- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Iulian Puiu, Re:ply: Veniturile ne-au scazut, nu avem profit, dar nu inchidem business-ul

14 Dec, 14:16 • andra.gheorghe
Re:ply, agentie specializata in publishing, comunicare corporate si de brand, a avut un an greu. Finalul lui 2009 va aduce un minus de pana la 40% la nivel de venituri, nicio urma de profit, iar pasul spre 2010 ar putea fi facut intr-o formula redusa cu pana la 5 angajati, adica o treime din total, declara Iulian Puiu, unul dintre actionarii agentiei.
Iulian Puiu, Re:ply: Veniturile ne-au scazut, nu avem profit, dar nu inchidem business-ul

Core-business-ul Re:ply a fost, inca din momentul lansarii (2002), reprezentat de proiectele pe print, nisa care a avut poate cel mai mult de suferit anul acesta, cu bugete de publicitate care au atins doar 40% din cele de anul trecut, titluri inchise si relocari pe online. Agentia condusa de Iulian Puiu si Diana Capatana ofera si alta paleta de servicii – comunicare corporate, branding, insa pe print se simte „ca pestele in apa”, dupa cum spune Puiu.

Zvonuri despre inchiderea Re:ply s-au auzit pe piata inca de la inceputul anului, iar in ultimul timp s-au inmultit, mai ales ca Diana Capatana, unul dintre fondatorii agentiei, a plecat din tara, iar surse din piata spun ca si-a luat un „an sabatic” in Thailanda.

Insa potrivit lui Iulian Puiu, Capatana si-ar luat doar un concediu „bine meritat, dupa 2 ani de munca fara intrerupere”, din care se va intoarce spre finalul lui ianuarie – inceputul lui februarie.

„Noua ni se canta prohodul de mult timp. Celor care-l canta, le urez sa o faca in continuare. Insa am pretentia ca orice zvon care urmeaza sa fie preluat de media, sa fie discutat si cu noi. Astfel de barfe ne pot periclita relatia cu clientii”, a afirmat managing partner-ul Re:ply.

Acesta admite ca 2009 a fost un an foarte greu, lucru vizibil in scaderea veniturilor, lipsa profitului, si restructurarile la nivel de echipa.

„2009 a fost greu, dar pentru cine nu a fost asa? Cine poate sustine ca nu a pierdut business? Cat despre profit, Re:ply nu a avut cum sa fie profitabila, au intrat putine proiecte, unele s-au finalizat, altele nu au intrat deloc”, explica Puiu.

In plus, o contributie la problemele Re:ply a avut-o si intrarea pe aceeasi nisa de business a unor jucatori puternici, din zona publishingului.

„Nu avem forta necesara pentru a lupta cu niste jucatori ca Sanoma sau Edipresse, iar acest lucru a condus la pierderea unor clienti”, explica Iulian Puiu.

In prezent, agentia se afla intr-un proces de restructurare, care ar putea duce la scaderea echipei de la 15 la 10 angajati. La finalul lui 2008, Re:ply numara 30 de angajati si avea o cifra de afaceri de peste 1,2 milioane euro.

„Totul depinde de proiectele pe care le vom castiga. Daca vor fi suficiente, cine stie, poate nu va fi nevoie de restructurari”, afirma managing partner-ul Re:ply, care spune ca este constient, insa, ca semnele pozitive pentru 2010 sunt foarte putine.

„Daca in viitor lucrurile vor merge foarte rau, atunci e posibil sa alegem sa inchidem Re:ply pe o anumita perioada. Ii vom suspenda activitatea, ca sa evitam plata taxelor, si o vom relua cand vin vremuri mai bune”, a mai afirmat Iulian Puiu.

Agentia condusa de Puiu si Capatana s-a impus pe piata cu proiecte de publishing pentru titluri importante din presa scrisa. Re:ply a realizat layout-ul si conceptul grafic pentru reviste ca Idei in Dialog, Tabu, J’adore sau relansarea vizuala a ziarelor quality Cotidianul sau Romania Libera.

Recent, agentia Re:ply a realizat conceptul grafic si editorial al ghidului Zile si Nopti, editia de Bucuresti.