- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Specialist in responsabilitate corporatista: Caritatea si sponsorizarile ar trebui interzise in activitatile de CSR

26 May, 00:01 • andra.gheorghe
Companiile care investesc sume uriase in acte de caritate si sponsorizari o fac doar din ratiuni de imagine, pentru a-si propulsa brandul, acesta fiind si motivul pentru care astfel de activitati ar trebui interzise in programele de CSR (corporate social responsability), este de parere Emmanuel Perakis, managing partner-ul firmei de consultanta in CSR Stream Management Consulting.
Specialist in responsabilitate corporatista: Caritatea si sponsorizarile ar trebui interzise in activitatile de CSR

CSR-ul nu inseamna advertising, si nu ai nevoie de bugete de milioane de euro ca sa fii o companie responsabila. Incepi sa fii responsabil in momentul in care alegi sa comunici un mesaj echilibrat, care contine informatii de folos pentru consumatorii carora li te adresezi, a explicat Perakis, prezent marti in cadrul sesiunii de conferinte CSR 2010.

„Ultimul lucru de care ii pasa si pe care il retine consumatorul este ca tu esti de buna credinta. Asa ca in loc sa te obosesti sa investesti timp si foarte multi bani in a comunica faptul ca derulezi un program de CSR, ca „esti de buna credinta”, fii pur si simplu responsabil. Interface Floor, o companie internationala specializata in realizarea de podele, are un motto foarte simplu si reprezentativ in functie de care isi construieste strategia de CSR: „este mai ieftin sa fii responsabil, decat sa comunici ca esti responsabil”, explica specialistul de la Stream Management Consulting.

Cum poti sa te folosesti de comunicare pentru a transmite un mesaj consistent al responsabilitatii tale fata de mediu, si de consumator? Implica-l.
[quote=Emmanuel Perakis, managing partner Stream Management Consulting]Este mai ieftin sa fii responsabil, decat sa comunici ca esti responsabil[/quote]
„Advertisingul nu are ce cauta in mesajul tau de CSR. Asa ca nu-ti marketa ‘noul program de CSR’, nu o sa retina nimeni, asta pe langa faptul ca multi consumatori nici macar nu stiu ce inseamna CSR, nu sunt familiarizati cu terminologia. In schimb, poti investi intr-un nou produs organic, pe care il poti prezenta ca atare, aratandu-i consumatorului ca iti pasa de sanatatea lui, motiv pentru care ii dai o alternativa in sensul asta. Iar mesajul este unul clar, cu valoare de informatie, care transmite, secundar, faptul ca business-ul tau se pozitioneaza si ca unul responsabil”, afirma Perakis.
[quote=Emmanuel Perakis, managing partner Stream Management Consulting]Caritatea este suportata tot de consumator. Corporatiile vor mari preturile pentru a-si acoperi cheltuielile pentru fapte bune[/quote]
In CSR, primesti inapoi exact ceee ce arunci in piata. Daca arunci doar cu cuvinte, la un moment dat, consumatorul te taxeaza, sustine si Luminita Oprea, directorul agentiei locale de consultanta in CSR Saga Business & Community, compania care a organizat evenimentul CSR 2010.

„Chiar daca este zilnic bombardat cu tot felul de mesaje zi de zi, omul acela, care te cumpara, nu e prost. Mai devreme sau mai tarziu, daca isi va da seama ca-l minti, isi va retrage increderea. Transparenta genereaza incredere si loialitate. Degeaba ai un buget de 5 milioane euro pentru CSR, daca tu nu faci decat comunicare”, spune Oprea.
[quote=Luminita Oprea, managing partner Saga Business & Community]Degeaba ai un buget de 5 milioane euro pentru CSR, daca tu nu faci decat comunicare[/quote]

Cum ar trebui sa-ti imparti bugetul si efortul de CSR?

„80% ar trebui sa mearga spre efortul de a fi responsabil, si doar 20% spre comunicarea faptului ca esti responsabil”, subliniaza si Emmanuel Perakis.

Potrivit celor doi specialisti in responsabilitate sociala corporatista, utilizarea bugetului de CSR pentru activitati de caritate si sponsorizari este profund eronata.

„Actele de caritate si sponsorizarile sunt facute doar pentru comunicarea brandului, pentru a-ti face numele auzit. Nu are nimic de a face cu CSR-ul, asta este doar comunicare. Iar partea proasta este ca acoperirea acestor acte de caritate sunt suportate tot de consumator. Corporatiile vor mari preturile pentru a-si acoperi cheltuielile pentru fapte bune. Iar un alt motiv pentru care aceste actiuni ar trebui stopate este faptul ca ingradesc activitatea ONG-urilor care activeaza in zona de caritate”, subliniaza Emmanuel Perakis.