Media & Advertising

Scaderi dramatice pentru cele mai vandute cotidiene centrale, in trimestrul trei

06 Dec, 13:43 • andra.gheorghe
Pro Sport si Gazeta Sporturilor sunt singurele publicatii din top 10 al celor mai vandute cotidiene centrale care au reusit sa-si creasca vanzarile in trimestrul trei al anului, cu 18% respectiv 5%, fata de trimestrul anterior. Publicatiile care domina primele 5 pozitii ale clasamentului au inregistrat in schimb scaderi mari, care au ajuns pana la 30%.
Scaderi dramatice pentru cele mai vandute cotidiene centrale, in trimestrul trei

Datele provin din cel mai recent audit al vanzarilor realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, publicat luni.

Cel mai vandut cotidian din Romania este, in continuare, tabloidul Click, editat de Adevarul Holding. Ziarul a vandut in iulie-septembrie 2010 circa 193.000 exemplare, in scadere cu 7% fata de aprilie-iunie 2010.

Libertatea, tabloid aflat in portofoliul elvetienilor de la Ringier, ocupa pozitia a doua in top 10 cele mai vandute cotidiene centrale, cu 126.000 exemplare vandute per editie in trimestrul trei al anului in curs, in scadere cu 15% fata de trimestrul anterior al 2010.

Adevarul, quality-ul editat de trustul lui Patriciu, se mentine pe podium, ocupand pozitia a treia a clasamentului, insa raporteaza o scadere a vanzarilor de 22% in trimestrul trei, fata de trimestrul anterior, cu vanzari medii per editie de 91.000 exemplare in iulie-septembrie 2010.
[img=1048]Top 10 cele mai vandute cotidiene centrale[/img]
CanCan, tabloidul lui Radu Budescu, se claseaza pe patru, cu vanzari medii de circa 55.000 copii in iulie-septembrie 2010, cu 5% mai mici fata de trimestrul anterior.

Jurnalul National, ziar de referinta editat de Intact, s-a vandut in 46.000 exemplare in trimestrul trei al anului, cu 30% mai putin decat in aprile-iunie, si ocupa locul cinci al clasamentului pe vanzari.

Gazeta Sporturilor intra pe pozitia a sasea, fiind primul ziar din top care inregistreaza plus la vanzari. Publicatia editata de Intact si condusa de Catalin Tolontan a vandut circa 45.000 exemplare in trimestrul trei al anului, cu 5% mai mult decat in aprilie-iunie 2010.

Romania Libera ocupa locul sapte al topului, cu circa 40.000 exemplare vandute per aparitie in trimestrul trei, in scadere cu 5% fata de trimestrul anterior.

Pro Sport se pozitioneaza pe opt, si reuseste cea mai mare crestere in vanzari din clasament. Cotidianul sportiv editat de Mediafax Group (fosta Publimedia), singurul concurent al Gazetei Sporturilor, s-a vandut in 39.000 exemplare in trimestrul iulie-septembrie 2010, cu 18% mai mult decat in trimestrul anterior.

Evenimentul Zilei, cotidian editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital, ocupa penultima pozitie din top 10, cu vanzari medii per aparitie de 20.000 exemplare in trimestrul trei al anului, in scadere cu 10% fata de trimestrul anterior.

Gandul, ziarul quality al Mediafax Group, inchide clasamentul, cu vanzari medii per aparitie de 12.200 copii, cu 7% mai putin decat in aprilie-iunie 2010.