- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketingul direct ar putea scadea cu 20% pana la finalul anului

22 Nov, 16:11 • andra.gheorghe
Piata marketingului direct din Romania ar putea, intr-un scenariu optimist, sa stagneze la 25 mil. euro, valoarea de anul trecut, sau, in varianta pesimista, sa coboare cu 20%, a declarat pentru Dailybusiness.ro Mihaela Petrovan, general managerul agentiei de profil More than Pub.
Marketingul direct ar putea scadea cu 20% pana la finalul anului

Marketingul direct din Romania ar putea ajunge ajunge la maximum 20-25 de milioane de euro in acest an, in stagnare fata de 2009 sau in pierdere, sustine Petrovan.

Teoretic, adauga sefa More than Pub, investitiile in acest domeniu ar fi trebuit sa creasca, data fiind presiunea pe bugete si rezultate pe care oamenii de marketing au resimtit-o din partea managementului.

„E adevarat, costul per mie (de consumatori) in marketingul direct este mult mai mare decat in publicitatea clasica, insa ROI (return of investment)este evident urias, comparativ cu rezultatele inregistrate de mediile clasice de promovare”, sustine Petrovan.

Potrivit acesteia, trimiterile postale (direct mailing) au suferit cea mai mare scadere, din cauza diminuarii bugetelor clientilor importanti.

„Marketingul direct offline si mai ales direct mailingul, intens consumator de print si taxe postale, au avut un trend clar descendent, inregistrand probabil un minus de cel putin 15-20%”, explica general managerul More than Pub.

Referitor la evolutia pietei de marketing direct in 2011,Mihaela Petrovan nu este foarte optimista.

„Ne-am bucura ca macar sa stagneze la nivelul lui 2010, data fiind incertitudinea in care inca plonjeaza publicitatea in 2011”, explica aceasta.

Daca offline-ul a fost mai putin utilizat in marketing direct anul acesta,e-mailingul a luat amploare, in special datorita costurilor reduse pe care practica.

„Cred, totusi, ca cea mai spectaculoasa crestere, contrara trendului negativ al pietei de publicitate, o inregistreaza serviciile de call center, care au crescut valoric cu pana la 25% in 2010, comparativ cu 2009”, mai adauga Petrovan.