- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Grupurile de comunicare au intrat la apa in 2009. Doar doua au crescut usor in primul an de criza

23 Jul, 11:01 • andra.gheorghe
Primele 10 grupuri de comunicare din Romania, ca volum, au iesit "sifonate" din 2009. Doar Leo Burnett, compania fratilor Ioana si Stefan Iordache, si GMP, cea a lui Felix Tataru, au avut o evolutie echilibrata, atat a profitului, cat si a veniturilor. Cititi in continuare un clasament al primelor 10 business-uri de comunicare din Romania in 2009, pe baza rezultatelor publicate pana acum la Registrul Comertului.
Grupurile de comunicare au intrat la apa in 2009. Doar doua au crescut usor in primul an de criza

*Nota: Clasamentul nu este final, avand in vedere ca datele unor grupuri, printre care Graffiti, Tempo sau The Group, nu au fost inca procesate complet de Registrul Comertului pentru agentiile de media din componenta, in principiu cele mai importante ca volum

[img=770]Top 10 grupuri de comunicare in 2009[/img]
1 – Ogilvy Group Romania

Singurul conglomerat de comunicare detinut 100% de gigantul WPP in Romania ocupa prima pozitie in clasamentul provizoriu al business-ului de profil, cu venituri totale de 314,1 milioane lei, in scadere cu 17% fata de 2008. Companiile care au generat cea mai mare parte a lor sunt agentiile de media Mediaedge:cia si Mindshare, cu 129 milioane lei (Mediaedge:cia), respectiv 108 milioane lei (Mindshare). [img=769]Evolutie Ogilvy Group[/img]
Profitul Ogilvy, in schimb, a scazut dramatic fata de 2008, cu 94%, pana la 530.000 lei, brut. Cauza principala a acestei deprecieri in profitabilitate este pierderea inregistrata de Mindshare, care s-a ridicat la 6,1 milioane lei. Cel mai bun profit l-a inregistrat agentia de creatie Ogilvy & Mather, cu un profit brut in 2009 de 3 milioane lei.

2 – Leo Burnett Group Romania

Leo ocupa pozitia a doua a clasamentului, cele 6 agentii pe care le are in componenta raportand venituri totale de 262,2 milioane lei in 2009, in crestere cu 14% fata de 2008, si un profit brut consolidat de 10,9 milioane lei, in crestere tot cu 14% fata de anul precedent. [img=780]Evolutie Leo Burnett[/img]Agentia de media a conglomeratului, Starcom MediaVest, a rulat cei mai multi bani, respectiv 170 milioane lei.

3 – McCann Erickson

Afacerea lui Bogdan Enoiu a avut un 2009 destul de liniar, cu o scadere de 15% a veniturilor, de la 290 milioane lei in 2008, la 245,2 milioane in 2009, si un profit care a suferit o depreciere minora, de 2%, de la 10,1 milioane lei in 2008, la 9,9 milioane lei anul trecut. [img=781]Evolutie McCann Erickson[/img]Compania B.V McCann Erickson, care inglobeaza atat activitati de creatie cat si divizia de media a grupului, Universal McCann, a adus cea mai mare parte a veniturilor din 2009, respectiv 235 milioane lei.

4 – Centrade Saatchi & Saatchi

Cu afaceri totale de 219 milioane lei, in scadere cu 17% fata de 2009, Centrade Saatchi & Saatchi ocupa locul 4 in randul celor mai mari afaceri de comunicare din 2009. Zenith Media a fost, din nou, motorul de crestere al grupului, generand circa 174 milioane lei din totalul afacerilor pe 2009. Profitul s-a depreciat cu 43% anul trecut fata de 2008, in cadrul grupului care numara 6 agentii, printre care si Saatchi&Saatchi PR sau Saatchi&Saatchi Advertising.

5 – The Group

Business-ul lui Zoltan Szigeti, care in 2008 domina toate clasamentele de profil, cu afaceri totale de aprope 400 milioane lei, ocupa, deocamdata, pozitia a cincea a clasamentului realizat de catre DailyBusiness.ro. Afacerile generate de business-ul de media The Media Partnership, care in 2008 s-au cifrat la 188 milioane lei, nu au fost inca procesate de Registrul Comertului. Fara aportul The Media Partnership, restul de 12 agentii parte a grupului lui Szigeti au generat venituri de 199,2 milioane lei. The Group puncteaza bine, insa, la capitolul profit. Fara datele The Media Partnership, conglomeratul a inregistrat un profit brut consolidat de 15,4 milioane lei in 2009, fata de 10,5 milioane lei in 2008, cu tot cu aportul agentiei mentionate.

6 – Initiative

Initiative, grup care numara anul trecut 5 agentii, din care doua de media (Brand Connection si Initiative Media), a pierdut 7% la venituri, ajungand la 191 milioane lei in 2009, dar a plusat masiv la proful brut consolidat, care a crescut cu peste 100%: de la 2,68 milioane lei in 2008, la 5,7 milioane lei in 2009.

7 – Publicis Group

Afacerea lui Teddy Dumitrescu ocupa pozitia a saptea a topului, cu venituri de 131,9 milioane lei in 2009, in scadere cu 26% fata de 2008, si un profit de 3,5 milioane lei, mai mic cu 28% fata de 2008. Optimedia, divizia de media a conglomeratului care mai inglobeaza business-ul de creatie Publicis si cel de evenimente Publics Events, a general cei mai multi bani pentru grup anul trecut, circa 63 milioane lei.

8 – Graffiti BBDO

Clasat pe pozitia a opta, in conditiile in care datele pentru agentia de media Media Direction nu sunt inca disponibile, Grafitti a facut in 2009, doar cu Proximity, Graffiti PR si creatia de la Graffiti BBDO venituri totale de 69,5 milioane lei, si un profit consolidat brut de 3,5 milioane lei. In 2008, veniturile la care si-a adus aportul si Media Direction (cu 201 mil. lei) s-au cifrat la 279 milioane lei, iar profitul la 7,7 milioane lei,

9 – Havas

Cele doua agentii membre Havas, mai exact ADDV si MPG, au generat venituri totale de 42,3 milioane lei in 2009, in scadere cu 50% fata de 2008, si un profit brut consolidat de 960.000 lei, mai mic cu 54% fata de anul anterior.

10 – GMP

Compania lui Felix Tataru, formata din agentia de creatie GMP, de cea de relatii publice GMP PR si de digital Webstyler, a ajuns la venituri de 27,7 milioane lei anul trecut, in crestere cu 4% fata de 2008, si un profit de 4,6 milioane lei, cu 2% mai mari fata de anul precedent.