- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Petra Hoyos controleaza 95% din Scala JWT, dupa ce a cumparat un sfert din companie cu 270 de lei

18 Aug, 12:34 • andra.gheorghe
Austriaca Petra Hoyos, fondator si actionar principal al agentiei de publicitate Scala JWT, a achizitionat cele 27% din capitalul social detinute de Alois Grill, cel mai vechi partener al business-ului Scala, achitand valoarea nominala de 270 lei a actiunilor cumparate, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.
Petra Hoyos controleaza 95% din Scala JWT, dupa ce a cumparat un sfert din companie cu 270 de lei

Hotararea a fost luata in data de 9 iulie 2010, potrivit documentului citat.

Alois Grill a cedat 27% din capitalul social detinut in cadrul Scala JWT Advertising pentru o suma totala de 270 lei, reprezentand totalul partilor sociale, fiecare in valoare nominala de 10 lei.

In urma tranzactiei, Hoyos, care detinea 68% din capitalul social, controleaza 95%. Restul de 5% din capitalul social al companiei se afla in posesia lui Adrian Draghici.

Contactata de DailyBusiness.ro, Hoyos nu a dorit sa comenteze valoarea sumei cu care a preluat actiunile lui Grill.

„Detaliile legate de tranzactii nu sunt divulgate niciodata, in mod normal. Alois Grill a decis sa se concentreze pe alte business-uri, iar eu am hotarat sa imi dedic timpul si energia Scala JWT”, a declarat Petra Hoyos, proprietara agentiei, pentru DailyBusiness.ro

Hoyos, care a fondat Scala JWT in 1995, a revenit la carma agentiei in februarie 2010, dupa plecarea Danielei Knecht, numita in pozitia de managing partner in 2008.

Hoyos ii predase lui Knecht managementul companiei si 15% din actiuni in urma cu doi ani, cand a ramas insarcinata cu al patrulea copil.

Desi in 2008, cand a preluat conducerea agentiei, Daniela Kneth declara ca va urca Scala in top 5 cele mai mari agentii de publicitate din tara, sub managementul ei agentia a pierdut clienti si branduri ca Bancpost, Joe sau Lion.

Odata cu pierderea clientului BancPost, la finalul lui 2009, compania a fost nevoita sa isi inchida divizia de media, Touchpoint.

Alois Grill a fost partnerul lui Hoyos atat in Scala JWT cat si in Touchpoint. In 2004, Grill controla 40% din Scala, iar Hoyos restul de 60%.

In 2008, cand Scala reunea 3 structuri de business, Scala JWT Publicitate, RMG Connect si Touchpoint Media, compania termina anul cu o cifra de afaceri consolidata de 7,7 milioane euro.

Potrivit lui Hoyos, veniturile Scala JTW Romania s-au cifrat, in 2009, la 4,2 milioane euro. In ceea ce priveste evolutia agentiei in 2010, in ciuda instabilitatii economice care ingreuneaza estimarile, sefa companiei admite ca se asteapta la o scadere de cel cel putin 30% a business-ului, comparativ cu 2009.