3D constau intr-o serie de sculpturi descrise de cei implicati in campanie ca „sculpturi de marimi impresionante”.

Instalatiile si cabina multimedia vor fi amplasate in apropierea unor locatii importante si de interes turistic din Bucuresti si Cluj Napoca. Panourile publicitare vor fi lansate pe 1 aprilie 2009 in Bucuresti, Iasi si Cluj Napoca si vor fi afisate timp de o luna. De asemenea, un spot informativ va fi difuzat atat la televizor cat si la radio.

Campania va fi completata de initiative online, materiale de comunicare si activitati de relatii publice desfasurate la nivel national.

Alegerile euro-parlamentare au loc in statele membre in perioada 4-7 iunie.