- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Friends Advertising a ajuns in Africa, cu o campanie anti-HIV

18 Jun, 16:49 • andra.gheorghe
Friends Advertising a creat campania "Love Test" pentru PSI (Population Services International), dupa ce a invins in competitie doua agentii din Africa de Sud. Scopul campaniei: convingerea cuplurilor din Swaziland, o tara sud-africana cu o rata de incidenta HIV de 42%, sa faca impreuna testul HIV.
Friends Advertising a ajuns in Africa, cu o campanie anti-HIV

Onorariul pentru aceasta campanie cu scop umanitar a fost „de 4 ori mai mic fata de cel incasat pentru o campanie comerciala”.

Friends a fost invitata in pitch de PSI, organizatie de sanatate non-profit, extinsa la nivel mondial, cu programe de combatere a HIV-ului, malariei si de imbunatatire a starii sanatatii copiilor. Pentru 2009, PSI Swaziland a primit un buget total de 3 milioane, din partea United States’ President’s Emergency Plan for Aids Relief (PEPFAR).

[quote=Sorin Tranca, Friends] Nu in fiecare zi iti vezi campaniile in The Swazi Observer si Swazi News :)[/quote]
Bugetul trebuie sa acopere toate serviciile necesare combaterii extinderii HIV-ului in Swaziland, de la cumpararea testelor, costurile echipamentelor medicale pana la onorariile medicilor. Pentru promovare s-a alocat un procent minim din cele 3 milioane, au explicat reprezentantii Friends.

„Nu am lucrat pe gratis. Insa am incasat un onorariu cvasi pro-bono. Banii ne-au permis sa acoperim costurile de productie. In mod normal, pentru o campanie comerciala de o anvergura similara am fi incasat de 4 ori mai mult”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Sorin Tranca, managing partner-ul Friends.

Dupa castigarea licitatiei, agentia din Romania a facut primul pas: conceptul, mai exact, repozitionarea ideii de testare HIV: „Nu e un test HIV, e un test al dragostei”.

Dupa identitatea campaniei si vizualul cheie, au fost dezvoltate materiale de comunicare pentru OOH (out-of-home), print, radio.

Campania s-a desfasurat in media in luna aprilie, cu un buget de 35.000 dolari. Insa pentru ca a dat rezultate, s-a implementat si in mai.

Care au fost rezultatele? Cresterea numarului de testari in Swaziland este de 400% fata de anul anterior.

Campania nu a trecut neobservata nici in media internationala, editia online a CNN publicand un material amplu referitor la rezultatele Love Test.

„Nu in fiecare zi iti vezi campaniile in The Swazi Observer si Swazi News. Insa dincolo de cat de cool suna asta, bucuria mare e sa stim ca prin munca noastra ajutam oameni cu probleme reale”, a mai afirmat Tranca.

Aflati mai multe informatii despre Swaziland si Love Test in clipul de mai jos

[dbvideo=254]