- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Nu mor blogurile cand vor publicitarii: Salvarea vine de la banci

07 Jun, 00:05 • marian.rujoiu
In timp ce unii se pregatesc sa puna cruce blogosferei aducatoare de bani, altii lanseaza campanii de promovare desfasurate exclusiv prin aceste mijloace de comunicare. Si nu o companie mica face asta, ci o banca din Top5.
Nu mor blogurile cand vor publicitarii: Salvarea vine de la banci

Astfel, dupa ce bloggerii au lansat o adevarata dezbatere pe marginea viitorului acestei forme de comunicare, in urma publicarii, de catre agentia HyperActive, a studiului Digital FactBook, BCR arunca acum premii de mii de euro in promovarea pe bloguri a unui produs nou, respectiv, un credit de refinantare.

Studiul Digital FactBook arata decaderea advertisingului si a comunicarii prin intermediul blogurilor, pentru ca cititorii isi vor diminua increderea in mesajele transmise de acestia. Afirmatia din raport a starnit reactii din partea celor care fac din aceasta activitate, singura sursa de venit.

Cristian China-Birta, detinatorul chinezu.eu, a lansat luni „Blogal Initiative”, prin care vrea sa puna umarul la dezvoltarea blogosferei locale si sa  „profesionalizeze” ocupatia.

Profesionalizarea ocupatiei de blogger

„Scopul nostru este de a strange in jurul acestei initiative bloggeri care vor sa se profesionalizeze si care vor sa se implice in dezvoltarea pietei locale in care ei activeaza”, Birta. 

In descrierea proiectului, Chinezu precizeaza ca Blogal Initiative nu este o agentie, dar isi propune incheierea de parteneriate cu astfel de companii „tocmai pentru a ajuta agentiile sa dovedeasca clientilor ca social media livreaza rezultate”. 

De asemenea, initiativa isi propune sa promoveze social media in randul companiilor/brandurilor, „in special in cele din tara, prin derularea unor campanii test si prin explicarea beneficiilor unor astfel de campanii pentru compania/brandul respectiv”.

In acelasi timp, initiatorii aceluiasi proiect sustin ca vor promova bloggerii, care „sunt parte a acestei initiative in randul agentiilor de PR, de media sau de advertising, precum si in randul departamentelor de comunicare si marketing ale companiilor”.

Platforma Blogal Initiative se afla la prima campanie, lansata luni, pentru promovarea exlusiv pe bloguri a unui produs de creditare, apartinand BCR. 

Forma ieftina de promovare in online

Campania este una atipica. Si asta pentru ca, daca de obicei, companiile platesc efectiv pentru ceea ce bloggerii scriu despre produsul, compania sau marca respectiva, acum, BCR ii invita pe acestia la concurs, astfel ca doar cativa dintre ei isi vor materializa in postarea, in bani.

Orice blogger are liber la inscriere, iar premiile constau in 1.500 de euro, pentru locul I, si 2 iPad-uri si 8 smartphones HTC pentru restul castigatorilor.

Astfel, BCR-ul se alege cu o promovare consistenta in online, la costuri minime.

Intreaga prezentare a produsului de refinantare BCR este insa furnizata bloggerilor pe email, in urma inscrierii in campanie, care se desfasoara intre 6 iunie si 4 iulie.

Cristian China-Birta sustine insa ca „dincolo de premiile substantiale, pe mine ma intereseaza sa vad bloggerii ca inteleg ce vrem noi de la campania asta, adica sa le dezvoltam spirirul antreprenoriale, sa iasa din cercul stramt si oarecum ferice al lui ‘scriu de placere pe blog’ si sa se apropie de zona profesionalizarii”.

Publicitarii anunta decaderea blogosferei

Campania vine in contextul in care tot mai multe voci contesta decaderea investitiilor in publicitatea in blogosfa, prezentata in raportul DigitalFactBook.

Ionut Oprea, executive director al IAB Romania, scrie pe blogul personal ca este de apreciat ca „unele agentii incearca sa faca evanghelism, felicitari Hyper pentru un prim pas, insa cred ca ar trebui separate opiniile de fapte, sentimentele personale de business, samd”.

In plus, Oprea se intreaba daca HyperActive nu a introdus „prevestirile astea special ca sa se scrie pe bloguri despre raportul asta?”.

La randul sau, Vali Petcu, detinatorul blogului Zoso.ro sustine ca „sa prezici moartea blogurilor dupa ce ai vorbit cu mine sa facem campanii si ai vazut cate campanii a facut Cosmote pe bloguri nu e numai trist, ci si neonorabil”.

Petcu este de parere ca blogurile cu continut bun, util, nou nu vor muri niciodata. Si asta pentru ca oamenii au nevoie de siteuri utile.

Zoso: Cate stiri poate mesteca un om, pe zi?

„Ziarele au asa ceva, dar cate stiri poate mesteca un om pe zi?”, se intreaba Zoso, adaugand ca nu sustine asta doar pentru ca  „am un blog din care imi castig existenta”.

Acesta a mai spus ca daca n-ar crede in bloguri, ar avea „un job caldut la orice companie din onlineul romanesc”.

In replica, Alex Visa, managing partner al HyperActive, sustine ca pasajul din studiu care face referire la blogosfera „vrea sa spuna ca actiunea de a face un statement post sec si simplu nu va mai fi la fel de relevanta sau la fel de eficienta cum era in urma cu doi ani de zile”.

El a adaugat ca asa s-a intamplat si cu bannerele. Prima data cand au aparut in urma cu 2-3 ani, acestea aveau niste rate de click de 2-3-4%.

„Astazi, aceleasi bannere pe aceleasi site-uri au rate de click intre 0,05 si 0,25%. Fenomenul se repeta si in situatia mobile, tot din perspective advertising-ului”, a mai spus Visa.

El estimeaza ca acelasi lucru se va intampla si cu paid content-ul pe blogguri.

„Prima oara cand oamenii citeau un articol postat pe un blog, nu faceau diferenta intre un paid post si reactionau in consecinta, adica intr-un mod eficient. In timp, au inceput sa se obisnuiasca cu ideea ca anumite articole sunt paid post si sa le trateze ca atare”, a adaugat Visa.