Media & Advertising

Grup Sapte: Bugetele pentru marketing la raft au scazut cu 10% in 2010

17 Nov, 13:02 • andra.gheorghe
Companiile au oprit robinetul cu bani pentru TV, print si outdoor, dar au fost mai precaute cu bugetele alocate activitatilor de marketing la raft, pe care le-au scazut cu doar 10% anul acesta. De ce? Promotiile sunt printre cele mai eficiente metode de promovare in criza, cand consumatorul vrea sa incerce orice produs inainte de a-l pune in cos, sustine Florina Mihaescu, directorul Grup Sapte Romania, una dintre cele mai mari companii de merchandising si BTL din Romania.
Grup Sapte: Bugetele pentru marketing la raft au scazut cu 10% in 2010

In 2009, piata locala a serviciilor de merchandising (actiunile intreprinse la raft pentru a optimiza vanzarea – n.r.) si de promotii s-a cifrat la circa 70 milioane euro. Desi oamenii din industrie nu se hazardeaza cu estimari referitoare la valoarea pietei in 2010, Mihaescu afirma ca posibilitatea unei stagnari este mai plauzibila decat cea a unui recul. Motivul?

„Companiile si-au diversificat activitatea si ofera o gama completa de servicii in care consumatorul este abordat direct. Contactul direct cu clientii a devenit extrem de important”, explica managerul Grup Sapte.

„Este greu sa estimezi valoarea totala a pietei, in prezent. Este posibil sa fi crescut ca volum, dar e foarte probabil sa stagneze ca valoare, pana la finalul anului”, adauga Mihaescu.

Potrivit acesteia, unii clienti si-au marit si in 2010 bugetele de merchandising, cu valori cuprinse intre 10% si 30%, in special cei care activeaza in zona bunurilor de larg consum (FMCG).

Acestia si-au securizat din timp bugetele si le-au uzitat mai diversificat, impartindu-le pe mai multe servicii.

Companiile mari care s-au confruntat cu fonduri mai scazute au operat taieri de bugete care nu au depasit 10% fata de anul precedent, in timp ce clientii mijlocii si mici au taiat aproape cu totul banii pentru merchandising si promotii.

Evolutia acestei piete in 2011 este dependenta de clienti, in special cei din FMCG.

„E dificil sa faci previziuni, chiar si pe termen scurt. 2011, sau cel putin prima parte a lui, nu poate aduce mari schimbari fata de anul 2010. Majoritatea clientilor industriei noastre sunt firme de FMCG. Batalia pe banii lor se acutizeaza, desi cel putin acum, cea mai importanta lupta de pe piata se da pentru pastrarea clientilor”, spune sefa Grup Sapte.

Grup Sapte face merchandising si promotii in Romania de peste 10 ani. Portofoliul companiei cuprinde clienti ca Unilever SCE, Nestle, Beiersdorf, Henkel, Alix Avien, Prodvinalco, Toya, Perutnina Romania, Roclip Fagaras, Prodlacta sau Univer Product RO.

Compania opereaza cu 650 de angajati permanenti, carora li se adauga 70 de angajati suport si o medie de 800 de hostesse. Baza de date pentru colaboratori numara circa 10.000 de persoane.

Business-ul coordonat de Florina Mihaescu s-a cifrat la 5,4 milioane euro in 2009, sefa agentiei preconizand o usoara crestere a veniturilor pana la finalul acestui an, fara sa precizeze o valoare exacta.

Printre concurentii Grup Sapte se numara companii ca Mercury 360, Merchandising Provider Company, Hyper Media sau Tri Consultance.