- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Seful editurii Publica: Alocam bugete infime pentru promovarea cartilor

14 Sep, 00:03 • andra.gheorghe
Bugetele de marketing alocate cartilor din portofoliul Publica sunt infime, potrivit directorului executiv al editurii, Bogdan Ungureanu, care sustine ca isi bazeaza strategia de marketing in principal pe campanii targetate de marketing direct.
Seful editurii Publica: Alocam bugete infime pentru promovarea cartilor

In plus, compania – specializata pe editarea de titlluri business – pune accentul si pe sfaturile din cartile pe care le au in portofoliu.

„Spre exemplu, Drayton Bird ne-a invatat ca nu dimensiunea unei machete de presa este importanta, ci textul de adresare”, a declarat Ungureanu.

„Mark Hughes ne-a exemplificat cum o afacere cu buget de marketing zero poate ajunge la valoarea de 300 milioane de dolari in doar 6 luni de zile. Sergio Zyman recomanda masurarea succesului campaniilor de marketing in functie de rezultatele lor si nu in functie de dimensiunea bugetului alocat. Prin urmare, alocam mai putin resurse financiare”, a adaugat seful editurii.

Potrivit acestuia, cel mai important element in marketingul de carte este sa cunosti cat mai bine publicul tinta caruia se adreseaza cartea.

„Chiar si in cazul unei edituri de nisa – cum este Publica – exista diferente intre domenii ca management sau marketing, intre carti care trateaza stiinte sociale, design sau economie”, a aratat Bogdan Ungureanu.

„Promovarea pe care o facem titlurilor noastre depinde in mare masura de acest factor. Alt factor este reprezentat de notorietatea de care se bucura un autor la nivel global. In principiu, recunoasterea lui globala este dublata si de una locala. Este cazul unor autori precum Jack Welch, Alan Greenspan, John Kotter, Paul Krugman, John Maynard Keynes sau Richard Branson”, a mai spus acesta.

Cartile Funky Business si Karaoke Capitalism, care ii are ca autori pe profesorii suedezi Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale, aduse in Romania de Publica, reprezinta o situatie aparte, potrivit lui Ungureanu, care sustine ca titlurile au fost mai bine vandute in Romania decat in tara de origine a autorilor.

Durata unei campanii de promovare de carte variaza de la o saptamana la cateva luni de zile, sustine Ungureanu.

„Oricum, incercam sa mentinem o frecventa de publicare de 2-3 titluri noi pe luna”, subliniaza acesta.

Notorietatea autorului este un alt element important in cadrul campaniei de promovare, un autor recunoscut la nivel global transferand aceasta recunoastere si asupra lucrarii sale, sustine Bogdan Ungureanu.

Canalul de promovare folosit cu precadere de Publica este online-ul, editura bazandu-se pe baze de date cu cititori si abonati la newslettere eleectronice, dar si print, TV si radio.

Printre autorii publicati in Romania de editura se numara specialisti in marketing,advertising si managemnt ca Jack Welch, Dominic Gettins, David Rothkopf, Paul Krugman, Alan Greenspan sau Claude Hopkins.